کارهای روزانه‌ که به چشم‌تان آسیب می‌زنند

مهرناز زاوه
ممکن است برای محافظت از چشمانتان، شب‌ها موقع خواب با گوشیِ هوشمندتان زیاد ور نروید یا سبزیجات برگ‌دار بخورید تا سلامت چشمانتان حفظ شود. اما برای محافظت از چشم‌ها، خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که باید رعایت کنید.

ممکن است برای محافظت از چشمانتان، شب‌ها موقع خواب با گوشیِ هوشمندتان زیاد ور نروید یا سبزیجات برگ‌دار بخورید تا سلامت چشمانتان حفظ شود. اما برای محافظت از چشم‌ها، خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که باید رعایت کنید. در اینجا به برخی از عادت‌های روزانه اشاره می‌کنیم که به چشم‌تان آسیب می‌زند.
سیگار کشیدن: سیگار کشیدن خطر کم شدن قدرت بینایی را افزایش خواهد داد. در واقع مواد شیمیایی‌ای که استنشاق می‌کنید خطر آب مروارید را در شما بیشتر می‌کند.
خوردن هله‌هوله: خوردن روزانه یک بسته چیپس که سرشار از نمک و روغن‌های امگا۶ است باعث خشکی چشم‌ها و حساسیت آنها می‌شود.
مالیدن چشم‌ها: مالیدن چشم‌ها به محض بیدار شدن در صبح یا بعد از وزش شدید باد باعث آسیب به قرنیه شده، در بینایی‌تان اختلال ایجاد کرده و مسبب بروز عفونت‌های چشمی خواهد بود.
نزدن عینکِ آفتابی: تماس زیاد با پرتوهای فرابنفش نور خورشید با تباهی جسم زرد چشم به خاطر سالخوردگی و آسیب به شبکیه چشم مرتبط است. بنابراین بهتر است همیشه زمانی که بیرون می‌روید عینک آفتابی بزنید.
خیره شدن به صفحه مونیتور: کار کردن با کامپیوتر یا لپ‌تاپ در کل روز باعث خستگی و خشکی چشم‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است صفحه مونیتور با چشمانتان حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد و هر از گاهی هم چشمتان را از آن بردارید و استراحت کنید. 
کمبود خواب: در واقع عدم خواب کافی می‌تواند منجر به قرمزی چشم، درد چشم،‌ خشکی چشم و تیرگی بینایی شود.
ننوشیدن آب کافی: اگر آب کافی ننوشید، بدن آب کافی برای تأمین رطوبت چشم و تغذیه آن نخواهد داشت. بنابراین به خاطر داشته باشید که باید روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.
منبع: msn

چه عواملی باعث عفونت چشم می‌شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ