درمان خانگی بی‌خوابی با کاهو و عسل

mojtaba
اگر اطلاعات پزشکی بیماران را ببینید متوجه می‌شوید این فقط مشکل شما نیست، میلیون‌ها نفر در سراسز چهان در چنگال زشت بی‌خوابی گرفتار شده‌اند. مشکل خواب به معنای مشکل در زندگی کردن است.

اگر اطلاعات پزشکی بیماران را ببینید متوجه می‌شوید این فقط مشکل شما نیست، میلیون‌ها نفر در سراسز چهان در چنگال زشت بی‌خوابی گرفتار شده‌اند. مشکل خواب به معنای مشکل در زندگی کردن است. مهم‌ترین عامل بی‌خوابی استرس است. دکتر مایکل مورای چند درمان خانگی به شما پیشنهاد کرده است.

خوابتان را با مصرف کاهو کنترل کنید
آیا برایتان جالب نیست بدانید کاهو دارای ماده‌ی خواب‌آوری به نام لکتوکاریوم است که می‌تواند شما را مثل یک بچه بخواباند؟ درست مثل تأثیر داروهای مسکن و تاثیر مصرف افیون و سرخوشی‌ای که بعد از آن، در راستای خواص دارویی‌اش به همراه دارد.



خواص تیامین برای از بین بردن بی‌خوابی
ویتامین B یا تیامین می‌تواند به طور طبیعی میزان خواب‌تان را افزایش دهد. ویتامین B برای سلامت اعصاب بسیار مفید بوده و به خاطر همین برای درمان اختلالات مربوط به بی‌خوابی بسیار استفاده می‌شود.

نوشیدن یک لیوان شیر
دکتر مورای می‌گوید می‌توانید یک قاشق عسل به شیرتان اضافه کرده تا هم حسابی شیرین شود و هم از خواص شفادهنده و آرام‌بخش آن بهره‌مند شوید.


مالیدن کشک و تأثیرات منحصربه‌فردش
شاید به نظرتان کار تمیزی نیاید، اما اگر از بی‌‌خوابی رنج می‌برید٬ مالیدن کشک بسیار عالی‌ست. مقداری کشک را کف دستتان بریزید و آن را به سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید تا تأثیرش را ببینید.

کدو قلیانی
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مایکل مورای آمده است که به مقدار مساوی کدو قلیانی و روغن کنجد بردارید. پیش از آن‌که بخوابید٬ آن را بر روی پوست سرتان بمالید. حتی می‌توانید کدو قلیانی را در رژیم غذایی‌تان جای دهید‌ و برگ‌های آن را بپزید و برای درمان بی‌خوابی از آن استفاده کنید.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی»
عسل
تأثیرات شفابخش عسل برای بی‌خوابی بسیار عالی‌ است. یک لیوان آب گرم بردارید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. تأثیرات خواب‌آور آن را بر اعصابتان ببینید که باعث می‌شود به خواب عمیقی بروید.

درمان بی‌خوابی با بادیان (تخم رازیانه)
هر نوع بی‌خوابی را می‌توان با بادیان (تخم رازیانه) درمان کرد. آن‌ها قرص‌های خواب‌آوری هستند که در هرجا که ایستاده باشید می‌تواند شما را به خواب ببرد. دو لیوان آب بردارید و آن را از بادیان پر کنید و بعد از ۲۰ دقیقه که در آب حل شد آن را بنوشید.

مطلب مرتبط:
چگونه بی‌خوابی را درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ