7 اشتباه در طراحی سایت از دید اینتن

samiira
اشتباهات رایجی در هنگام طراحی سایت هستند که بسیاری از کسانی که طراحی وب سایت را بر عهده ناخداگاه انجام میدهند.

براساس تحقیقات انجام شده هفت اشتباه در طراحی سایت هست که کاربر و مخاطبین شما را از سایت دور میکند، یکی از آن هفت اشتباه، ترکیب رنگی سایت است. رنگ بندی که برای وب سایتتان انتخاب میکنید، باید به گونه ای باشد که کاربر را خسته نکند، همینطور برعکس نباید طوری باشد که کاربر از آن فرار کند. درواقع در هنگام انتخاب کردن رنگ بندی در طراحی سایت خود نه زیاد از رنگ های کم رنگ استفاده کنید و نه زیاد از رنگ های شاد و تند! هر چه ساده تر زیباتر. اما در مورد طراحی سایت فروشگاهی میتوانید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید اما در این مورد هم باید توجه داشته باشید که نوشته های سایت باید بولد بوده و رنگی کاملا پر رنگ داشته باشند.

دومین اشتباه در طراحی سایت ، انتخاب نادرست نوع فونت و سایز آن است. نوشته های سایت باید کاملا واضح و خوانا باشد تا کاربر با یک نگاه جذب شده و متن را دنبال کند. انتخاب سایز فونت در طراحی وب سایت بسیار مهم است، اگر میخواهید کاربر هنگام وارد شدن به سایتی حتما متنی از صفحه را بخواند، باید سایز آن متن را بیشتر از دیگر متن ها کنید. همینطور فونت، انتخاب کردن فونت مناسب و خوانا در طراحی سایت نکته مهمی است سعی کنید ساده ترین نوع فونت را انتخاب کنید و از گذاشتن فونت های عجیب و درهم خودداری کنید. یکی از مهم ترین قسمت طراحی وب سایت، چیدمان منوها و مسیریابی درست آنهاست که به اشتباهی رایج در طراحی سایت تبدیل شده. اگر سایت شما رسمی و خاص میباشد باید منوها را به صورت واضح در دید کاربران قرار دهید. چرا که کاربران همان اول به دنبال گزینه های سایت هستند و اگر نتوانند به صرعت این منوها را پیدا کنند از سایت شما خارج میشوند.

چهارمین اشتباه در طراحی سایت استفاده از عکس های حجم بالاست که از سرعت سایت شما کم میکند، سرعت بارگذاری سایت هم که بالا نباشد کاربر به سرعت از سایت خارج خواهد شد. سعی کنید یک اندازه مناسب برای تمامی عکس هایی که میخواهید داخل سایت قرار دهید انتخاب کنید تا سرعت سایت همچنان بالا بماند. اشتباهی دیگر در طراحی وب سایت، از یاد بردن فرم تماس و یا به اشتباه پر کردن آن است. فرم تماس برای هر سایت رسمی و فروشگاهی کاملا واجب میباشد. تصور کنید بعد از طراحی سایت فروشگاهی، فرم تماس را قرار نداده اید، کاربرانی که وارد سایت شما میشوند نمیتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، در نتیجه از سایت شما خارج میشوند. پس فرم تماس در طراحی سایت را فراموش نکنید

و اما مهم ترین نکته در هنگام طراحی سایت، بالا نگه داشتن سرعت وب سایت است. سرعت بارگذاری سایت هرچقدر که بالاتر باشد، در سئوی آن تاثیر بسیار دارد. تقریبا عکس ها نقش پر رنگ تری در سرعت سایت ها دارند، همانطور که گفته شد از تصاویر کم حجم و پیکسل پایین، اما واضح استفاده کنید. علاوه بر اینکه روی سرعت سایت تاثیر میگذارد روی حجم هاست نیز تاثیر بیشتری دارد. آخرین اشتباه در طراحی سایت ریسپانسیو نبودن یا همان واکنش گرا نبودن سایت است. شاید تابحال با گوشی ها و موبایل های هوشمند وارد سایتی شده اید. دقت کرده اید که بعضی از سایت ها در موبایل به هم ریخته نشان داده میشوند و شما برای واضح تر دیدن آن میبایست زوم را کم و کمتر کنید؟ در آن صورت هم نمیتوانید نوشته ها را بخوانید! ویژگی ریسپانسیو این قابلیت را به شما میدهد تا هر کاربری که از طریق گوشی ها و یا تبلت های هوشمند وارد سایت شما میشوند وب سایت را همانطور ببینند که در لپتاپ و کامپیوتر های رومیزی نشان داده میشود. پس علاوه بر طراحی سایت برای اندازه مانیتورهای معمولی باید سایت را به ریسپانسیو هم تبدیل کنید تا کاربر پسندتر شود.

درباره اینتن

اینتن با تجربه 10 ساله خود در حوزه طراحی سایت ، دیجیتال مارکتینگ و … به ارائه خدمات حرفه ای در این حوزه می پردازد. اینتن با تکیه بر کارشناسان باتجربه و آکادمیک توانسته خدماتی متفاوت و با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

برای آشنایی با خدمات طراحی سایت ، دیجیتال مارکتینگ و سئو با ما در ارتباط باشید.

توزیع رسانه ای توسط : رپورتاژ نت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ