شهرام حقیقت دوست در برنامه دورهمی

پانته آ توتونپیان
شب گذشته شهرام حقیقت دوست بازیگر خوش چهره و خوش اخلاق سینمای ایران مهمان برنامه دورهمی بود.

مهران مدیری طبق معمول شب های گذشته با سوالات عجیب و غافلگیر کننده، گفتگوی خود با مهمان برنامه را آغاز کرد.
مدیری گفت: تو جمع اضدادی، مثلا خیلی آروم هستی اما مردم آزار هستی، سر صحنه و پشت صحنه با شیطنت هایت پدرگروه را درمی آوری.
مدیری در باره شروع کار بازیگری حقیقت دوست پرسید و وی پاسخ داد: من تجربه کوچکی از بازی در تئاتر در رشت و قبل از دانشگاه داشتم اما به نتیجه نرسید. امتحان دادم و هم در موسیقی و هم در نمایش قبول شدم اما چون در موسیقی استعداد نداشتم، نمایش را انتخاب کردم و به تهران آمدم و در دانشگاه آزاد رشته نمایش راخواندم و از اینکه موسیقی را انتخاب نکردم پشیمان نیستم. 
خانوادم بااین موضوع مخالفت نداشتند، پدرم بسیار علاقه داشت ولی مادرم دوست داشت من پزشکی بخوانم، ولی خوب سخت بود و نمیشد. 
در تهران همزمان با دانشگاه،درکلاس های استاد سمندریان شرکت کردم واولین تئاتر حرفه ای که بازی کردم با گروه مرحوم حسین پناهی بود.
با بردن نام حسین پناهی، مدیری از حقیقت دوست درباره پناهی و شخصیتش سوال کرد و وی با بازگو کردن خاطره ای از بینظیر بودن شخصیتش گفت.
در قسمتی از گفتگو مدیری با سن شهرام حقیقت دوست شوخی بامزه ای کرد و او گفت، اگر فکر می کنید جوان مانده ام به دلیل این است که زندگی را سخت نمی گیرم، خیلی چیزها مرا اذیت نمی کند. مدتی است که یاد گرفتم اگر چیزی مرا اذیت می کند از کنارش رد شوم و نجنگم.  به گفته خیلی ها بی حاشیه هستم و دلیل اینکه خیلی اهل مصاحبه نیستم این است که خیلی اهل حرف زدن نیستم ولی چون شمارا صادقانه دوست دارم پذیرفتم که در برنامه تان حضور داشته باشم.
این بار سوال همیشگی و جذاب  مدیری از مهمانان و عاشقی، حقیقت دوست جواب داد: خیلی علاقه ای به عمومی کردن این قضیه ندارم اما من هم مانند تمام انسان ها در ادوار مختلف بوده ام که فکر میکردم عشق است ولی درکل بله عاشق شدم.
سریالی که خیلی گرفت و با آن شناخته شدم خط قرمز بود که بعد ازاین سریال از لحاظ کاری اوضاع بهتری داشتم اما از نظر عمومی ، مردم بیشتر از اینکه لطف داشته باشند مرا اذیت کردند.
شماره منزل و موبایلم را داشتند و مزاحمت ایجاد می‌کردند، همان زمان مادرم از شهرستان به پیش من آمده بود ولی چون متشنج بودن جو را دید به شهرستان بازگشت.
اوایل این اتفاق برایم بسیار جالب و لذتبخش بود، چون بعد از کلی دنبال کار گشتن به این  مرحله رسیدم، بسیار مصاحبه میکردم که بعد مدتی دیدم آرامشم گرفته شده، وازاین جریان دور شدم.
شهرام حقیقت دوست زندگی بسیار ساده و بدون پز روشن فکری دارد و این بسیار وی را دوست داشتنی کرده، خودش درباره این موضوع می گوید: زندگی من همین است و هیچوقت تلاش نکردم خودم را آنگونه که نیستم نشان دهم.
اوایل سعی میکردم که خودم را مانند دیگر آدم های موفق نشان دهم، اما بعد از مدتی فهمیدم سلیقه من جور دیگری است.
وی درباره احساس خوشبختیش گفت: در حرفه ما این کار سخت است، ما خیلی خوشحال نیستیم، بیشتر غمگین هستیم و غم را راحت می‌پذیریم. اتفاق هایی درکل جهان می افتد که همه مارا ناراحت می کند، این روزها در اخبار هم اتفاق های بد بیشتر از اتفاقات خوب است. این ها روی ما تاثیر می گذارد، با همه این احوال و اتفاقات بد سعی میکنم شاد زندگی کنم اما در کل انسان خوشبختی نیستم.
حقیقت دوست بازیگر نقش «ناصر» در سریال محبوب «خط قرمز» درانتهای برنامه یک دیوان حافظ به موزه دورهمی اهدا کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ