بیوگوافی حبیب الله کاسه ساز

حبیب‌الله کاسه‌ساز در سال 1341در تهران بدنیا آمد. وی کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده ایرانی بود.

 تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تأتر از دانشگاه هنر گردید.

وی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورا اسلامی ثبت‌ نام نمود و در ائتلاف جبهه مستقلین و اعتدالگرایان شرکت داشت و در لیست این ائتلاف قرار گرفت که آرای لازم برای ورود به مجلس را کسب نکرد.

سوابق مسئولیتی وی عبارت است از: مدیر کل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو شورای عالی جوانان ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای جوان ایران ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد روایت ـ عضو هیأت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه رسانه های تصویری.

حبیب الله کاسه ساز فارغ‌التحصیل فیلم‌نامه‌نویسی از دانشکده سینما و تأتر – دانشگاه هنر بود و علاقه عجیبی به فیلم و ساختن آن بود.

فیلم های و آثار حبیب الله کلاسه ساز:
مأموریت تهران ۱۳۸۹ 
اخراجی‌ها ۲ ۱۳۸۷ 
کارناوال مرگ ۱۳۸۷ 
نظام از راست ۱۳۸۷ 
ریسمان باز ۱۳۸۶ 
اخراجی‌ها ۱۳۸۵ سیمرغ بلورین بهترین فیلم فجر ـ دوره بیست و پنجم
پروانه‌ای در مه ۱۳۸۴ 
او ۱۳۸۲ بهترین تهیه‌کنندگی جشنواره فیلم فجر (بخش جنبی ـ سازمان میراث فرهنگی) ـ دوره بیست و دوم
کنار رودخانه ۱۳۸۲ 
مزرعه پدری ۱۳۸۲ جایزه ویژه بهترین فیلم جشنواره دفاع مقدس ـ دوره دهم
نبات داغ ۱۳۸۱ 
پرنده باز کوچک ۱۳۸۰ جایزه سینه‌کید بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کید ـ دوره شانزدهم (هلند)
زندانی ۷۰۷ ۱۳۸۰ 
نوروز ۱۳۸۰ اولین فیلم در مقام تهیه‌کننده
بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ـ دوره شانزدهم

در ایامی که حبیب‌الله کاسه‌ساز در بیمارستان بستری بود، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام رئیسی،  محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، مدیران عامل فعلی و پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس- هاشم میرزاخانی، ناصر شفق، محمدحسین نیرومند، عزت‌الله ضرغامی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده نمکی، جهانگیر الماسی، پرویز شیخ طادی و جمعی دیگر از هنرمندان به عیادت وی رفته بودند.
وی مدت ها بود تک و تنها با بیماری سرطان معده به مبارزه برخاسته بود؛ و شیمی درمانی اش آغاز شده بود؛ ماه ها بود غذایی نخورده و با آمپول و سرم روزگار می گذراند؛ آمپول های تجویز شده اش هریک ۱۸ میلیون تومان قیمت داشتند و ناگفته پیداست که تحت پوشش بیمه هم نبودند.

وی در تاریخ 28 تیر 1396 پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ