بیوگرافی هومن سیدی

پانته آ توتونپیان
هومن سیدی،بازیگر،فیلمنامه نویس و کارگردان اهل رشت است.

زندگی نامه هومن سیدی:

هومن سیدی در سال 1359 در خانواده پرجمعیت در شهر رشت به دنیا آمد.هومن سیدی دو برادر به نام های حامد و همایون و یک خواهر به نام هیلدا دارد.

مادر و پدر هومن سیدی هر دوبازنشسته هستند.مادرش بازنشسته ی نیروی دریایی و پدرش بازنشسته ی بانک کشاورزی است.او بعد از اخذ مدرک گرافیک،در شهر رشت در کلاس های سینمایی شرکت کرد و چند فیلم کوتاه ساخت.هومن سیدی سپس به تهران آمد تا در کلاس های سینمایی پرویز پرستویی شرکت کند.

بهرام توکلی برای ساخت اولین فیلم بلند خود به نام «پابرهنه»،هومن سیدی را انتخاب کرد که این فیلم دو افتخار کسب کرد، یکی برای کارگردانش که باعث شهرتش به عنوان کارگردان متفکر شد و دیگری برای هومن سیدی که کاندیدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشن خانه سینما شد. وی نقش کوتاهی در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی به ایفای نقش پرداخت. علاوه بر آن سیدی در فیلم «یک تکه نان» درکنار رضا کیانیان بازی کرد.
در زمینه تئاتر در «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی خودش و «همسایه آقا» و «مشروطه بانو» اثر حسین کیانی و قاتل بی رحم از هسه کارلسون به اجرای نمایش پرداخت. 
او در سریال های تلویزیونی «راه بی پایان» به کارگردانی همایون اسعدیان و « تا ثریا» ساخته سیروس مقدم و تله فیلم های «سایاب» محمدعلی سجادی و «اگر باران ببارد» روح الله حجازی، به ایفای نقش پرداخت.
بازی درفیلم های دیگری مثل شب بیرون ، خط ویژه ، نیمرخ ها ، در مدت معلوم ، پل خواب و مادری هم در کارنامه هنری وی دیده می شود.

هومن سیدی می گوید: در حال حاضر محمدرضا گلزار سوپراستار است. به دلیل اینکه او مختصات یک سوپراستار را دارد. به نوع دیگری هم اگر بخواهم بگویم نوید محمدزاده هم بازیگری است که تعداد زیادی تماشاگر به سینما می‌ کشاند

هومن سیدی را میتوان بعنوان یکی از خوش تیپ ترین های سینمای ایران نام برد تیپ او به گونه ایست که نشان می دهد از اصول پوشش صحیح می داند و سعی میکند تیپ خودش را با این اصول وفق بدهد
هم او را در تیپ رسمی دیده ایم و هم در تیپ های غیر رسمی، یکی از مواردی که به آن علاقه دارد و زیاد در تنش مشاهده کرده ایم ژاکت چرمی بوده، هیگل مناسبی دارد و کت های تک و بلیزر هم روی بدنش به خوبی دیده می شود

ازدواج هومن سیدی:

هومن سیدی در سال 1385 با آزاده صمدی بازیگر سینما و تلوزیون کرد اما بعد از 7 سال و در سال 1392 این ازدواج به طلاق انجامید.

ازدواج دوم

بعد از طلاق هومن سیدی از زندگی دوباره خود حرفی به میان نیاورد تا اینکه در پاییز 96 حامد بهداد با انتشار عکسی در استوری خود از نیل دختر هومن سیدی رونمایی کرد. هومن سیدی در دومین ازدواجش با بیتا اصلانی ازدواج کرده است.

شاگردان مشهور هومن سیدی

هومن سیدی همچنین نویسنده و کارگردان تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده است.

از دیگر فعالیت های او آموزش هنرجویان بازیگری در آموزشگاهش است در دو فیلم بلند اولش بازیگران جدیدی مثل نوید محمدزاده، امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب را به سینمای ایران معرفی کرد.

کارگردانی

هومن سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه از جمله : ۳۵ متری سطح آب و دندان آبی که بخاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد، اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بخش آثار ویدئویی جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن برای آزاده صمدی را از آن خود کرد. برخی هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می‌ دانند

فیلم های مشهور هومن سیدی

فیلم های هومن سیدی در مقام کارگردان یعنی آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من و خشم و هیاهو جوایز متعددی از جشنواره‌ های فجر و ورشوی لهستان و جشنواره فیلم پوسان کره جنوبی و شانگهای چین و جشنواره فیلم شهر دریافت کرده اند.

درخشش در عاشقانه ها

یکی از سطحی ترین نقش های سریال خانگی عاشقانه نقش هومن سیدی بود که با توانایی اش نقش را با جذابیت خاصی درآورد و به قولی سوپر استار این فیلم بود.

حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

هومن سیدی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» حضور یافت و سیمرع بلورین بهترین “فیلم برگزیده منتخب مردمی ” را دریافت کرد.

آثار سینمایی هومن سیدی:

فیلم هایی که هومن سیدی در آنها بازی کرده است:
عاشقانه (١٣٩٥)
کمدی انسانی (۱۳۹۵)
آذر (۱۳۹۵)
مادری (۱۳۹۴)
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اینجا کسی نمی‌میرد (۱۳۹۴)
پل خواب (۱۳۹۴)
بوفالو (۱۳۹۳)
در مدت معلوم (۱۳۹۳)
من دیه گو مارادونا هستم (۱۳۹۳)
نیمرخ‌ها (۱۳۹۳)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
خط ویژه (۱۳۹۲)
شب بیرون (۱۳۹۲)
سیزده (۱۳۹۱)
آزادراه (۱۳۸۹)
آفریقا (۱۳۸۹)
یک وجب از آسمان (۱۳۸۷)
زخم شانه حوا (۱۳۸۶)
آنکه دریا می‌رود (۱۳۸۵)
پابرهنه در بهشت (۱۳۸۴)
چهارشنبه سوری (۱۳۸۴)
یک تکه نان (۱۳۸۳)

فیلم هایی که هومن سیدی کارگردانی کرده است:
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶)
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

نویسنده ی این آثار هومن سیدی است:
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶)
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

آثاری که هومن سیدی وظیفه ی تدوین آنها را بر عهده داشته است:
مغزهای کوچک زنگ زده (۱۳۹۶)
خشم و هیاهو (۱۳۹۴)
اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)
سیزده (۱۳۹۱)
آفریقا (۱۳۸۹)

مجموعه‌های تلویزیونی هومن سیدی:
مهرآباد (۱۳۹۲)
تا ثریا (۱۳۹۰)
سی امین روز (۱۳۸۹)
در چشم باد (۱۳۸۹)
راه بی پایان (۱۳۸۶)

فیلم های تلویزیونی هومن سیدی:
دونده
ترم زمستانی
داستان ما، قصه تو
قصه داوود و قمری
بیلیارد
سایه
سرقت ادبی
اگر باران ببارد
در آغاز یک روز
جاده متروک
سایاب

تئاترهای هومن سیدی:
نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق (۱۳۹۱٬۱۳۹۲) (کارگردان و بازیگر)
نمایش مشروطه بانو (۱۳۹۰) (بازیگر)
نمایش قاتل بی رحم از هسه کارلسون 
نمایش همسایه آقا (۱۳۸۵) (بازیگر)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ