برای سلامت روان، پیامک بهتر است یا پیغام وایبری؟

maryam01
فرستادن پیام نسبت به برنامه‌های موبایل (مثل وایبر و واتس اپ) یک تکنولوژی راحت‌تر برای آن دسته از کسانی است که دارای اختلالات سلامت روان هستند.

فرستادن پیام نسبت به برنامه‌های موبایل (مثل وایبر و واتس اپ) یک تکنولوژی راحت‌تر برای آن دسته از کسانی است که دارای اختلالات سلامت روان هستند. این نتیجه‌ی تحقیق جدید محققان دانشگاه Clemson‌٬ دانشگاه هندوستان و مرکز تحقیقات Centerstone است. این تحقیق در نشریه‌ی‌Personal and Ubiquitous Computing به چاپ رسید. تقریباً ۸۰ درصد از بیمارانی که مورد بررسی قرار گرفتند از فرستادن پیام استفاده کرده و بسیاری از آن‌ها از برنامه‌های موبایل استفاده نمی‌کردند، و این نشان‌دهنده‌ی این مسئله است که برای اکثریت بیماران فرستادن پیام دردسترس‌تر بوده و در نتیجه امکان تماس با آن عملی‌تر است.
استفاده بی‌مورد و شدید از شبکه‌های اجتماعی ـ به ویژ‌ه وایبر ـ تأثیرات بدی بر سلامت عمومی روان و جسم دارد. افراد هر چقدر بیشتر از وایبر استفاده می‌کنند، بیشتر در فعالیت‌های روزمره خود دچار حس منفی‌بافی و افسردگی می‌شوند. همچنین این افراد به مرور زمان، دچار نوعی نارضایتی کلی از زندگی خود می‌شوند.
مضرات استفاده بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی‌ شامل افسردگی، انزوا، نا‌امنی و به تازگی FOMO است‌. FOMO به معنی اجبار ناخواسته به ‌آنلاین یا در دسترس بودن است و متاسفانه انسان امروزین دچار ‌مصیبت بزرگی به نام ‌اعتیاد آنلاین بودن است.
در حالی که نمی‌توان ار فواید استفاده درست از شبکه های اجتماعی جدید بر روی تلفن همراه (شامل وایبر، ویچت، تانگو و…) چشم‌پوشی کرد، اما باید این نکته را همواره به یاد داشت که از شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر‌، باید به‌موقع استفاده شوند‌.
(منبع: msn)

مطلب مرتبط:
راهکارهای یک روانشناس برای رفع آسیب‌های روانی وایبر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ