بوروس ویلیس و لیدی گاگا در خطر ابتلا به سرطان

mojtaba
خطر ابتلا به سرطان روده بوروس ویلیس و لیدی گاگا را تهدید می‌کند.

خطر ابتلا به سرطان روده بوروس ویلیس و لیدی گاگا را تهدید می‌کند.
فاطمه نصرتی، پزشک متخصص انکولوژی و رادیوتراپی گفت که مصرف زیاد گوشت قرمز باعث سرطان روده می‌شود. لیدی گاگا، خواننده مشهور و بوروس ویلیس، بازیگر سرشناس از جمله افراد سرشناس عاشق گوشت قرمز هستند.
این پزشک متخصص همچنین گفت: استفاده از گوشت قرمز و حاوی چربی باید محدود شود و گوشت سفید نظیر مرغ و ماهی جایگزین آن شود زیرا مصرف زیاد غذاهای گوشتی، عملکرد روده را کاهش داده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
نصرتی اظهار کرد: مصرف مستمر سبزی و میوه در برنامه روزانه به منظور پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود. مهم‌ترین عامل در پیشگیری از سرطان افزایش آگاهی مردم و پرسنل بهداشتی است.
او افزود: افزایش آگاهی و اطلاعات به روز پزشکی پرسنل بهداشتی و انتقال به مراجعه کنندگان برای تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان لازم و ضروری است. متاسفانه بسیاری از مبتلایان به سرطان از عوامل مستعد کننده و علایم این بیماری آگاهی ندارند و بسیاری از تغییرات را طبیعی تلقی کرده و به پزشک مراجعه نمی‌کنند. با این حال، پرسنل بهداشتی باید هر گونه مورد مشکوک را به پزشک ارجاع دهند و بیماران را نسب به تغییر غیرطبیعی بدن آگاه کنند.

بروس ویلیس در یک آگهی تبلیغاتی، یک تکه گوشت قرمز را روی سرش گذاشت
سرطان روده در ابتدا بدون علامت است و معمولا اولین علامت آن وجود خون در مدفوع است اما علامت شایع این نوع سرطان تغییر در عادات گوارشی ازجمله داشتن اسهال یا یبوست، احساس عدم تخلیه کامل روده، داشتن احساس دائمی دفع یا نفخ و درد شکم هنگام دفع است. ازجمله دیگر علائمی که افراد باید به آن توجه داشته باشند کاهش وزن شدید بدون دلیل مشخص، کم خونی، خستگی دائمی و داشتن حالت تهوع و استفراغ است.
بسیاری از سازمان‌های پزشکی عکسبرداری منظم برای سرطان روده – هر ۱۰ سال یک کونولوسکوپی- را توصیه نمی‌کنند تا این‌که فرد از سن ۵۰ سالگی عبور کند. دلیلش هم این است که شواهد نشان داده که خطر ابتلا به سرطان روده با گام گذاشتن در جاده پیری ایجاد می‌شود.
اما اخیراً در این تصور، تجدیدنظر صورت گرفت، چون تحقیقی جدید نشان می‌دهد که احتمال خطر ابتلا به سرطان روده در میان جوانان و بزرگسالان رو به افزایش است. در مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده، محققان در مرکز سرطان اندرسن در هوستن روند را در اطلاعات جمع‌آوری شده درباره بیش از ۳۹۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان روده را که در فاصله سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۰ تشخیص داده شده بودند، تحلیل کردند.
در این تحلیل مشخص شد که احتمال ابتلا به سرطان روده در افراد مسن، عمدتاً به لطف متدهای پیشرفته تصویربرداری روبه کاهش است، امت هر سال تعداد جوانانی که به سرطان روده مبتلا می‌شوند روبه افزایش است.


در سه دهه گذشته نرخ سالانه ابتلا به سرطان روده در افراد زیر ۳۴ سال در همه مراحل بیماری افزایش یافته است؛ مرحله موضعی (تومور در روده یا مقعد) ناحیه‌ای (سرطان در روده پخش می‌شود) و دور و دراز (سرطان شدیدا متاستاز می‌دهد).
محققان می‌گویند اگر این روند ادامه پیدا کند نرخ ابتلا به سرطان روده برای افرادی که بین ۲۰ تا ۳۴ سال سن دارند تا سال ۲۰۳۰ دوبرابر می‌شود.
لیدی گاگا و بروس ویلیس از مشورترین عاشقان گوشت قرمز هستند. لیدی گاگا لباس معروفی با طرح گوشت قرمز پوشید که خبرساز شد. بوروس ویلیس نیز در یک آگهی تبلیغاتی برای یک شرکت تولیدکننده فرآوده‌های گوشتی حضور یافت و یک تکه گوشت قرمز را روی سرش گذاشت.

مطالب مرتبط:
ژن چاقی و رابطه آن با سرطان روده…
اگر از سرطان روده می ترسید، آفتاب بگیرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
آفرودیت

آفرودیت

1394-07-29 - 14:02 پاسخ

مطلب شما عالی بود دو مشکل اول اینکه در کشور ما مرغ هورمونی شده و همه ما نگران این مسئله هستیم دوم ماهی قیمت بالایی داره وهمه نمیتونن از این دوماده مهم و سالم بهره بگیریم