کلید رابطه‌ی جنسی خوب چیست؟

mojtaba
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هرچقدر ساعات خوابیدن یک زن بیشتر باشد، تا ۱۴ درصد، در روز بعد فعالیت جنسی بهتری در رابطه خواهد داشت.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هرچقدر ساعات خوابیدن یک زن بیشتر باشد، تا ۱۴ درصد، در روز بعد فعالیت جنسی بهتری در رابطه خواهد داشت.
دکتر کلمباخ از محققان دانشگاه میشیگان می‌گوید: تحقیقات ما نشان می‌دهد که خوابِ خوب، باعث بهتر شدن خواسته‌های جنسی و برانگیختگی در زن می‌شود، حتی زمانی که زنان به لحاظ روان‌پزشکی و درمانی سالم باشند.
گفته می‌شود زنانی که مدت بیشتری می‌خوابند نسبت به زنانی با مدت خواب کوتاه، میزان برانگیختگی جنسی بیشتری دارند.
سایر تحقیقات گویای این مسئله است که خوب کوتاه و یا بدخوابیدن منجر به ایجاد اختلال در وضعیت جنسی می‌شود.
دکتر کلمباخ در ادامه افزود: من فکر می‌کنم این یافته‌ها حاکی از آن است که داشتن نگاهی دقیق‌تر به سلامت خواب در زنان برای بررسی اختلالات جنسی تلاشی ارزشمند است، در عین حال که درمی‌یابیم خواب بد می‌تواند به مشکلات جنسی بینجامد. او گفت که هنوز مشخص نیست چگونه کمبود خواب بر برانگیختگی جنسی تأثیر می‌گذارد، اما نمی‌توان به سادگی گفت که این مسئله به خاطر تغییرات رفتاری زنان و افسردگی یا اضطراب آنها است.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید
دکتر کلمباخ تاکید کرد: برخی تحقیقات چنین انگاشته‌اند که خواب می‌تواند بر میزان فعالیت‌ها هورمون‌ها تأثیر بگذارد، و این تأثیر می‌تواند به تغییراتی در برانگیختگی و خواسته‌ای جنسی بینجامد. اما من فکر می‌کنم که در کل، تحقیقات بیشتری در این حوزه برای تشخیص مکانیسم‌های مربوطه مورد نیاز است. 
او حتی نتایج تحقیقات انجام شده را «یکی از مطالعات معدود برای ارزیابی رابطه‌ی میان طول خواب و سلامت جنسی» نامید و از دیگران خواست که فعلا به دنبال علت و معلول آن نباشند.
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
۱۰ توصیه برای داشتن رابطه‌ی جنسی بهتر و سالم‌تر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ