بیوگرافی سید عطاءالله صالحی

پانته آ توتونپیان
بیوگرافی سید عطاءالله صالحی را در این مطلب می خوانید. سید عطاءالله صالحی تا مردادماه سال 96 بالاترین مقام ارتش ایران را بر عهده داشت.

زندگی نامه سید عطاالله صالحی:

سرلشکر عطاءالله صالحی،در روز18 اسفندماه سال 1328 در  روستای لشکاجان سفلی در شهرستان رودسر استان گیلان به دنیا آمد.او اکنون 67 سال سن دارد.

در  ۲۰م شهریور ماه سال ۱۳۸۴  پس از استعفای امیر سرلشکر محمد سلیمی ،سید عطاالله صالحی به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

سرلشکر عطاء الله صالحی از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحمیلی است و در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.میر صالحی عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است

سرلشکر صالحی بالاترین مقام ارتش ایران تا سال ٩٦ بود و در پست فرماندهی کل آجا دارای اختیار صدور دستور و فرماندهی مستقیم بر فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش است. وی هم اکنون دارای ۴۹ سال خدمت در ارتش است.لازم به ذکر است او به جدیت در اجرای نظامات ارتش و گوشه گیری از رسانه در میان کارکنان ارتش مشهور است. سرلشکر صالحی در تاریخ ٣٠ مرداد ٩٦ به سمت جانشین فرماندهی کل ستاد نیرو های مسلح منصوب شد.سرلشکر عبدالرحیم موسوی جانشین وی و فرمانده کل ارتش شد.

تحصیلات سید عطاءالله صالحی:

صالحی درسال ۱۳۴۶ وارد ارتش شد و در سال ۱۳۴۹ با رسته توپخانه از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد.

مسئولیت ها و فرماندهی های سید عطاالله صالحی:

تشکیل نیروی مستقل پدافندی با مسئولیت ارتش و نیز ساخت تجهیزات مدرن دفاعی همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زیردریایی و تانک از جمله نقاط درخشان مسئولیت سرلشکر صالحی است.

تدوین طرح های راهبردی چون حضور شناورهای ایرانی در خلیج عدن و دریای مدیترانه از جمله مصادیق نگاه راهبردی این فرمانده ارشد نیروهای مسلح است.

وی در جریان انقلاب اسلامی در کنار شهید سرافراز صیاد شیرازی در درون ارتش با رژیم پهلوی مبارزه کرد و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ساماندهی کمیته‌های انقلاب اسلامی اصفهان با شهید بابایی همکاری کرد.

سرلشکر صالحی طی سال‌های دفاع مقدس نیز در کنار شهید صیاد شیرازی حضور داشت و یگان‌های رزمی کوچک ارتش در مناطق عملیاتی را فرماندهی می‌کرد.

همچنین در سوابق فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرکز آموزش درجه‌داری ارتش و فرماندهی دانشگاه افسری ارتش طی دو دوره به چشم می‌خورد.

معاون بازرسی و نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

         فرماندهی قرارگاه شمال شرق کشور
         معاون آموزش ستاد فرماندهی کل قوا
         فرماندهی لشکر ۵۸ پیاده ارتش
         فرماندهی لشکر ۷۷ پیاده ارتش
         فرماندهی دانشگاه افسری ارتش (در دو دوره)
         فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
         جانشین فرماندهی کل ستاد نیرو های مسلح

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ