تاثیر مخرب حشیش بر حافظه نوجوانان

mojtaba
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نوجوانان و جوانانی که به مدت سه سال روزانه حشیش یا ماری‌جوانا مصرف می‌کنند، شکل هیپوکاپوس مغزشان غیرطبیعی شده و حافظه بلندمدت ضعیفی خواهند داشت

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نوجوانان و جوانانی که به مدت سه سال روزانه حشیش یا ماری‌جوانا مصرف می‌کنند، شکل هیپوکاپوس مغزشان غیرطبیعی شده و حافظه بلندمدت ضعیفی خواهند داشت.
محققانی از دانشگاه نورث وسترن در تحقیق خود به این نتیجه رسیدند حافظه بلندمدت افرادی که در جوانی معتاد به حشیش بوده‌اند، ۱۸ درصد ضعیف‌تر است.
این افراد مشکلات مغزی و تضعیف حافظه را در ابتدای دهه‌ی ۲۰ سالگی زندگی‌شان و وقتی مصرف مواد مخدر را ترک می‌کنند، تجربه می‌کنند.
دکتر جان سمیناسکی، استاد دانشگاه نورث ورث که نویسنده‌ی ارشد این تحقیق است می‌گوید: «حشیش به آن بخشی از حافظه افراد صدمه می‌زند که از آن برای حل مشکلات روزانه و تقویت ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌کنند.»
اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند چون حشیش یک گیاه است و به صورت طبیعی تولید می شود مصرف آن خطر چندانی به همراه ندارد، ولی حقیقت این است که مانند تنباکو، مواد شیمیایی موجود در حشیش نیز خطرناک بوده و می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامتی فرد در پی داشته باشند.
مصرف دائمی حشیش، ریسک بروز اختلالات روانی آن را تا دو برابر افزایش داده و می‌تواند باعث ابتلا به شیزوفرنی شود. مطالعات انجام شده نشان داده است که بین مصرف حشیش در گذشته و بروز عوارض ذهنی در آینده به خصوص برای کسانی که از لحاظ ژنتیکی آسیب‌پذیر هستند، رابطه محکمی وجود دارد. در صورتی که فرد سابقه مشکلات روحی و روانی، افسردگی و یا پارانویا را داشته باشد، مصرف حشیش باعث بدتر شدن اوضاع و تشدید این‌گونه مشکلات خواهد شد.
(منبع: msn)

سیگار یا حشیش کدام خطرناک تراست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ