نوشیدنی فوق‌العاده ساده برای درمان یبوست

مهرناز زاوه
الودکتر-برای تمام کسانی که مشکلات گوارشی مزمن دارند و از یبوست طولانی مدت رنج می‌برند، این نوشیدنی طبیعی که تنها از دو ماده تشکیل می‌شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

اسهال، نفخ و یبوست از مشکلات شایع سیستم گوارشی‌اند. تقریبا سه چهارم زنان از یبوست رنج می‌برند. 
یبوست یا خشکی مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که باعث سفت شدن مواد دفعی در روده بزرگ می‌شود و دفع آنها را با درد همراه می‌کند. یبوست حاد ممکن است سبب بسته شدن روده شود، که در برخی از موارد ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این بیماری ممکن است رژیم غذایی نامناسب، به هم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی مثل داروهای ضد فشارخون بالا و برخی داروهای پایین آورنده چربی خون و یا آناتومی بدن باشد. اما علت اصلی معمولا کندی سرعت عبور مواد از کولون و یا اختلال دفع است. هنگامی که غذا وارد روده می‌‌شود، آب و مواد مغذی از آن جدا شده و مواد زائد به صورت مدفوع باقی می‌مانند و به وسیله انقباض ماهیچه‌ها در روده حرکت می‌کنند. بنابراین نوشیدن آب به میزان کافی، یک امر مهم در کارکرد درست سیستم گوارش است.

برای تمام کسانی که مشکلات گوارشی مزمن دارند و از یبوست طولانی مدت رنج می‌برند، این نوشیدنی طبیعی که تنها از دو ماده تشکیل می‌شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
مواد لازم: 
۱ دسته  برگ اسفناج تازه و جوان
۲ تا ۳ دسی‌لیتر شیر
طرز تهیه: 
از ساقه اسفناج  استفاده نکنید. برگ‌های اسفناج را در مخلوط کن ریخته، شیر ر‌ا به آن اضافه و مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. یک فنجان از این نوشیدنی را  صبح و شب بنوشید. این نوشیدنی ساده و کم‌هزینه کمک بسیاری به کارکرد درست سیستم گوارشی‌تان خواهد کرد.
مطلب مرتبط: 
اسهال و یبوست کودک‌تان را به شیوه سائو سائو درمان کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ