بخندید، زورکی نه!

maryam01
خنده زورکی از نخندیدن بدتر است. با یک لبخند می‌توانید استرس را از خود دور کنید. با این ترفندهای ساده، به ارتقای سلامتی‌تان کمک کنید.

خنده زورکی از نخندیدن بدتر است. با یک لبخند می‌توانید استرس را از خود دور کنید. با این ترفندهای ساده، به ارتقای سلامتی‌تان کمک کنید.
۱- خنده‌ی واقعی
طبق تحقیقی که دانشمندان به مدت دو هفته روی رانندگان زن اتوبوس‌ها انجام دادند، خنده‌ی زورکی در سر کار ممکن است وضع‌ روحی‌تان را بدتر‌، و اضطراب شما را بیشتر کند. با این حال فکر کردن درباره چیزهای خوب و شادی‌بخش که باعث لبخندتان می‌شود می‌تواند باعث بهتر شدن حالات و رفتارتان شده، و نیز به کاهش اضطراب بینجامد.
۲- حرارت بدن‌تان را کم کنید
دماهای پایین باعث فعالیت ماهیچه‌های سفید بدن‌تان می‌شود‌ که به سوزاندن کالری کمک می‌کند- راهکاری عالی برای کاهش وزن. سعی کنید برای ارتقای سلامتی خود چند دقیقه‌ای در معرض سرما باشید.
۳- یک لیوان آب بخورید
وقتی کم می‌نوشید، در واقع بدن‌تان را در پاره‌ای موارد دچار اختلال می‌کنید: عمل هضم، کُند پیش می‌رود، و ‌عمل تصفیه‌ی خون از سموم برای کلیه‌ها مشکل می‌شود، باعث بروز سردرد شده و پوستت‌ان را خشک می‌کند، البته ذهن‌تان هم درگیر این مسئله است: بی‌حوصله می‌شوید، نمی‌توانید خوب فکر کنید و ممکن است فکر کنید که گرسنه‌اید، در حالی که تشنه هستید.
۴- تنفس‌های شکمی انجام دهید
دست‌تان را روی معده‌تان بگذارید، تا بتوانید موقع تنفس شکمی داخل رفتن و بیرون آمدنش را حس کنید. سعی کنید دم و بازدم آن طولانی باشد. این کار باعث کاهش اضطراب، و کم شدن گردن‌درد و شانه‌درد می‌شود.
۵- فنجان قهوه‌تان را دوباره پر کنید
تحقیقات جدید از مزایای نوشیدن روزانه‌ی قهوه می‌گویند. محققان معتقدند که قهوه مانع از بروز سرطان پوست می‌شود- بخصوص در بین افرادی که زیاد می‌خورند.
(منبع: یاهو)

مطلب مرتبط:
چطور در یک دقیقه سلامتی‌مان را بهبود ببخشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ