درمان خانگی گلودرد چرکی

مهرناز زاوه
عامل اصلی گلودرد چرکی٬ باکتری استرپتوکوک نوع A است که منجر به التهاب غدد لنفاوی٬ لوزه‌ها و گلو می‌شود. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی گلودرد اشاره می‌کنیم.

عامل اصلی گلودرد چرکی٬ باکتری استرپتوکوک نوع A است که منجر به التهاب غدد لنفاوی٬ لوزه‌ها و گلو می‌شود. در واقع تمام این علائم در طی آنفولانزا تشدید پیدا می‌کنند. البته پیش از آن علائمی هم‌چون سرفه٬ عطسه و آب‌ریزش بینی مشاهده می‌شود. دوران نهفتگی آن بین ۳ تا ۵ روز بوده و معمولا بیشتر علائم در طی این چند روز خود را نشان می‌دهند. مشکل بلعیدن غذا٬ سرفه‌ی مخاطی٬ تورم و التهاب در گلو٬ ضعف جسمانی٬ خستگی٬ تب٬ کم‌اشتهایی٬ سردرد٬ تعرق زیاد و تهوع برخی از علائم شایع این بیماری هستند. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی آن اشاره می‌کنیم:
غرغره کردن دارچین و فلفل
یک لیوان آب گرم بردارید و به آن نصف قاشق پودر فلفل سیاه و یک قاشق نمک و نصف قاشق پودر دارچین اضافه کنید. دوبار در روز این محلول را غرغره کنید.
غرغره کردن زردچوبه
این راه٬ درمانی باعث تسکین گلویتان است. یک لیوان آب داغ برداشته و نصف قاشق نمک و نصف قاشق زردچوبه به آن اضافه کنید. دوبار در روز این عمل را انجام دهید.
غرغره کردن آب‌نمک
برای این‌کار نصف قاشق نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این بهترین درمان برای گلودرد است. نمک یک ماده‌ی ضدعفونی‌کننده بوده و باعث کاهش التهاب و از بین رفتن خلط می‌شود. 


غرغره کردن جوش شیرین
نصف قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و برای آنکه خیلی سریع از شرّ گلودرد خلاص شوید آن را غرغره کنید.
غرغره کردن سرکه‌ی سیب
یک قاشق سرکه‌ی سیب را با ۲۵۰ گرم آب مخلوط کنید. هر نیم ساعت این محلول را غرغره کنید تا بعد از ۲ روز تأثیرات بارز آن را ببینید.

مطلب مرتبط: 
راه حل فوری درمان گلودرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
چگونه

چگونه

1396-07-04 - 10:06 پاسخ

سلام مقاله خوب و کاملی بود اما خواندن این مقاله رو هم به کسانیکه گلودرد دارن پیشنهاد میکنم برای من که خیلی مفیدبود شما رو نمیدونم موفق باشید