۸ خواب رایج و تعبیرشان

maryam01
اکثر ما در کل زندگی‌مان حدود ۱۰۰۰۰۰ خواب می‌بینیم اما چندتا از آنها را وقتی بیدار می‌شویم به خاطر می‌آوریم؟ در اینجا به برخی خواب‌های رایج و تفسیر متخصصان درباره‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

اکثر ما در کل زندگی‌مان حدود ۱۰۰۰۰۰ خواب می‌بینیم اما چندتا از آنها را وقتی بیدار می‌شویم به خاطر می‌آوریم؟ در اینجا به برخی خواب‌های رایج و تفسیر متخصصان درباره‌ی آن‌ها می‌پردازیم:
۱- خواب لخت بودن
دیدن خودتان در یک محیط عمومی با تن برهنه یک خواب قدیمی است و نشان از احساس آسیب‌پذیری و بی‌پناهی در زندگی عادی دارد.
۲- خواب گیجی در مدرسه (سر کلاس)
معمولا تمام خواب‌هایی که به مدرسه مربوط می‌شود علتش اضطراب کاری است. در واقع گویای این مسئله است که شما در محل کارتان احساس بلاتکلیفی دارید.
۳- خواب از دست دادن دندان‌تان
این خواب می‌تواند به چگونگی ارتباط برقرار کردن در زندگی عادی‌تان مربوط شود. تعبیر دیگرش این است که شاید نکته‌ای را به خوبی در بحثی بیان نکرده‌اید و یا آن موقع که باید چیزی می‌گفتید، نگفته‌اید.
۴- خواب «ماشینم کجاست؟»
گم کردن ماشین‌تان در خواب نشانه فقدان انگیزه است. بهتر است از خودتان بپرسید که چه چیزی در زندگی‌تان است که دیگر تمایلی به ادامه دادنش ندارید و چه چیز باعث شده که احساس بلاتکلیفی داشته باشید.
۵- خواب «سلام عزیزم»
وقتی زنی خواب رابطه‌ی جنسی می‌بیند، ممکن است به این معنا باشد که خواهان خصلت‌های  مردانه است و سعی می‌کند آنها را با خود و رفتار خود یکی کند.

خبرنامه دکتر مورای را پنجشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

۶- خواب پرواز به اوج
این خواب معمولاً به قابلیت شما برای بالا رفتن از ارتفاعات و رسیدن به قله‌های زندگی مربوط می‌شود.
۷- خواب دویدن برای زندگی
یک خواب تکراری برای زنان این است که کسی تعقیب‌شان می‌کند. این خواب‌ها به علت موقعیت‌های «جدال یا گریز» در زندگی عادی رخ می‌دهد که ترجیح می‌دهیم به جای روبرو شدن با مسئله، از آن فرار کنیم.
۸- خواب تلفن‌های هوشمند مسخره
تلفن‌های هوشمند یا فیسبوک آخرین مواردی است که در معبد خواب‌ها آن را می‌بینید. رایج‌ترین خواب مرتبط با تکنولوژی این است که دارید شماره می‌گیرید. معمولا هم شماره را نمی‌بینید و فقط تماس می‌گیرید.
(منبع: yahoo)

چند تعبیر خواب از دیدگاه روانشناسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ