علیرضا جهانبخش در خندوانه

پانته آ توتونپیان
«علیرضا جهانبخش» بازیکن تیم ملی فوتبال و بازیکن تیم آزدآلکمار هلند شب گذشته مهمان برنامه خندوانه بود.

علیرضا جهانبخش صحبت های خود را این گونه شروع کرد: وقتی برنامه شمارو میبینم به طور عجیبی انرژی میگیرم، من کلا در برنامه های طنز خیلی  کم میخندم ولی وقتی برنامه شما رو میبینم بخاطر شادابی و نشاطی که دربرنامه تان هست، واقعا خنده ام میگیرد. یک کارفوق العاده خوب است چون لبخند را روی لب های مردم میبینم.

رامبد جوان صعود تیم ملی به جام جهانی را به علیرضا جهانبخش و بقیه اعضای تیم ملی وکی روش و مردم تبریک گفت وبا سوال درباره تعطیلات و اینکه چگونه میگذراند گفتگو را آغاز کرد، جهانبخش در پاسخ به این سوال گفت:

 تعطیلات این سری خیلی کوتاه بود، معمولا بین 4 تا 6 هته است که این بار 20 روز است. چون متاسفانه فینال جام حذفی را باختیم و مجبور شدیم بازی های پلی آف رابازی کنیم و بلافاصله بعد اردوهای تیم ملی را داشتیم، سال خیلی پرفشاری بود ولی خداروشکر با صعود به تیم ملی خستگی رفع شد و تعطیلات را درکنار خانواده و دوستان هستم. خوش گذراندن با خانوداه و دوستان خوب را خیلی دوست دارم هرچند خیلی کوتاه باشد.

من 18 سالگی رفتم و پنجمین سال است که هلند بازی میکنم و از خانواده و ایران دور هستم، چون در سن کم رفتم خیلی چیزها یاد گرفتم. زبان هلندی و گرامرش خیلی سخت است و متوجه زبانشان می شوم و لی صحبت کردن به زبان هلندی سخت است. بیشتر مردم هلند انگلیسی صحبت می کند و این برای من خیلی خوب  است و درواقع تنبل شدم و با انگلیسی حرف زدن کارهایم راه می افتد. البته الان پیشرفت کردم و هلندی حرف میزنندو من انگلیسی جواب میدهم.

در بین گفتگو رامبد از جهانبخش خواست که یک جمله هلندی بگوید، و او به زبان هلندی گفت :امیدوارم همیشه صورتت را خندان ببینم.

جهانبخش افزود: از لحاظ فرهنگی چیزی که یادگرفتم نظم بود، چون من قبلا خیلی بدقول بودم ولی برای آنها نظم مهم است و من را منظم کرده است. اوایل برای من خیلی سخت بود و هره گذشت عادت کردم. وقتی آنجا هستم شبها 11 میخوابم ولی دراینجا 2،3 میخوابم.

رامبد از جهانبخش درباره رشته ای که استعداد ندارد حرف بزند و جهانبخش گفت: من به موسیقی علاقه زیادی دارم وعلاقه دارم یاد بگیرم. وقتی به هلند می روم اکثرا آهنگ های ایرانی از آقای محسن یگانه و محسن چاوشی و بابک جهانبخش گوش می دهم. ولی قبل بازی آهنگ تند گوش می دهم.

اینجا رامبد از اصالت جهانبخش پرسید وی گفت: اصالتا گیلانی هستم و پدر ومادرم اصالتا اهل جیرنده و داماش رودبار هستم. دوسال هم در داماش گیلان، فوتبال بازی کردم. تا 13 سالگی هم درقزوین بازی کردم. من یک برادر کوچکتر  و یک خواهر بزرگتر دارم.

دراین قسمت از گفتگو، جهانبخش با لهجه تاتی و گیلکی درباره ازگیل با همراهی تماشاگران یک آواز خواند وفضای خندوانه را بسیار شاد و مفرح کرد.

جهانبخش درباره کی روش گفت: ایشان وقتی ایران آمدند انتظارات بسیار بالا بود، چون رزومه ای که داشتند عالی بود و فشارهای کاری برای ایشان بسیار بالا بود وانتظار داشتند که تیم نتیجه بگیرد، ولی بلافاصله بعد ازآمدنشان بسیار سخت بود. دراین 3،4 سالی که درخدمت تیم ملی هستم خیلی موارد ازایشان یاد گرفتم، بخش اعظمی از فوتبال را ازلحاظ فنی  ودیسیپلین مدیون ایشان هستم. بچه ها بخاطر نوع کار و رابطه اش با بچه ها همیشه خوشحال هستند. فدراسیون دو دوره به ایشان اعتماد کردندو نتیجه اش صعود آسان به جام جهانی بود. بنظرم نکته مثبت ایشان مدیریت ایشان بود، چون میانگین سنی تیم ملی پایین آمده و کنترلشان بسیار مشکل شده و ایشان این کار را بسیار عالی انجام می دهند. من تا بحال هیچکدام از بچه های تیم ملی، از گذشته تا حال راندیدم که صحبت منفی درباره ایشان بکنند.

جهانبخش درهلند، یک بار فرد اول لیست 5 نفره بازیکن خیلی خوب درپستش و یک بار بعنوان خوشتیپ ترین بازیکن هلند شناخته شد و در یک مجله بین المللی که بیشتر به فوتبالیستهای بزرگ هلند و اروپا اختصاص می دهند که فوتبالشان تمام شده و به سبک زندگی آنها می پردازند.

جهانبخش درباره کل کلش با سردار آزمون درباره لیگ روسیه و هلند گفت: ما کل کل نداریم و فقط شیطنت های مطبوعاتی است که به این قضیه دامن می زنند. و من خوشحالم و خداراشکر می کنم که پیشرفت سردار خیلی خوب بود و یکی از مسایلی که من را درانجا خوشحال می کند این است که سردار به آژاکس که یک تیم هلندی است گل زنی کرد.

علیرضا جهانبخش درباره آشپزی اش گفت: املت و غذاهای شمالی مانند شامی و واویشکا بلدم. وی درادامه درباره شروع کردن فوتبال توضیحاتی داد: من در 8 تا 12 سالگی رشته های مختلفی مانند هندبال ، دومیدانی، آمادگی جسمانی و وفوتسال راامتحان کردم. فوتسال را درسطح خوبی بازی کردم، تیم ملی نوجوانان هم دعوت شدم ولی با مشورت دوستان و پدرم و کسانی که به آنها اعتماد داشتم فوتبال را انتخاب کردم. فوتبال را ازقزوین شروع کردم، از تیم پیام البرز قزوین بازی که دوسال درآنجا بازی کردم، در 15 سالگی درتیم پرشین که رده بزرگسالان هم بود فوتبال بازی کردم که بعدآن تیم داماش رفتم و تست دادم و قبول شدم.

چون خودم را مدیون تیم داماش میدانم و تمام سال های بازی درایران را دراین تیم بودم و مردم رشت و گیلان و تمام کسانی که درباشگاه بودند حمایتم کردند، هربار که ایران می آیم بااینکه تمام کادرفنی و بازیکنان و تیم مدیریتی باشگاه عوض شده است به این تیم سرمیزنم.

وی درباره دعوت شدنش به هلند می گوید: دریک رقابت زیر 19 سال درامارات، و در یک چهارم حذف شدیم ولی برای من رقابت خوبی بود. و چندروز بعد بامن تماس گرفتند و از تمایلم برای رفتن به هلند پرسیدند، خیلی خوشحال شدم چون یکی از اهدافم بود و منتظر بودم خیلی سریعتر این اتفاق بیفتد. خیلی از بودن درهلند راضی هستم اما از کودکی آرزو داشتم در لیگ آلمان بازی کنم، همیشه آقای مهدوی کیا بعنوان الگوی من بودند و افتخارهم بازی شدن با ایشان را در داماش داشتم.

رامبد از رفتن جهانبخش از لیگ هلند پرسید و او پاسخ داد: احتمالش وجود دارد و مذاکره کردم، ولی این بخش مربوط به مذاکره باشگاهی میشودو من تا 2020 قرارداد دارم با باشگاهم.

یکی از نکاتی که باعث پیشرفتم شدند پدرم و مادرم هستند و خیلی دوستشان دارم و همیشه دستشان را می بوسم.

درنهایت علیرضا جهانبخش، بازیکن جوان و خوش آتیه کشورمان قول داد که 100 تا 150 دوچرخه تهیه کند و همراه متقاضیان در سطح شهر دوچرخه سواری کند تا استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل شخصی فرهنگ سازی شود.

بیوگرافی علیرضا جهانبخش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ