بی بی چک در چه زمانی مثبت می شود؟

a.mahammadi
بی بی چک معمولا از 20 تا 25 روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخها مثبت نشود و بهترین زمان چک حاملگی بااین تست ها 3 تا 4 روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

سلام من رویا عبدوس کارشناسی مامایی هستم

یکی از سوالاتی که خانم ها عموما مطرح می کنند این هست که تا چه اندازه می توان به جواب بی بی چک اعتماد کرد؟

اولین چیزی که باید جواب بدهیم این هست که  بی بی چک در چه زمانی مثبت می شود؟ معمولا از 20 تا 25 روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخها مثبت نشود و بهترین زمان چک حاملگی بااین تست ها 3 تا 4 روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

عوامل موثر در طولانی تر شدن زمان حصول پاسخ مثبت توسط تست های خانگی یا همان بی بی چک ها یا منفی کاذب شدن این تست ها، یکی تاخیر در زمان لانه گزینی است که همان 20 تا 25 روز پس از اتمام آخرین روز قاعدگی است دومین تفاوت در حساسیت تست های بارداری های مختلف است، سومی پایین بودن غلظت هورمون در خون و ادرار است بعلت انجام زودهنگام تست های بی بی چک و سپس خطا در انجام روش انجام تست است و یا اینکه مصرف داروهایی مثل گارباماسین که یک داروی ضد تشنج است و آرامبخش و اعصاب. نگهداری ادرار در ظروف غیراستاندارد است. اما در چه مواردی ممکن است نتیجه تست بطور کاذب مثبت شود؟ یعنی اینکه ما باردار نیستیم اما جواب تست ما مثبت است یکی وجود بیماری هایی مثل پروتئینوری و هموگلوبینوری است یعنی کلا وجود پروتئین یا خون در ادرار است.

دومین علتش آلودگی باکتریایی ادرار است یعنی در حقیقت ادرارمان دارای باکتری باشد یا عفونت ادراری داشته باشیم.

سومین علتش مصرف بعضی داروها مثل پرومتازین مثل کلرودیازوپوکساید یا خدای نکرده متادون توسط مادر است.

چهارمین علتش می تواند زایمان جدید یا سقط اخیر باشد یعنی مادری یک زایمان جدیدی داشته و هنوز در حقیقت هورمون بارداری در خون وجود دارد یا سقطی داشته که هنوز هورمون در خونش وجود دارد. و پنجمین علت می تواند اشتباه در روش اجرای تست باشد یا خطا در خواندن نتیجه آن باشد. چون هورمون ابتدا در خون ظاهر می شود و سپس بعد از شروع متابولیزه شدن در ادرار آماده و دفع می شود پس آزمایش خون حساس تر است و زودتر مثبت می شود در مواردی مثل حاملگی خارج از رحم حتی اگر بی بی چک مثبت باشد حتما باید خون توسط آزمایشگاه آزمایش شود و در حقیقت هورمون حاملگی در خون اندازه گیری شود.

این خلاصه ای از مطالبی بود که در مورد بی بی چک و مثبت کاذب و منفی کاذب آن را می توانستیم عنوان کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نفس

نفس

1399-09-03 - 20:45 پاسخ

سلام خسته نباشید میتونم بپرسم من ۱۴ روز از پریودم گذشته از چ روزی باید بی بی استفاده کنم ممنون میشم جواب منوبدین

دلارام

دلارام

1396-12-10 - 14:08 پاسخ

سلام خسته نباشید ، ببخشید میشه راهنماییم کنید ، من ٢ روز قبل از زمان قاعدگی لک بینی داشتم به رنگ قهوه ای که دو روز بود و ٦ اسفد باید عادت میشدم نشدم ، سیکل های منظم و ٣٠ روز دارم ، بی بی منفی شد و روز عادت ماهانه هم از دادم منفی شد ، ٤ روز از زمان عادت می گذره که هنوز پری نشدم ، و بی بی منفی هست ، ایا هنوز امکان بارداری هست؟ و دکترم بهم گفتن عادت نشدم شنبه برم سونو اگ باردار باشم توی سونو نشون میده ؟

admin

admin

1396-12-10 - 14:08

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

بی بی چک یک هفته بعد از عقب افتادن قاعدگی است.

و حاملگی را نشان می دهد.

اگر سیکل ها منظم باشد

و لکه بنی دارید حتما سونوگرافی بدهید تا بارداری را نشان دهد.

دکتر تقدیریان فسایی