آنچه پس از جراحی لیفت صورت در انتظار شماست (توضیح دکتر یاسمن داروغه کاظم)

اخبار پزشکی و سلامت-دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی:بالا رفتن سن می‌تواند باعث شود که چهره‌ی ما خسته به نظر بیاید. شل بودن پوست، چین و چروک، کاهش حجم صورت و خطوط عمیق پوستی فقط برخی از علائم ناخوشایند پیری صورت هستند.

دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی:

بالا رفتن سن می‌تواند باعث شود که چهره‌ی ما خسته به نظر بیاید. شل بودن پوست، چین و چروک، کاهش حجم صورت و خطوط عمیق پوستی فقط برخی از علائم ناخوشایند پیری صورت هستند. اما خوشبختانه همه‌ی این ایرادات را می‌توان با عمل لیفت صورت برطرف کرد. هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از مزایای لیفت صورت بهره‌مند شوند. لیفت صورت انواع گوناگونی دارد از جمله مینی لیفت (لیفت جزئی)، لیفت استاندارد و لیفت آندوسکوپی و بر اساس نیازهای هر شخص از یکی از این روش‌های استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به صورت شما بازگردانده شود.
ریکاوری لیفت صورت
بسته به نوع لیفت صورتی که انجام داده‌اید ممکن است بتوانید در همان روز عمل به منزل بازگردید. لیفت صورت عموماً تحت بی‌هوشی انجام می‌گیرد، بنابراین احساس کمی گیجی یا حالت تهوع بعد از به هوش آمدن طبیعی است. برای مقابله با حالت تهوع می‌توان از دارو استفاده کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که برای جلوگیری از انباشت خون و دیگر مایعات در زیر پوست یک دِرِن (لوله‌ی پلاستیک) در پشت گوش قرار داده شود. پس از عمل صورت شما بانداژ خواهد شد. این بانداژ به کاهش تورم و کبودی پس از عمل لیفت صورت کمک خواهد کرد.
در چند روز ابتدایی پس از عمل خصوصاً هنگام خواب باید سر خود را در سطحی بالاتر قرار دهید. این مسئله به همراه نوشیدن آب به مقدار کافی تورم را کنترل می‌کند. همچنین فراموش نکنید که تمامی بانداژها باید کاملاً خشک نگاه داشته شوند.
در دو هفته‌ی اول پس از عمل لیفت صورت از انجام هرگونه فعالیت‌های جسمی شدید مانند ورزش یا کارهای منزل خودداری کنید. نتایج عمل در هفته‌های ابتدایی و در دوره التیام قابل مشاهده خواهند بود. خیلی از افراد طی یک یا دو هفته احساس می‌کنند که شرایط لازم برای بازگشت به محل کار خود را دارند. برای اینکه روند ریکاوری و التیام زخم‌ها به طور صحیح انجام گیرد باید دوره‌ی استراحت تجویز شده را تکمیل کنید. همچنین در یک ماه بعد از عمل از حمام بخار، سونا و نوشیدن الکل خودداری کنید.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های ‌Advance Cosmetic ‌و Associates In Plastic و کتاب‌ Plastic Surgery Secrets Plus نوشته جفری واینز وایگ است.

 دکتر یاسمن داروغه کاظم متخصص زیبایی پزشک عضو انجمن لیزر پزشکی ایران و انجمن جراحان و زیبایی ایران است که و دارای عضویت انجمن درماتولوژیست آمریکاست. او مدیر مرکز اسپاپزشکی یاسمین است که در سال 1393 افتتاح شده است‌. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ