مازیار میری مهمان برنامه خندوانه

parya
شب گذشته مازیار میری کارگردان فیلم های سینمایی «کتاب قانون»،«حوض نقاشی» و «سارا و آیدا» مهمان برنامه ی خندوانه بود که رامبد گفتگوی گرمی با وی رقم زد.

شب گذشته مازیار میری کارگردان فیلم های سینمایی «کتاب قانون»،«حوض نقاشی» و «سارا و آیدا» مهمان برنامه ی خندوانه بود.
درابتدای گفتگو وی درباره فیلم «سارا و آیدا» که این روزها روی پرده است توضیحاتی داد.وی دراین باره گفت: دراین دوسه روز که این فیلم اکران شده خیلی مورد توجه قرارگرفته است. وی ازمردم خواهش کرد که به سینما بروند و فیلم ها را ببینند، باید در سبد تفریحی مردم فیلم و تئاتر دیدن اضافه شود، حالی که فیلم دیدن در سالن و روی پرده و درکنار مردم دارد خیلی بی نظیر است. 

همکاری با رامبد جوان
رامبد جوان خاطره ای بامزه درباره فیلم کوتاهی که با مازیار میری کارگردانی کرده  گفت: من متن فیلم را نوشتم و باهم کارگردانی کردیم، اسم فیلم «این فیلم مهم نیست» و خیلی هم بازیگر داشت. آن موقع فیلم ها به صورت نگاتیو بودند و ما روی نگاتیوش نام فیلم را نوشته بودیم «این فیلم مهم نیست»، چندبار تصاویر و چندبار نوار صدای این فیلم گم شد، چون فکر میکردند مهم نیست وداخل انبار می انداختند.
این بار مهمان خندوانه خاطره ای از رامبد تعریف کرد: من سال 76 ازدواج کردم و یک خانه کوچک در اندیشه داشتم و فقط یک اتاق خواب داشت، آنموقع کامپیوترهای بزرگ تازه وارد بازار شده بودند، گاهی اوقات رامبد پیش ما می آمد و ماهم دعا میکردیم که همسرم زود بخوابد تا دوتایی پای کامپیوتر برویم و بازی کنیم. حال تصور کنید ما باهم یک دفتر تبلیغاتی زدیم و در مدت سه سالی که این دفتر را داشتیم هرروز به دفتر می رفتیم و خیلی هم خوش میگذشت ولی فقط یک تیزر زدیم، چون اون کامپیوتر منزلم را به ددفتر بردیم و هرروز بازی می کردیم. 

رابطه با دختر
مازیار میری یک دختر 15 ساله به نام ری را دارد. دراین قسمت برنامه ری را هم وارد گفتگو شد و از رابطه با پدرش گفت: با پدرم مانند رفیق هستیم، تفریحات ما درخانه فیلم دیدن است البته اگر پدر بتواند از بازی دست بکشد. وی ازپدرش گلایه کرد و گفت: هنگام غذا خوردن هم باپدرم همین مشکل را دارم، سریع از سرسفره بلند میشود و فقط با گوشی و تبلت بازی می کند. درخانه با مادرم قرار میگذاریم که تا دوساعت به گوشی ها دست نزنیم ولی پدرم یک ربع هم دوام نمی آورد و جای 
گوشی را پیدا می کند، با همه این ها من اصلا اهل موبایل و تبلت نیستم و بیشتر فیلم میبینم.
گویا این کارگردان جوان و نامی کشورمان از اعتیاد به بازی های گوشی رنج می برد. وی درسر صحنه ها هم سرش در گوشی و مشغول بازی کردن می باشد. 

عاشقانه ی مازیار میری
مازیار میری درادامه گفتگو گفت: من همچنان دوست دارم یک فیلم عاشقانه دیگر بسازم، مانند حوض نقاشی، که برای من خیلی سخت و تجربه بسیار عالی بود. شانس خوبی داشتم که گروه جذابی هم درجلوی دوربین و هم درپشت آن جمع شد. برای دوبازیگر اصلی این فیلم، شهاب حسینی و نگار جواهریان کار بسیار سختی بود، آنها به مرکز نگه داری کودکانی که شرایط خاص داشتند رفتند وبا آنها صحبت کردند و تمرین کردند تا بتوانند یادبگیرند.

استقلالی دوآتیشه
رامبد جوان درباره شدت فوتبالی بودن میری گفت: مازیار به شدت استقلالی است درحدی که درلندن برای فیلمش جایزه گرفت و به تیم استقلال اهدا کرد.
میری دراین باره گفت: فینال جام حذفی بین استقلال و سپاهان بود وباخود فکر کردم که بهتر است روز قبل بازی این جایزه به همراه مبلغ نقدی را به اردو ببرم و اهدا کنم تا به تیم روحیه دهم،این کار را کردم و مرا به استادیوم در روز بازی دعوت کردند و خواستند که دوباره این کار را انجام دهم. دوستان سینمایی بسیار ناراحت شدند که جایزه آکادمیک چه ربطی به فوتبال دارد. روز بازی آقای قلعه نویی بچه ها را جمع کرد و گفت: ما مدال کوچک محلات میگرفتیم قایم میکردیم ولی آقای مازیار میری از لندن جایزه گرفته وآن را به ماتقدیم کرده است، فردا خوب بازی کنید. درنهایت بازی را دو به صفر باختند.(باخنده می گوید) ازآنجاتصمیم گرفتم به کسی جایزه ندهم.

قول مازیارمیری به رامبد
رامبد جوان از میری قول گرفت که دریکی از اکران هایش و در روز شنبه 10 شب اعلام بکنند وبه همراه جمع حاضر درخندوانه به صورت رایگان به دیدن فیلمش بروند. 
علاوه براین قضیه، مازیار میری قول داد : به مدرسه صبح رویش برویم و با همه گفتگو کنیم و10 کودک راانتخاب کینم وروز درخشان برایشان بسازیم، مثلا صبحانه بخوریم، بیرون برویم، کتاب بخوانیم، ناهار بخوریم و سینما برویم. درنهایت قرار شد10 کودک همراه میری و 10 کودک همراه رامبد دریک روز این گونه تفریح کنند.

بازی با اسامی هنرمندان
دراین قسمت رامبد جوان اسامی هنرمندان راخواند و مازیار میری حسش نسبت به این اسامی را بازگو کرد:

مریلا زارعی: ایشان بازیگر بسیارخوبی هستند، البته یک بار باایشان دعوا کردم، درجشنی من قبل ازاینکه جایزه ایشان را تقدیم کنم یک جمله گفتم درباره اینکه باهم خوب باشیم(دوره ای بود که اهالی سینما باهم خوب نبودند) و ایشان از من ناراحت شدند و دعوا کردند ولی منظورمن ایشان نبودند. درحال حاضر باهم خیلی خوب  هستیم و علاقه دارم با ایشان یک فیلم کار کنم.

همایون اسعدیان: خیلی رفیق درجه یکی است، من آدم احساسی هستم ولی ایشان خیلی عاقلانه برخورد می کنندو من ازایشان آرامش میگیرم.

پرویز پرستویی: نازنین مرد است، وقتی باایشان معاشرت میکنی حال بسیار خوبی داری. 

مانفرد اسماعیلی:جگراست! خوشبحال تو که بااو کار میکنی، یک روز مانفرد را ازدست تو میدزدم. برای خیلی ازفیلم ها مانفرد یک اعتبار است،حتی بیشتر ازخود کارگردان.

نگار جواهریان: دوست بسیار خوبی است. ما دو فیلم با هم کار کردیم، «کتاب قانون» و «حوض نقاشی»، فکرمیکنم یکی ازمعدود بازیگران جوانی است که سینما برایش خیلی مهم است. نگار جز نسل های جوانی است که سینما را برای خود سینما دوست دارد نه برای عکس و شهرت و سلفی گرفتن. مثلا درکتاب قانون نقش کوچکی داشت ولی فعال بود و کار میکرد و بابازیگر خارجی گفتگو میکرد. در حوض نقاشی هم خیلی کار سختی راانجام داد و خوشحالم که درآنجا دیده شد.

کامبوزیا پرتویی: نویسنده بسیار خوبی است. وی جدیدا یک فیلم ساخته است.

شهاب حسینی: آقای بازیگر است. بازیگر بسیار خوب و خوشتیپی است و من به ایشان حسادت می ورزم، چون همه ازایشان تعریف می کنند.
رامبد جوان هم ازشهاب حسینی بسیار تعریف کرد و گفت ازنظر من درحال حاضر بهترین بازیگر مرد درایران شهاب حسینی است که چیزی که شهاب دارد وقابل تحسین است و آن شوربازیگری است. شهاب هنوزهم مانند پسر15 ساله شور و هیجان بازیگری دارد ومیتواند خلق کند و درحال حاضر  شهاب می تواند در سینمای ایران تعیین کننده باشد. رامبد درادامه از بقیه بازیگران مرد بخاطراین تعریف عذرخواهی کرد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ