آجیل برای سلامتی خوب است یا بد؟

maryam01
در بیشتر موارد به ما گفته شده که سعی کنیم زیاد بادام و آجیل نخوریم، چرا که ما را چاق می‌کند و باعث یبوست می‌شود.

در بیشتر موارد به ما گفته شده که سعی کنیم زیاد بادام و آجیل نخوریم، چرا که ما را چاق می‌کند و باعث یبوست می‌شود.
تحقیقات گسترده‌ای که بر روی ۷۶۴۶۴ زن و ۴۲۴۹۸ مرد انجام شده نشان می‌دهد که هرچقدر افراد آجیل بیشتری مصرف کنند، میزان مرگ و میر آن‌ها در سنین مختلف خصوصا بر اثر بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری قلبی کمتر می‌شود. تحقیق پزشکی دیگری که در اسپانیا صورت گرفت نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر در بین افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با آجیل دارند کمتر است.
در حال حاضر ارتباط دقیق و ثابت‌شده‌ای بین آجیل و بادام با میزان تندرستی وجود دارد که در اکثر تحقیقاتی که روی افرادی با پیشینه‌ی اقتصادی‌اجتماعی پایین و اقلیت‌های مختلف –سیاه‌پوست، سفیدپوست، آسیایی‌ها- صورت گرفته نشان می‌دهدکه بسیاری از آن‌ها در معرض عوامل خطرناکی هم‌چون سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا و دیابت قرار دارند که به مرگ زودرس می‌انجامد.

خبرنامه رایگان طب سنتی را شنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید

تحقیق دیگری که در بین ۲۰۰۰۰۰ مرد و زن در جنوب ایالات متحده و شانگهای انجام شد نشان می‌دهد که افرادی که آجیل بیشتری مصرف می‌کنند، میزان مرگ آنها به هر دلیلی خصوصا به خاطر بیماری قلبی و سکته مغزی بسیار کمتر است. در حالی‌ که می‌دانیم امروزه بسیاری از مردم نسبت به آجیل و خصوصا به بادام حساسیت دارند، تحقیقی ثابت کرده برای آن‌که کودکان ما دچار این حساسیت نشود چه کارهایی باید انجام داد. در این تحقیق آمده است که مادرانی که در طول بارداری آجیل یا بادام زیادی مصرف می‌کنند احتمال آن‌که فرزندانی با این نوع حساسیت داشته باشند بسیار کمتر است. میزان این کاهش در بین مادرانی که تنها ۵ وعده یا بیشتر در ماه آجیل می‌خورند بیشتر است.
(منبع: health)

خبر مرتبط:
بچه‌ها از کی‌می‌توانند آجیل بخورند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ