رژیم ضدپیری: مبارزه این ۹ غذا با چین و چروک‌ها

maryam01
درست است که تقریباً همه سلبریتی‌ها نه یک بار بلکه بارها و بارها عمل زیبایی انجام می‌دهند و چین و چروک پوست‌شان را محو می‌کنند، اما تک ستاره‌هایی هستند که این فاعده را زیرپا می‌گذارند.

درست است که تقریباً همه سلبریتی‌ها نه یک بار بلکه بارها و بارها عمل زیبایی انجام می‌دهند و چین و چروک پوست‌شان را محو می‌کنند، اما تک ستاره‌هایی هستند که این فاعده را زیرپا می‌گذارند. نمونه‌اش مریل استریپ، بازیگر برنده جایزه اسکار، در ۶۵ سالگی چهره تقریبا جوانی دارد.
در صورت مریل استریپ چین و چروک دیده می‌شود، اما بسیار کمتر از زنی ۶۵ ساله. او به جای عمل زیبایی، رژیم غذایی مناسبی برای جوان نگه داشتن پوستش دارد.
نتایج یک تحقیق نشان داده که تقریباً ۶۰ درصد زنان ۲۱ تا ۶۵ ساله ترجیح می‌دهند صورت جوان‌تری داشته باشند تا هیکلی جوان‌تر. در اینجا خودتان تصمیم بگیرید که با توجه به رژیم‌های غذایی زیر، کدام غذا را از بشقاب غذایی‌تان کم و کدام را برای داشتن یک پوست زیبا و جوان به آن اضافه کنید.
۱- غذاهای تحریک‌کننده را کم کنید.
‌دکتر فرنک لیپمن نویسنده‌ی نویسنده کتاب «قوانین جدید سلامت» می‌گوید: غذاهایی که باعث تحریک می‌شوند در واقع تسریع‌کننده‌ی سالخوردگی‌اند. خوردن قند زیاد می‌تواند شما را زودتر در معرض چین و چروک قرار داده و باعث شود زودتر پیر شوید.

۲- اسیدهای چربی‌ساز حاوی امگا
یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خشکی پوست و چروک آن، این است که همیشه پوستتان را مرطوب نگه دارید. اسیدهای چربی‌ساز حاوی امگا -3 ، -6 و -9 که در چربی‌ها و روغن‌های سالم وجود دارد بسیار حیاتی‌اند، چرا که به بخشی از دیواره‌ی سلولی پوست تبدیل می‌شوند.
۳- آمینواسیدها
دلیل دیگر‌ وجود چین و چروک‌ها، ضعیف شدن کلاژن و الاستین در پوست است که به موازات بالا رفتن سن رخ می‌دهد. آمینواسیدها در منابع پروتئینی وجود دارد و می‌تواند آسیب‌ها را ترمیم کند. گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، برخی حبوبات، آجیل و تخم گیاهان تمام‌شان منابع خوبی هستند.

۴- گیاهان برگ‌سان
بروکلی، کلم، اسفناج و سبزیجاتِ حاوی خردل می‌توانند پوست شما را سالم و پرآب نگه دارند. نوشیدنی‌های گیاهی نیز یک راه ساده برای جذب سریع‌تر مواد مغذی است. دکتر لیپمن می‌گوید: این مواد مانند یک مایع چندویتامینه‌ی سرشار از آنتی اکسیدان‌ است. حواستان باشد قند اضافی و گلوکز بالای برخی میوه‌ها را کنترل کنید.
۵- فیتوسرامیدها
در حالی که سن‌مان بالا می‌رود، لایه بیرنی ‌پوست‌مان نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌شود، در واقع در معرض از دست دادن آب و چین و چروک خوردن قرار می‌گیرد. علاوه بر این، تولید سرامیدها- ملکول‌هایی که پوست را مستحکم می‌کنند- روند کندتری پیدا می‌کنند. فوتوسرامیدها، سرامیدهای گیاهی که در جوانه گندم، برنج قهوه‌ای، اسفناج و چغندر وجود دارد می‌تواند کمک کند تا از لایه‌ی بیرونی پوست محافظت کنید.
۶- آنتی اکسیدان‌ها
یکی از دلایل عمده‌ی سالخوردگی، زیاد ماندن در معرض نور خورشید است. خورشید الکترون‌های آزاد تولید می‌کند که می‌تواند دائما سلول‌های سالم پوست را از بین ببرد. از آنجا که عامل مضر در این زمینه فقط نور خورشید نیست- یک رژیم غذایی ناسالم هم می‌تواند همین نقش را داشته باشد. غذاهای دارای آنتی‌اکسیدان غنی‌شده که شامل کاروتنویدهایی مانند گوجه‌فرنگی، هویج، کلم و کدوتنبل می‌باشد می‌تواند از پوست محافظت کرده و مانع از برخی آسیب‌ها شود.

۷- غذاهای دارای پتاسیم
اگر زیر چشمتان گود است، احتمالا ارثی‌ است، اما می‌تواند به دلیل نگهداری و حفظ آب و یا غذاهای دارای سدیم نیز ‌باشد. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، مانند سیب‌زمینی، آجیل، دانه‌ی گیاهان، حبوبات، گوشت، گوشت مرغ و ماهی غذاهای دارای پتاسیم هستند و می‌توانند سدیم بدن را جبران کنند. به علاوه کم کردن مصرف نمک یک گزینه خوب برای پوست و سلامت کلی‌تان است.
۸- چای سرخ (رویبوس)
چای رویبوس پلی‌فنول‌های زیادی دارد که باعث محافظت از پوست در برابر سالخوردگی زودهنگام می‌شود، از طرفی آب پوست را تأمین کرده و گزینه‌ی مناسبی به جای قهوه ماست که آب پوست‌تان را از بین می‌برد.
۹- غذاهای مخمر
پروبیوتیک‌ها مسئول تنظیم گوارش هستند و باکتری‌های مناسب را به معده برمی‌گردانند که از طرفی می‌توانند باعث طراوت پوست شوند. کلم ترش، کیمچی (کلم برگ ترشی و فلفل و سیر)، کفیر، و سبزیجات مخمری همه‌شان حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک هستند.
(منبع: healthcare)

۴باور غلط درباره چین ‌و چروک صورت

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ