مراقبت‌های بعد از عمل لیپوساکشن

مهرناز زاوه
مراقبت‌های بعد از عمل لیپوساکشن

اکثرمردمی که لیپوساکشن می‌کنند فکر می‌کنند که بعد از عمل به خانه می‌آییم و بعد از اینکه استراحت کردیم و بهبود یافتیم دیگر قسمت سخت ماجرا تمام شده است. در واقعیت این بازیافت می‌تواند اثراتی بر روی کیفیت نتایج حاصل از لیپوساکشن شما داشته باشد. در اینجا چند راه برای اطمینان از به دست آوردن نتیجه مطلوب‌تر ذکر می‌کنیم  که به کمک آن ها شما می‌توانید نگرانی‌هایتان را در طول این زمان بحرانی کاهش دهید.
ورم‌های بعد از عمل
بعضی از ورم‌های ناشی از لیپو‌ساکشن کاملا طبیعی هستند. بعضی از حلال‌هایی که در هنگام عمل از آنها استفاده می‌شود تا بیرون آوردن چربی‌ها آسانتر شود پشت سر گذاشته می‌شوند. ضخمی که توسط این مقوله به جای گذاشته می‌شود کاملا در نتیجه واکنش طبیعی بدن است.
اگرچه ورم بعد از عمل کاملا طبیعی است اما برای کاهش آن چند روش وجود دارد:
پوشیدن پوشک مخصوص لیپوساکشن باعث کمتر شدن ورم می شود. همچنین پوشک مخصوص لیپوساکشن به خوب شدن خط‌های بدن کمک می‌کند و قسمت متورم شده را کمتر نشان می‌دهد.
از خوردن نمک و سدیم زیاد که در خوراکی‌هایی مثل نوشابه گازدار وجود دارد خودداری کنید و مایعات زیاد مصرف کنید. به یاد داشته باشید که خوردن مایعات، میوه، سبزیجات و چای داروئی بسیار برایتان مفید است.
باید نسبتا تحرک داشته باشید و فعالیتتان را متوقف نکنید. اما به خاطر داشته باشید که بلافاصله بعد از عمل نباید ورزش خود را شروع کنید و هرروز حتما زمانی را به خود استراحت دهید.

شل شدن پوست بعد از لیپو ساکشن کردن
از آنجایی که لیپو‌ساکشن فقط چربی‌های زائد بدن را در بر می‌گیرد و مستقیما شامل پوست نمی‌شود، به همین خاطر بیماران اغلب نگران پوست‌های آویزان هستند. با توجه به قابلیت پوست باید این را دانست که این مقوله در انسان‌های مختلف متفاوت است زیرا امکان دارد پوست کسی بعد از عمل به زودی با حالت جدید بدن که لاغر‌تر شده شکل بگیرد و در شخص دیگری این حالت رخ ندهد، بنابراین حتما موارد مورد نظر را قبل از عمل با دکتر خود مشورت کنید.
در دوران بهبودی می‌توانید گام‌های خاصی بردارید تا به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید.
باز هم پوشیدن پوشک مخصوص لیپوساکشن توصیه می‌شود. اگر آنرا اطراف زخم محکم نگه دارید باعث زود بهتر شدن آن می‌شود.
از زیر آفتاب ماندن اجتناب کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. پوست قسمت ساکشن شده را مرطوب نگه دارید.
شروع کردن فعالیت‌های روزانه
کاملا درست است که همه ما زندگی خودمان را داریم و بعد از عمل باید به زندگی عادی خود بازگردیم. اما هنوز نمی‌خواهیم که بازگشت به زندگی عادی نتایج لیپوساکشن را به خطر بیندازد. چه راه حل مناسبی برای این مسئله وجود دارد که بتوانیم این‌گونه خود را حفظ کنیم.
در روزهای اول بهبودی نسبتا تحرک خود را بیشتر کنید، بلند شوید و در اطراف قدم بزنید اما حواستان به تنتان باشد و هروقت احساس خستگی کردید حتما استراحت کنید.
اول به جراح خود مراجعه کنید و با کسب اجازه از او تمرینات و ورزش خود را آغاز کنید در غیر این صورت ممکن است به سلامت خودتان آسیب بزنید.
اگر پزشکتان به شما اجازه ورزش کردن داد تمریناتتان را خیلی عادی شروع کنید و رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید. اینگونه اثرات لیپوساکشن بیشتر خواهد ماند.

سلام و تشکر از مقالات جالب شما استفاده از روش لیپوساکشن چه خطراتی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ