سلفی نماینده مجلس با موگرینی+عکس

پانته آ توتونپیان
سلفی نماینده مجلس با موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه ی مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبرساز شد.

سلفی نماینده مجلس با موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه ی مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبرساز شد.

نماینده ی مجلسی که در حاشیه ی مراسم تحلیف ریاست جمهوری،حسن روحانی ، با انداختن عکس سلفی با موگرینی،خبر ساز شده بود،فرج الله رجبی،نماینده ی شیراز بود.

فرج‌الله رجبی‌ نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس بابت رفتار خود در زمان سلفی گرفتن با موگرینی عذرخواهی کرد.

در مراسم امروز تحلیف حسن روحانی،علاوه بر موگرینی،رییس سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا،تعداد زیادی میهمانان خارجی دیگر از جمله 

۸ رئیس‌جمهوری، ۱۹ رئیس مجلس، ۹ معاون رئیس‌جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، ۱۱ وزیر امورخارجه و ۳۵ فرستاده ویژه کشور‌ها حضور داشتند.

 ۱۳۱ خبرنگار خارجی از ۲۹ کشور جهان برای پوشش این مراسم به تهران آمد‌ه‌اند.  ۱۰۸خبرنگار مقیم متعلق به ۶۴ رسانه در قالب ۳۴ گروه تلویزیونی، ۱۷ خبرگزاری، یک شبکه رادیویی، ۵ نشریه، یک سایت خبری و شش موسسه بین‌المللی عکس با حضور در مجلس شورای اسلامی‌به پوشش بین‌المللی این رویداد مهم پرداختند.

 همچنین ۲۳ نفر از عوامل رسانه‌های خارجی غیرمقیم از ۱۱ رسانه و ۱۰ کشور دنیامتشکل از چهار گروه تلویزیونی، یک خبرگزاری و شش نشریه برای پوشش خبری مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی به تهران آمد‌ه‌اند. 

احتمال ورود هیات نظارت بر رفتارنمایندگان به ماجرای سلفی باموگرینی

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبر نگار مهر، عکس سلفی برخی اعضای فراکسیون امید با موگرینی را نشان دهنده خود باختگی و خود کم بینی برخی نمایندگان در برابر غرب خواند و گفت: 

در صورتی که وکلای ملت به دلیل اینکه این تصاویر شأن مجلس را زیر سئوال برده است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند، قطعا هیات نظارت این رفتان دون شان را بررسی خواهد کرد.

 فراکسیون امید باید در قبال این رفتار اعضای خود موضع گیری کند، سکوت فراکسیون امید در قبال رفتار اعضای این فراکسیون نشان دهنده تایید آن است.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه باید این اشتباه جبران شود گفت: حداقل اعلام شود که آقایان دقت لازم را نداشته اند، نباید کاری کرد که برداشت شود نمایندگان ملت شیفته غرب هستند، این عکس نشان دهنده خودباختگی عده ای از نمایندگان است.ای کاش این اقدام انجام نشده بود.

واکنش هنرمندان به سلفی خبرساز نمایندگان مجلس با موگرینی!

?المیرا شریفی مقدم: درحاشیه مراسم تحلیف اشتیاق زیاد برای گرفتن سلفی با موگرینی ! به خاطر همین کارهاست که شهر رو موقع اومدن خارجیها تعطیل میکنن
?بهنوش بختیاری: اگه ایوانکا ترامپ اومده بود چی میشد؟
?مهناز افشار : اصالت وفرهنگ نه به مقام است و منصب،نه به اسم است وآوازه،نه به سواد است ونه به جناح سالهاست جوهره رنگ رخساره باخته

بیوگرافی موگرینی:

فدریکا موگرینی سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و وزیر امور خارجه سابق ایتالیاست.

از فدریکا موگرینی به عنوان یک «سیاستمدار نمونه‌وار چپ میانه برای نسل خودش» یاد می‌شود که در دهه ۱۹۹۰ با نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و آپارتاید مبارزه می‌کرده‌است و اکنون عقاید چپ رادیکال خود را کنار گذاشته‌است.

فدریکا در ۱۵ سالگی عضو شاخه جوانان حزب کمونیست ایتالیا شد. او در سال ۲۰۰۱ عضو شورای ملی حزب دمکرات‌های چپ شد و در دفتر روابط خارجی این حزبِ سوسیال دمکرات فعالیت کرده و در مسائل مربوط به فرایندهای صلح خاورمیانه و ارتباط با احزاب سوسیالیستی اروپا و آمریکا فعال بود. با تأسیس حزب دمکراتیک ایتالیا در سال ۲۰۰۷ موگرینی در دفتر رئیس حزب والتر ولترونی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان نماینده پارلمان ایتالیا برگزیده شد. وی در فوریه ۲۰۱۳ به عنوان وزیر امور خارجه در کابینه ماتئو رنتسی انتخاب شد و از سال ۲۰۱۴ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی شد. موگرینی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران که به انعقاد تفاهم هسته‌ای لوزان و برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک منجر شد، حضور داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ