اطلاعاتی درباره کاهش وزن با روش قابل شارژ مائسترو

مهرناز زاوه
این روش دارای پیشروندگی کمتری است به طوری که نیازی به دوختن معده یا تغییر آناتومی معدی‌روده‌ای نخواهد بود

آیا چیزی درباره‌ی روش قابل شارژ  شنیده‌اید؟ فکر می‌کنید این روش چقدر برای کاهش وزن بدون عوارض شدید مو‌ثر باشد؟ اگر هنوز هم از کاهش وزن ناامید نشده‌اید پس بهتر است نکاتی را درباره‌ی این روش بدانید.
این روش دارای پیشروندگی کمتری است به طوری که نیازی به دوختن معده یا تغییر آناتومی معدی‌روده‌ای نخواهد بود. در واقع این روش همچنان به اتاق عمل٬ برش‌های متعدد٬ و ابزاری که به زیر پوست وارد شود نیاز دارد٬ اما از آن‌جایی که عمل دوختن در کار نیست٬ نباید مشکلاتی نظیر تراوش٬ زخم و تنگی دیده شود. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که اگر لازم باشد به راحتی می‌توان آن را از محل مورد نظر برداشت. در واقع اگر لازم باشد انجام این عمل مانع از این نمی‌شود که بیمار بخواهد جراحی چاقی دیگری هم در آینده انجام دهد. یکی از دلایل این مسئله که معده‌برداری آستینی و بای‌پس معدی بسیار موثرند تغییرات هورمونی است که در بدن به خاطر این عمل رخ می‌دهد. این تغییرات مشابه هورمونی با این ابزار جدید قابل مشاهده نیستند.
دکتر مارک پلیت‌من می‌گوید: تا آن‌جا که می‌دانم این روش صرفا در حد آزمایش است. این روش را می‌توان برای بیمارانی انجام داد که می‌خواهند عمل‌شان در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین نتایج انجام شود. در واقع روشی گول‌زننده است٬ و باتری آن باید هر پنج سال عوض شود.
شاید موضوع بزرگتری که درباره‌ی چاقی مطرح است٬ جنبه‌ی احساسی آن باشد که می‌توان با ابزاری ساده آن را مد نظر قرار داد. یک بیمار با انجام عمل معده‌برداری آستینی حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کم کرده می‌گوید: «من یک خورنده‌‌ احساسی بودم. غذا با چیزهای زیادی در زندگی من پیوند داشت. اگر قرار بود جشن بگیرم٬ برای غذا باید به بیرون می‌رفتیم. اگر غمگین بودم٬ کیک می‌خوردم. سیستم مائسترو برای افرادی خوب است که بر میزان غذای خود کنترل داشته و می‌توانند بگویند: اوکی٬ سیر شدم. برای من٬ به شخصه روشی جواب می‌داد که دائمی بوده و اگر به غذا خوردن نادرست خود ادامه می‌دادم٬ می‌توانست تأثیرات منفی‌‌ رویم بگذارد. در حال حاضر اگر بخواهم افراط کنم٬ سریع بیمار می‌شوم.»
کاهش وزن، رفع بیماری‌ها؛ معجزه رژیم غذایی گیاهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ