با این نوشیدنی شگفت‌انگیز لاغر شوید

مهرناز زاوه
نوشیدن چای تخم کتان یکی از سالم‌ترین راه‌ها برای از دست دادن وزن بدون احساس گرسنگی است.

به طور معمول درباره تخم کتان این نکته را می‌شنویم که سرشار از چربی امگا۳ است و کمتر راجع به خواص درمانی چای تخم کتان می‌دانیم. بدن ما به مصرف روزانه مقدار زیادی آب نیازمند است. اما برخی از افراد از پس نوشیدن این مقدار زیاد بر نمی‌آیند، در ضمن آب مستقیم داخل می‌رود بدون اینکه با تمام کنار و گوشه‌های داخل بدن‌مان تماس آنچنانی داشته باشد. چای تخم کتان کمی حالت ژلاتینی دارد، روده بزرگ را آرام، صاف می‌کند و شرایطی مهیا می‌کند که بدن آب بیشتری جذب کند.
دانه کتان دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و فیبر است، کارکرد روده را بهبود می‌بخشد و در نتیجه سموم تهدید کننده سلامت را از بدن خارج می‌کند. مواد مغذی موجود در این ماده روده را پاکسازی کرده و لسیتین بدن را تامین می‌کند. اسیدهای چرب آن  سلول‌های چرب را تحریک کرده و چربی اضافی را از بین می‌برد. 
تخم کتان دارای میزان زیادی فیبر محلول و نا‌محلول است که به خوبی می‌تواند به هضم غذا در معده کمک کند و نفخ شکم و یبوست را از بین ببرد و افزایش اندازه شکم ناشی از یبوست و… را از بین ببرد. همچنین چربی غیر اشباع موجود در آن موجب کاهش چربی و افزایش میزان سوخت و ساز چربی در بدن می‌شود. 
مصرف پودر تخم کتان قبل از غذا برای کاهش اشتها و یا همراه با غذا و صبحانه و ناهار برای کنترل هضم غذا، کاهش چربی و کاهش نفخ و تمیز کردن دستگاه گوارش بسیار موثر است.
همچنین چای تخم کتان یکی از سالم‌ترین راه‌ها برای از دست دادن وزن بدون احساس گرسنگی است و مصرف مرتب آن رنگ پوست را بهتر می‌کند.

طرز تهیه چای تخم کتان 
برای تهیه این چای تنها به ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان و یک لیتر آب جوش نیاز دارید. آنها را با هم مخلوط کرده و ترجیحا در یک فلاکس بریزید،‌ اگر فلاکس در دسترس نبود می‌توانید از یک ظرف در دار استفاده کنید. سپس بگذارید یک شب تا صبح همانطور بماند تا غلیظ شود.
طریقه مصرف
نیم ساعت قبل از هر وعده‌ غذایی ۱۵۰ میلی‌لیتر چای دانه کتان را  به مدت ۱۰روز بنوشید، پس از استراحت ۱۰ روزه دوباره همین روند را تکرار کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ