۱۰ روش برای مقابله با اضطراب و بی‌قراری- بخش دوم

maryam01
در بخش قبل پنج مورد از موارد مقابله با اضطراب و بی‌قراری، مثل افزایش آگاهی، تجدیدنظر درباره‌ی عادات فکری و‌... را مرور کردیم. حالا به پنج مورد دیگر در این زمینه می‌پردازیم.

در بخش قبل پنج مورد از موارد مقابله با اضطراب و بی‌قراری، مثل افزایش آگاهی، تجدیدنظر درباره‌ی عادات فکری و‌… را مرور کردیم. حالا به پنج مورد دیگر در این زمینه می‌پردازیم:
۶- سرتان را گرم کنید، اما نه خیلی شلوغ
یک مشکل اصلی‌ که درباره‌ی احساس بی‌قراری و اضطراب وجود دارد این است که انگیزه‌ی شما را برای روبه‌رو شدن با فعالیت‌های گیج‌کننده پایین می‌آورد. وقتی بیکارید، ذهن دوست دارد برای خودش ول بچرخد، و اغلب به سوی بی‌قراری و دلهره می‌رود. یکی از راه‌های مقابله با این کار این است که در این‌جور مواقع لیستی از کارهای مورد علاقه‌تان را پیشاپیش داشته باشید. وقتی بی‌قراری در یک آن یقه‌تان را گرفت، می‌توانید بروید و خود را با کار مورد علاقه‌تان سرگرم کنید.
۷- برخورد با افکار ناخواسته
بخش اعظم اضطراب روزانه ناشی از افکار ناخواسته‌ی پیرامون ذهنمان است. برای رها شدن از شرّ آنها، این دو راه را پیشنهاد می‌دهیم:
الف. بازه‌ی نگرانی. محققان از افرادی که همیشه نگرانند می‌خواهند آن را تا یک زمان مشخص ۳۰ دقیقه‌ای به نام «بازه ی نگرانی» به تعویق بیندازند. سعی کنید تمام نگرانی‌تان را به این بازه‌ی زمانی منتقل کنید.
ب. درباره‌ی بی‌قراری‌تان بنویسید. این کار باعث می‌شود افکار ناخواسته‌تان کم شود.

۸- آرامش عضلانی
این روش بر بخش‌های ماهیچه‌ای بدن‌تان تمرکز دارد، نخست آن‌ها را منقبض کرده و بعد هر کدام را شل ‌کنید. و با این تمرین، راحت‌تر می‌توانید تشخیص دهید که چه زمانی بی‌قرار و نگران می‌شوید و ماهیچه‌هایتان سفت می‌شوند.
۹- کمی ورزش کنید
یکی از بهترین راه‌های مقابله با اضطراب و بی‌قراری، ورزش کردن است. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش تأثیر طولانی‌مدتی در راستای مقابله با بی‌قراری دارد. افرادی که به طور جدی ورزش می‌کنند بخصوص خانم‌ها، با میزان بی‌قراری کمتری روبرو می‌شوند.
۱۰- درست بخوابید
اضطراب و بی‌قراری می‌تواند باعث بدخوابی شود. سعی کنید از روش روانشناسی «کنترل انگیزه‌درمانی» استفاده کنید.
(منبع: spring)

‌روش برای مقابله با اضطراب و بی‌قراری- بخش اول

مطلب مرتبط:
۵ راه کاهش اضطراب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ