آیا رابطه‌ی جنسی بعد از حمله‌ی قلبی مشکل‌ساز خواهد بود؟

mojtaba
مردان و زنان می‌توانند بعد از پشت سر گذاشتن حمله‌ی قلبی، با هم رابطه‌ی جنسی داشته باشند. اما احتمال وقوع حمله قلبی در حین رابطه جنسی چقدر است؟

مردان و زنان می‌توانند بعد از پشت سر گذاشتن حمله‌ی قلبی، با هم رابطه‌ی جنسی داشته باشند. اما احتمال وقوع حمله قلبی در حین رابطه جنسی چقدر است؟ نه چندان. در واقع احتمال حمله‌ی قلبی حین رابطه‌ی جنسی بسیار ناچیز و جزئی است.
محققان بلژیکی در تحقیقی، عملکرد افراد را پیش از حمله‌ی قلبی مورد آزمایش قرار دادند. حدود ۵۶ درصد آنها کار خاصی انجام نمی‌دادند، اما بقیه: یا الکل نوشیده بودند، یا قهوه، یا هوای آلوده استنشاق کرده بودند، از مشکلات احساسی رنج می‌بردند، دچار سرخوشی ناگهانی شده بودند. مثلاً در یک مهمانی در صدر مهمانان قرار گرفتند، رابطه‌ی جنسی داشتند (البته تنها ۲ درصدشان) و یا کوکائین یا ماری‌جوانا مصرف کرده بودند. از طرف برخی محققان سوئدی با تحقیقی بر روی ۶۹۹ فرد که از حمله‌ی قلبی جان سالم به در برده بودند دریافتند که ۹ نفرشان قبل از آن رابطه‌ی جنسی داشتند.
آیا رابطه‌ی جنسی بعد از حمله‌ی قلبی خطری نخواهد داشت؟
رابطه‌ی جنسی اصلا کار سخت و طاقت‌فرسایی نیست. تنها چند ماه بعد از حمله‌ی قلبی اگر توانستید به راحتی از پله‌های خانه‌تان بالا بروید، می‌توانید رابطه‌ی جنسی داشته باشید.
چگونه می‌توان بعد از حمله‌ی قلبی از رابطه‌ی جنسی لذت برد؟
به توصیه‌ی دکترتان گوش کنید. شاید موقعیت منحصربه فردتان باعث شود که حاضر نباشید هیچ مشاوره‌ای را درباره رابطه‌ی جنسی‌تان گوش کنید. اما بعد از چند ماه، می‌توانید دوباره رابطه‌ی جنسی داشته باشید. پس نترسید.
سعی کنید زندگی سالمی داشته باشید
هیچ وقت برای ترک سیگار، ورزش مرتب و روزانه، کم کردن وزن، مدیرین اضطراب، کنترل فشار خون و کلسترول، کم خوردن گوشت و پنیر و خوردن بیشتر سبزیجات و میوه دیر نیست.
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
رابطه جنسی این ۷ تاثیر جادویی را بر مغز شما می‌گذارد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Mohamad

Mohamad

1394-04-24 - 15:18 پاسخ

من بعد از عمل پروستات تمایلم کم شده و خیلى زود نعوذ میکنم و خیلى زود دچار مشکل میشوم و تواناییم را از دست میدهم ، اصلاً توانایی جنسى ام کمه لطفاً راهنماییم کنید

admin

admin

1394-04-24 - 15:18


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .