۱۰ راه پیشگیری از کمردرد- بخش دوم

maryam01
در بخش قبل دیدیم که پنج عامل از عوامل کمردرد چیست و چه کارهایی می‌توان برای پیشگیری از آن انجام داد، حالا ببینیم که پنج عامل دیگر چیست.

در بخش قبل دیدیم که پنج عامل از عوامل کمردرد چیست و چه کارهایی می‌توان برای پیشگیری از آن انجام داد، حالا ببینیم که پنج عامل دیگر چیست:
۶- از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند خودداری کنید
زنانی که اغلب کفش‌های نامناسب و یا کفش‌هایی با پاشنه‌‌های بلند می‌پوشند، معمولاً دچار کمردرد می‌شوند. بر اساس مکانیک و فیزیک بدن، وقتی پابرهنه می‌ایستید، نسبت به زمین وضعیت قائم دارید. وقتی کفش پاشنه‌بلند می‌پوشید، بدنتان به شکل مطلوبی به جلو خم می‌شود، اما دیگر مثل حالت قبل نمی‌توانید راه بروید. بنابراین بدنتان مجبور است تا در ستون فقرات‌تان و زانوها و مفاصل باسن و سر هماهنگی‌های زیادی انجام دهد تا بتوانید صاف راه بروید.
۷– تا حد امکان از بلند کردن چیزهای سنگین خودداری کنید
بلند کردن چیزهای سنگین در باشگاه یک‌روزه باعث بزرگ شدن بازوهایتان نمی‌شود. این مسئله به تدریج اتفاق می‌افتد. بنابراین محدودیت‌های بدن‌تان را بشناسید و به آن احترام بگذارید.

۸– سیگار را ترک کنید
این مسئله هم به زنان مربوط می‌شود، هم به مردان. احتمالاً سیگار کشیدن سریع‌ترین راه آسیب به مهره‌هاست. تحقیقات نشان می‌دهد که دیسک مهره‌ها در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری خیلی سریع‌تر انحراف پیدا می‌کند.
۹– مراقب خطرات احتمالی موقع رانندگی یا سوارکاری باشید
اگر تا به حال برای رسیدن به جایی سوار کالسکه شده‌اید، پس حتما می‌دانید که «احتمال خطر حین سواری» چیست. با توجه به چاله‌های بسیار و جاهای در دست ساخت در هر جا، سفر کردن به نوعی «دعوت از کمردرد» است. در اینجور مواقع سعی کنید که ماهیچه‌های میان‌تنه‌تان را محکم ببندید تا از میزان کشش بر پشت‌تان کاسته شود.
۱۰– خوابیدن در وضعیت فیزکی مناسب
یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کمردرد، نگه داشتن ستون فقرات در یک وضعیت مطلوب و درست است به نحوی که کمترین میزان کشیدگی در ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها ایجاد شود.
(منبع: webmd)

۱۰ راه پیشگیری از کمردرد- بخش اول

مطالب مرتبط:
ریشه‌های روانی کمردرد
بهترین درمان برای کمردرد+توضیح دکتر کوروش منصوری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ