چه کودکانی به حیوانات خانگی نیاز دارند؟

maryam01
در میان مردمی که دوست‌دار حیوانات خانگی هستند، یک گروه حیوان خانگی برایشان نوعی سنگ‌صبور و هم‌دم است، این گروه در واقع خانواده‌هایی هستند که بچه های اوتیسمی دارند.

حیوانات خانگی می‌توانند عامل مهمی برای کودکان اوتیسمی باشند. در میان مردمی که دوست‌دار حیوانات خانگی هستند، یک گروه حیوان خانگی برایشان نوعی سنگ‌صبور و هم‌دم است، این گروه در واقع خانواده‌هایی هستند که بچه‌های اوتیسمی دارند.
با توجه به وضعیت اوتیسم، فرآیند رشد بچه‌ی اوتیسمی هم برای والدین و هم برای بچه نوعی چالش است. به خاطر همین موضوع بسیاری از والدین از نگه داشتن حیوان خانگی خودداری می‌کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد که حیوانات خانگی می‌توانند عاملی برای مبارزه با افسردگی و مقابله با سرطان باشند. وقتی بحث به اوتیسم کشیده می‌شود، حیوانات اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. تحقیقات جدید دانشگاه میزوری نشان می‌دهد که حیوانات خانگی باعث آسان شدن مهارت‌های برقراری ارتباط در بچه‌های اوتیسمی می‌شود. وقتی حیوانات در خانه، کلاس درس، و یا سایر محیط‌های اجتماعی باشند، بچه‌ها دوست دارند که بیشتر با هم و با والدین خود ارتباط برقرار کنند.
بچه‌های اوتیسمی معمولا آمادگی خو گرفتن با دیگران را ندارند. اما اگر در خانه‌ای، بچه با حیوان خانگی خیلی جور باشد و در این حال کسی درباره‌ی آن حیوان از بچه سؤالی بپرسد به احتمال زیاد بچه به او جواب می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که حیوان خانگی دارند در رفتارهایی مانند معرفی کردن خود، اطلاعات دادن و یا جواب دادن به سؤال دیگران از خود علاقه نشان می‌دهند.
نه تنها سگ‌ها، بلکه تمام حیوانات می‌توانند شرایط متفاوتی را برای کودکان ایجاد کنند.کودکانی که اختلالات اوتیسمی دارند معمولاً در ارتباط برقرار کردن با دیگران دچار ضعف هستند و این مسئله باعث می‌شود که به سختی دوست پیدا کنند. ارتباط برقرار کردن با حیوانات خانگی برای بچه‌های اوتیسمی مفید است، چرا که دوستی و محبت بی قید و شرط برایشان به همراه دارد.
(منبع: دیلی‌میل)

آیا اوتیسم قابل درمان است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ