خواب را روی گردنتان اسپری کنید

مهرناز زاوه
آیا شب‌ها به راحتی خوابتان می‌برد؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، شما تنها نیستید.

آیا شب‌ها به راحتی خوابتان می‌برد؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، شما تنها نیستید. 
خواب عنصر جدانشدنی زندگی ماست و نقش به سزایی در روند کیفیت زندگی‌ ایفا می‌کند. مقابله با استرس‌های روزانه، پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن، تامین انرژی روانی، احساسی و فیزیکی و توانایی تمرکز بر موضوعات و مسایلی که در طول روز پشت سر می‌گذاریم، همه و همه به کمک خواب خوب برای‌ ما فراهم می‌شوند. درصد زیادی از افراد با مشکلات خواب رو به رو هستند که در بیشتر مواقع این بی‌خوابی در اثر کمبود هورمون ملاتونین در مغز رخ می‌دهد. 
برای حل این مشکل محققان آمریکایی اسپری جدیدی طراحی کرده‌اند که به کمک ماده شیمیایی ملاتونین موجود در آن، فرد ظرف مدت یک ساعت به خواب فرو می‌رود. این محصول که Sprayable Sleep نام دارد، مخلوطی از ماده شیمیایی ملاتونین، تیروزین و آب است. 

به گفته سازندگان، این اسپری خیلی کمتر از قرص‌های خواب آور به بدن آسیب می‌رساند، رطوبت این اسپری روی پوست باعث به خواب رفتن طبیعی فرد شده و علاوه بر آن صبح بسیار سرحال‌تر از خواب بیدار می‌شود. قرص‌های خواب‌آور متداول ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر بیشتر از نیاز بدن انسان، حاوی ملاتونین هستند و به همین دلیل است که فرد روز بعد دچار حالت گیجی و سردرد می‌شود. در حالی‌که هر بار زدن این اسپری حاوی ۰.۰۳ میلی‌گرم از این ماده شیمیایی است و درصورتی‌که فرد نیمه‌های شب از خواب بیدار شود، با دو بار اسپری کردن روی گردن مجددا به سادگی به خواب فرو می‌رود. 

مطلب مرتبط:
تشک هوشمند با فواید خارق‌العاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمدعبدالخانی

محمدعبدالخانی

1397-01-11 - 20:21 پاسخ

باسلام یک اسپره خواب اور فوری درخواست میکنم

حسین شکیبا

حسین شکیبا

1396-05-26 - 17:57 پاسخ

خریدار اینترنتی