طرز تهیه ی سالاد ماکارونی

faateme1366
یکی از ساده ترین و درعین حال خوشمزه ترین غذاهایی که سریع حاضر میشود و مناسب مهمانی و کودکان دلبندتان است، سالاد ماکارونی است که در بین ما ایرانی ها طرفدار زیادی دارد. در این مطلب برای شما طرز تهیه این سالاد و سس مخصوص آن را آموزش داده ایم.

تهیه سالاد ماکارونی یکی از علایق خانم های ایرانیه. چون خیلی آسون هست و فوت و فن خاصی نداره.  فقط باید موادش رو آماده کنیم و باهم ترکیب کنیم. تنها پای ثابت این سالاد، همون اسمش یعنی ماکارونی هست. البته در این سالاد معمولا از ماکارونی های فرمی استفاده میشه. بقیه ترکیبات سالاد هم معمولا از سبزیجات متفاوتی تشکیل میشه. مثل ذرت، نخود فرنگی، انواع کلم ها و خیار شور. در انتها هم معمولا از انواع مختلف سس برای سرو استفاده میکنن.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی:

ماکارونی شکل دار و یا همان پاستا        1 بسته

کالباس و یا ژامبون مرغ  خرد شده         250 گرم

خیار شورخرد شده                           300 گرم

ذرت پخته (کنسرو ذرت )                    300 گرم

سس سفید                                   به مقدار لازم

زیتون خرد شده                               300 گرم

هویج رنده شده                               100 گرم

نخود فرنگی پخته شده                      200 گرم

نمک و فلفل و آبلیمو                         به مقدار لازم

لیمو ترش تازه                               یک عدد

دستور تهیه سالاد ماکارونی:

ابتدا در یک ظرف آب را به جوش می آوریم و ماکارونی های شکل دار را در آن میریزیم و اجازه می دهیم تا حدود 8 الی 10 دقیقه روی حرارت بماند. بعد از اینکه ماکارونی ها ی شکل دار کاملا نرم شدند آنها را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم تا سرد شوند.

اگر بخواهیم سالاد را با مرغ تهیه کنیم ، سینه مرغ را در یک قابلمه آبپز می کنیم . یک پیاز هم داخل قابلمه می اندازیم تا بوی مرغ را بگیرد. بعد از اینکه مرغ خوب پخت آنرا از آب خارج می کنیم و با دست ریش ریش می کنیم.

برای تهیه سالاد ماکارانی با کالباس،  کالباس را بصورت ریز مانند سالاد الویه خرد می کنیم.

بعد تمام مواد را در یک ظرف بزرگ مخلوط می کنیم سپس ماکارونی پخته را با مواد مخلوط کرده و در انتها سس ، نمک ، فلفل و آبلیمو را را به مواد اضافه می کنیم.

برای تزیین و زیبا کردن سالاد ماکارونی مجلسی می توانیم از قالب های آماده ، سبزیجات معطر ، کوجه فرنگی ، خیار شور و … استفاده نماییم.

طرز تهیه سس سالاد ماکارونی

راحتترین حالتش اینه که از سس مایونز استفاده کنین و با آب لیمو ترش مخلوطش کنین. ولی برای این سالاد از سس فرانسوی هم استفاده میشه که من خیلی دوست دارم. اگر هم خودتون میخواین سسش رو درست کنین، میتونین از سس سالاد سزار استفاده کنین که قبلا توضیح دادیم.

طرز تهیه سالاد ماکارونی کم کالری

اگر میخواید سالاد ماکارونی کم کالری و رژیمی مصرف کنین و از استفاده سس پرهیز دارین، میتونین به جای سس از روغن زیتون استفاده کنین.

برای سرو باید یکی دو ساعت در یخچال بمونه و طعم موادش مخلوط شه. میتونید از گوجه گیلاسی برای تزیین استفاده کنین که هم طعم مطبوعی به سالاد میده و هم خیلی زیباش میکنه.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ