رکورددار پیرترین مرد جهان در کتاب گینس+ویدیو

mojtaba
جیررومن کیمورا، پیرترین مرد تاریخ است که نامش به عنوان مردی که بیشترین عمر را تجربه کرده در کتاب رکوردهای جهان گینس ثبت شده است.

جیررومن کیمورا، پیرترین مرد تاریخ است که نامش به عنوان مردی که بیشترین عمر را تجربه کرده در کتاب رکوردهای جهان گینس ثبت شده است. تنها هفت نفر از او بیشتر عمر کرده‌اند که همگی زن هستند. آقای کیمورا ۱۱۶ سال و ۵۴ روز عمر کرد.
نکته جالب این است که کیمورا در ۲۸ دسامبر سال ۲۰۱۲، پیرترین مرد روی زمین شد. او به عنوان پیرترین مردی که تاریخ تولدش معتبر است توانست رکورد توماس پیترمورترسن از دانمارک را که در آوریل سال ۱۹۸۸ به سن ۱۱۵ سال و ۲۵۲ روز رسید، بشکند و اولین مردی باشد که سنش از ۱۱۶ سال عبور کرده است. کیمورا در سال ۱۸۹۷، در سالروز تولد نویسندگانی همچون انید بلایتون و ویلیام فاکنر، به دنیا آمد. در آن سال ملکه ویکتوریا شصتمین سال سلطنت‌اش بر امپراتوری بریتانیا را جشن گرفت.

ویدیوی پیرترین مرد تاریخ
من این شانس را داشتم که در اکتبر ۲۰۱۲ با کیمورا سن دیدار کنم در آن دیدار آخرین چاپ کتاب رکوردهای جهان گینس را همراه با مدرک رسمی رکوردش تقدیم کردم. او از حضورم بسیار خوشحال شد و من و همکارانم را در خانه‌اش در کیوتانگوی پذیرفت. او سرزنده بود و حتا چند کلمه انگلیسی را که برای ملاقات با ما یاد گرفته بود صحبت کرد. خیلی جذاب بود وقتی که مدرکش را به او دادم به زبان انگلیسی گفت: «بسیار ممنونم» تا به حال تنها هفت نفر توانسته‌اند به سن ۱۱۶ سالگی برسند، و تنها چهار نفر از آنان توانستند ۱۱۷ سالگی‌شان را جشن بگیرند، که همه‌ی آنها زن هستند. در بین آنها، ژان لویی کلنت از فرانسه که به سن ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز رسید، رکورددار عنوان پیرترین انسان است.
(منبع: usatoday)

پیرترین انسان‌های روی زمین را بشناسید+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ