۵+۱ فایده سلامتی‌بخش رابطه جنسی

maryam01
رابطه جنسی، یکی از شاخص‌های اصلی تحکیم خانواده و سلامت روانی و جنسی است. فوائد زیادی برای رابطه جنسی برشمرده‌اند. در این‌جا به ۶ خاصیت سلامتی‌بخش رابطه جنسی اشاره می‌کنیم.

رابطه جنسی، یکی از شاخص‌های اصلی تحکیم خانواده و سلامت روانی و جنسی است. فوائد زیادی برای رابطه جنسی برشمرده‌اند. در این‌جا به ۶ خاصیت سلامتی‌بخش رابطه جنسی اشاره می‌کنیم.
۱- ‌‌کالری‌ها را می‌سوزاند
پروفسور جاستین لمیئر معتقد است: بسته به این‌که چقدر در سکس فعالیت‌های فیزیکی انجام می‌دهید، رابطه جنسی می‌تواند ماهیچه‌هایتان را ورزیده کند، ضربان قلبتان را بالا ببرد و جریان خونتان را به گردش بیشتری بیندازد.
۲- به خواب شما کمک می‌کند
بعد از ارگاسم، بدن هورمون آرام‌بخشی به نام پرولاکتین تولید و در بدن منتشر می‌کند. اگر از قبل احساس خستگی نداشته باشید، ‌داشتن رابطه جنسی و به ارگاسم رسیدن می‌تواند خیلی سریع بعد از آن شما را به خواب ببرد.
۳- فشار خون‌تان را کم کرده و میزان اضطراب را کاهش می‌دهد
در طی تحقیقی در سال ۲۰۰۵، از داوطلبان خواسته شد تا به مدت دو هفته فعالیت‌های جنسی‌شان را ضبط کنند و بعد به آنها یک سری فعالیت‌های توأم با نگرانی و اضطراب محول شد، مانند سخنرانی عمومی و یا حل کردن مسائل ریاضی. آنهایی که در طی این تحقیق رابطه جنسی داشتند، فشار خون‌شان کمتر بالا رفت و زود به حالت عادی برگشت. در واقع رابطه جنسی نه تنها میزان اضطراب افراد را کم می‌کند‌ بلکه باعث می‌شود که اضطراب را بهتر مدیریت کنند.

هر روز یک خبرنامه رایگان از الودکتر دریافت کنید

۴- قلب‌تان را قوی می‌کند
رابطه جنسی منظم می‌تواند باعث بهبود سیستم قلبی‌عروقی‌تان شود. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی در افرادی که طی ۲۰ سال حداقل دوبار در هفته رابطه جنسی داشتند نسبت به افرادی که یک بار در ماه این کار را انجام می‌دادند٬ بسیار کمتر بود.
۵- در مقابل سرطان از شما محافظت می‌کند
برخی مطالعات نشان می‌دهد مردانی که اغلب اوقات انزال در آن‌ها رخ می‌دهد کمتر دچار سرطان پروستات می‌شوند. یک تیم تحقیقاتی از فرانسه نیز گزارش دادند که احتمال وقوع سرطان سینه در زنانی که حداقل یک‌بار در ماه رابطه جنسی دارند نسبت به آن‌هایی که ندارند ‌کمتر است.
۶- ایمنی بدن‌تان را بالا می‌برد
در تحقیقی که در بین دانشجویان دانشگاه ویلکس در قالب یک پرسش‌نامه و درباره وضعیت جنسی آنها صورت گرفت دانشمندان دریافتند میزان ایمونوگلوبولین دانشجویانی که حداقل یک یا دوبار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به بقیه بیشتر است.
(منبع: healthcare)

مطلب مرتبط:
راهکارهایی برای ارتباط جنسی پس از تولد بچه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ