بیوگرافی محمود جهان

پانته آ توتونپیان
محمود جهان،خواننده و آهنگساز محبوب و خونگرم اهل جنوب کشور،در شهر آبادان به دنیا آمد.

محمود جهان،همیشه در مصاحبه هایش خودش را خاک پای اهالی جنوب کشور می داند.

محمود جهان که تمام شهرت و محبوبیتش را با خواندن آهنگ و ترانه های جنوبی و بندری به دست آورده است،در مصاحبه هایش عنوان کرده بود که اگر حمایت ها و پشتیبانی های مردم خونگرم و صبور جنوب کشور نبود،برای او نیز موفقیتی کسب نمی شد.

محمود جهان در سال 1330 در یکی از محله های شهرآبادان به نام احمد آباد دیده به جهان گشود.محمود جهان کارمند باز نشسته ی شرکت نفت بود و به همراه پنج فرزندش در شهر تهران زندگی می کرد.

یکی از فرزندانش به نام امید جهان نیز با سبکی متفاوت از محمود جهان نیز در عرصه ی موسیقی فعالیت می کند.پدر و عموهای محمود جهان هم در عرصه ی هنر فعال بوده اند و علاوه بر اینها ، دو خواهر و مادر محمود جهان در مراسم های خاص مداحی می کرده اند.

محمود جهان فعالیت هنری و موسیقایی ش را از سال 1366 آغاز کرد تا به امروز بیش از 33 کاست منتشر و به بازار عرضه کرده است.

استعداد محمود جهان در سال 1355 توسط فردی به نام بهمن خوش خلق کشف شد و در همان سال به تهران آمد تا به هزینه ی بهمن خوش خلق و یدالله رضا زاده کارهایش را در استودیویی بنام چهار ضبط کند.

نام محبوب ترین آثار محمود جهان:

هله دان

یاد کارون

پریای دریا

ای واله

محمود جهان در هنگام مرگ 66 سال سن داشت.محمود جهان که برای اجرای کنسرتی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به شهر ماهشر سفر کرده بود،ساعاتی قبل از اجرای برنامه دچار حمله ی قلبی شد و بلافاصله  به یکی از بیمارستان های  شهر ماهشهر برده شد.اما هنگامی که به بیمارستان آورده شد،علائم حیاتی در وی وجود نداشت. 

علت فوت محمود جهان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ