۱۰ روش برای مقابله با اضطراب و بی‌قراری- بخش اول

maryam01
بهترین راه برای کاهش اضطراب٬ پیدا کردن منشأ و خلاص شدن از شرّ آن است. می‌توانید از افرادی که در شما اضطراب ایجاد می‌کنند دوری کنید یا اصلا بهشان «نه» بگویید.

بهترین راه برای کاهش اضطراب٬ پیدا کردن منشأ و خلاص شدن از شرّ آن است. می‌توانید از افرادی که در شما اضطراب ایجاد می‌کنند دوری کنید یا اصلا بهشان «نه» بگویید. در اینجا به ۱۰ روش برای کاهش اضطرابی که شاید نمی‌توانید از شرّش خلاص شوید می‌پردازیم:
۱- آگاهی‌تان را بالا ببرید
بهتر است برخی از عوامل رایج اضطراب و بی‌قراری را بشناسید: عرق‌کردن زیاد٬ سرگیجه٬ تنش و درد عضلانی٬ خستگی٬ بی‌خوابی٬ لرز٬ خشکی دهان٬ سردرد.
۲- قابلیت ساده‌ی تنفس‌
ذهن و جسم نسبت به هم بازخورد دارند. مثلاً قاطعانه و محکم ایستادن به مردم اعتماد به نفس می‌دهد. درباره‌ی اضطراب هم همین‌طور است: کنترل آگاهانه‌ی تنفس٬ پیام متقابلی به ذهن می‌فرستد. بنابراین هنگام اضطراب٬ که اغلب همراه با تنفس کوتاه و سریع است٬ سعی کنید آگاهانه آن را به تنفس توأم با آرامش تغییر دهید که آرام‌تر و عمیق‌تر است.
۳- از خالی کردن احساسات خودداری نکنید
بعضی از راه‌هایی که نسبت به اضطراب واکنش نشان می‌دهیم بر مبنای درک و شناخت غلطی‌ است که نسبت به عملکرد ذهن داریم. خالی کردن احساسات می‌تواند قدرت بیشتری به آنها بدهد٬ به جای آن‌که قدرتشان را کم کند یا از شدت‌شان بکاهد.
۴- تجدیدنظر درباره‌ی عادات فکری
یکی از راه‌های مقابله با اضطراب این است که شیوه‌ی فکرتان را درباره‌ی عوامل اضطراب‌آور تغییر دهید. می‌توانید این کار را با شکل‌دهی دوباره‌ی افکار اضطراب‌آوری که دارید انجام دهید. مثلا ایراد یک سخنرانی پر از اضطراب است٬ اما از طرفی این کار این شانس را به شما می‌دهد تا تجربه‌ی خود را به دیگران نشان دهید.
۵– پذیرش آنچه قابل تغییر نیست
گاهی اوقات یافتن جنبه‌ی مثبت یک موقعیت اضطراب‌آور سخت است. برخی موقعیت‌ها همانی هستند که نشان می‌دهند و حماقت است اگر بخواهید به شکل دیگری درباره‌اش فکر کنید. در این جور مواقع بهتر است شرایط را بپذیرید به جای آن‌که با آن بجنگید.
(منبع: spring)

۱۰ روش برای مقابله با اضطراب و بی‌قراری- بخش دوم

مطلب مرتبط:
۵ راه کاهش اضطراب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ