پزشک متقلب ایرانی در ایتالیا دستگیر شد

mojtaba
یک دکتر ایتالیایی ایرانی‌الاصل ۵۶ ساله، سه سال وانمود می‌کرده که فلج شده تا بتواند ۱/۲ میلیون یورو غرامت بگیرد.

یک دکتر ایتالیایی ایرانی‌الاصل ۵۶ ساله، سه سال وانمود می‌کرده که فلج شده تا بتواند ۱/۲ میلیون یورو غرامت بگیرد.
این دکتر متخصص بیهوشی سه سال تظاهر می‌کرد که به دلیل افتادن از پله‌های بیمارستان فلج شده و به همین دلیل غرامت هنگفتی دریافت می‌کرد.
اما راز او پس از سه سال برملا شد احمدرضا دانایی در سال ۲۰۱۲ مدعی شد آن حادثه باعث شده که روی ویلچر بنشیند.
اما سوءظن‌ها به او زمانی تقویت شد که او را در حال رانندگی دیدند و مشاهده کردند که ویلایش را تعمیر می‌کند، در سوپرمارکت چرخ دستی را هل می‌دهد و با دوستانش به بار می‌رود. تصاویر گرفته شده پلیس او را در حالی نشان می‌داد که روی ویلچر نشسته بود، بعد از ویلچرش بلند شد، عصاهایش را انداخت توی قایق و به راحتی راه رفت.
این دکتر ادعا می کرد، بینایی چشم راستش را از دست داده و ستون فقراتش شدیدا درد می‌کند. در نتیجه ۱/۲ میلیون یورو غرامت گرفت و پنج هزار یورو نیز مقرری برایش تعیین شد.
اما آزمایشات پزشکی نشان داد که این پزشک متقلب نه مشکل بینایی دارد و نه اینکه ستون فقراتش آسیبی دیده است.
پلیس شهر تورین به دستور آنتونیو رینودو، دادستان آقای دانایی را دستگیر کرد.
در گزارش منتشر شده در نشریات ایتالیایی گفته شده او به این دلیل بازداشت شده که با دوستانش به بار رفته لنگر قایقش را کشیده، ویلایش را تعمیر کرده، یک پاکت سیمان را پشت ماشین‌اش گذاشته و چرخ دستی سوپرمارکت را هل داده، و در تمام این موارد او خیلی چابک روی پایش بوده است. گفته شده او زمانی که به پزشکی قانونی رفته تنها یک شریک جرم قابل اعتماد همراهیش کرده بود.
احمدرضا از سال ۲۰۰۵ در بیمارستان مدلینه در تورین کار می‌کرد و در سپتامبر ۲۰۱۲ مدعی شد که از پله افتاده است. به نوشته‌ی لاریپا بلیکا این متخصص بیهوشی تاکنون ۴۵۰ هزار یورو از غرامتش را دریافت کرده. این روزنامه همچنین نوشته آقای دانایی سعی کرده خودکشی کند.
پلیس به دنبال شریک جرم او می‌گردد که در ازای تقلب، هزار یورو پول گرفته بود.
(منبع: میرور)

مطلب مرتبط:
پزشک قلابی ۱۰۶ نفر را ایدزی کرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ