شجاع و زیبا: یک کمپین ویدیویی تاثیرگذار برای زنان مبتلا به سرطان

mojtaba
الودکتر- بسیاری اعتقاد دارند زیبایی زن در موهای پر زرق و برقش نهفته است. اما اگر یک روز به دلیل ابتلا به سرطان و شیمی درمانی زن موهایش را از دست بدهد، چه می‌شود؟

الودکتر- بسیاری اعتقاد دارند زیبایی زن در موهای پر زرق و برقش نهفته است. اما اگر یک روز به دلیل ابتلا به سرطان و شیمی درمانی زن موهایش را از دست بدهد، چه می‌شود؟
دابور واتیکا، یک کمپانی تولیدکننده محصولات مربوط به سلامت مو در کمپین ویدیوئی‌اش با عنوان «شجاع و زیبا» می‌گوید، زن در این صورت همچنان زیبا خواهد ماند. این اولین بار است که چنین شرکتی، کمپینی راه می‌اندازد که ربطی به فروش محصولاتش ندارد.
این ویدئوی چهار دقیقه‌ای قدرت درونی زنانی را که با سرطان مبارزه کرده‌اند و برنده شده‌اند، گرامی می‌دارد.
در این کمپین بر این پیام تاکید می‌شود: «بعضی‌ها برای اینکه زیبا به نظر برسند.» در این ویدیو با سیری در زندگی یکی از نجات‌یافتگان سرطان، نشان داده می‌شود که چطور حمایت فوری و درست خانواده و دوستان می‌تواند به بازمانده‌ سرطان کمک کند تا قدرت مبارزه با همه‌ی آن مشکلات را به دست آورد.

ویدیوی کمپین شجاع و زیبا را از اینجا ببینید
در فیلم، مادری جوان را می‌بینیم که از سرطان نجات یافته و تلاش می‌کند و می‌کوشد با شرایط نامناسب مبارزه کند کار ساده‌ای نیست و همه‌ی موهایش را به دلیل شیمی درمانی و داروهای ضدسرطان از دست داده، ویدیو با تصویر زنی کچل آغاز می‌شود که به یک عکس خانوادگی چشم دوخته، در عکس او خوشحال در کنار شوهرش ایستاده در عکس موهای بلند و زیبای او را می‌بینیم به تدریج دوربین به سوی دست‌هایش می‌رود که به دلیل تزریق‌های مکرر، رقت‌انگیز شده است. وقتی او آماده رفتن به سر کار می‌شود، ترس و خجالت در چهره‌اش دیده می‌شود، اما شوهرش به او اطمینان می‌دهد که او زنی قدرتمند است. این ویدیوی تاثیرگذار تنها بیماران سرطانی را مخاطب قرار نمی‌دهد، بلکه به وظایف اطرافیان بیماران سرطانی نیز اشاره‌ای دارد.
آمار مبتلایان به سرطان
چندی پیش دکتر رضا ملک‌زاده معاون وزیر بهداشت گفته بود: سرطان یک مشکل بزرگ برای نوع بشر است و هر سال ۱۴ میلیون مورد جدید و ۸ میلیون مرگ و میر ناشی از سرطان را داریم که بسیاری از عوامل در آن دخیل است. ۱۸۵هزار مورد از سرطان‌ها مربوط به کودکان است اما بخش عمده آن مربوط به بزرگسالان می‌شود. در سطح جهان شایع‌ترین سرطان‌ها، سرطان پستان، پروستات و معده است. البته باید گفت نوع شیوع سرطان در جهان متفاوت است و بسته به هر منطقه فرق می‌کند. بیشترین موارد سرطان‌ در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا، ژاپن و نیوزیلند است که در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشور ما نیز سرطان در حال افزایش است.
(منبع: healthsite)

مطالب مرتبط:
آیا سرطان بین خانم‌های ایرانی بیشتر شده است؟
دلیل افزایش آمار سرطان معده در ایران چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ