هشدار: از سرعت زندگی بکاهید!

maryam01
چشم بر هم می‌زنیم و می‌بینیم که یک سال گذشت. مدام می‌شنویم این جمله را که :«چقدر سریع بزرگ شدند» یا «سال‌ها همین‌طوری دارند می‌گذرند» واقعا چطور می‌شود که یک سال نسبت به سال دیگر سریع‌تر می‌گذرد؟

چشم بر هم می‌زنیم و می‌بینیم که یک سال گذشت. مدام می‌شنویم این جمله را که :«چقدر سریع بزرگ شدند» یا «سال‌ها همین‌طوری دارند می‌گذرند» واقعا چطور می‌شود که یک سال نسبت به سال دیگر سریع‌تر می‌گذرد؟
یک دلیلش این است که به راحتی بزرگ می‌شویم. وقتی سه ساله‌اید، یک سال اندازه‌ی یک عمر می‌گذرد. اما یک سال از زندگی یک فرد ۳۰ ساله، به اندازه‌ی یک‌سی‌اُم ِ طول عمرش می‌گذرد- مقداری ناچیز و بسیار کند.
اما باید سعی کنید جوری با زندگی مواجه شوید که از هر ثانیه‌اش استفاده کنید.
صبح‌هایتان را بازیابید
بیدار شدن،کار، خانه، تکرار. این‌ها برایتان آشناست؟ باید بعضی صبح‌ها را دوباره از آن خودتان کنید، حتی اگر لازم باشد ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شوید. با آن چند دقیقه‌ی اضافی که مال خودتان است می‌توانید با خیال راحت صبحانه‌ای بخورید و برای روز در پیش‌رویتان برنامه بریزید. اخبار را مرور کنید، کمی حرکات کششی انجام دهید، کارهایی را که باید انجام دهید بنویسید و چند دقیقه‌ای سکوت کنید.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

حواس‌تان باشد که در چه وضعیتی هستید
زندگی مثل بالا رفتن از یک کوه است، همیشه نگرانید که کجا هستید و بعضی اوقات یادتان می‌رود که توقف کنید و موقعیت را بسنجید. از نگرانی درباره آینده دست بردارید یا با فکر کردن درباره‌ی گذشته برای خود اشتغال فکر‌ی درست نکنید. به جای آن به این فکر کنید که الان و در حال حاضر کجایید. برخی تکنیک‌های ساده‌ی مراقبه را یاد بگیرید و انجام دهید. یک دقیقه درنگ کنید، نفس‌تان را آرام کرده و از تمام حواس‌تان استفاده کنید تا بتوانید به تعمق و تفکر درباره‌ی همه‌ی چیزهای پیرامون‌تان بپردازید. سعی کنید هر روز زمانی را به انجام این کار اختصاص دهید.
تجربیات جدید خلق کنید
جهان سرشار از فرصت‌هایی برای انجام کاری جدید است. چرا به خودتان این فرصت را نمی‌دهید؟ آیا تولد هیچ یک از دوستان‌تان نزدیک است؟ برای آن روز برنامه‌ریزی کنید. یا خودتان را به چالش بکشید تا برای نوع‌دوستی یا خیریه کاری انجام دهید- مثلاً مسابقه ماراتن یا سه‌گانه. آشپزی دوست دارید؟ به کلاس آشپزی بروید. خواندن چطور؟ با دوستان‌تان کتاب معاوضه کنید.
‌(منبع: yahoo)

خبر مرتبط:
ترفندهای پیشگیری از پیر شدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ