بیوگرافی محسن هاشمی

پانته آ توتونپیان
بیوگرافی کامل و سوابق مدیریتی محسن هاشمی،فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی را در این صفحه بخوانید.

زندگی نامه محسن هاشمی  بهرمانی ( رفسنجانی) :

محسن هاشمی رفسنجانی در دوم آبان ماه سال 1340 در شهر قم متولد شد.او اکنون 56 سال سن دارد.همسر محسن هاشمی اعظم هاشم پور نام دارد.حاصل این ازدوج سه فرزند است و محسن هاشمی رفسنجانی سه پسر به نام های عماد،احسان و علیرضا دارد.

محسن هاشمی تحصیلکرده دانشگاه پلی تکنیک در شهر مونترال است.دوران کودکی محسن با تعقیب و گریز خانواده از چنگال ساواک سپری شد. بارها پدر به زندان رفت. هنوز سه سال نداشت که پدر را برای دست کشیدن از مبارزه، به زندان بردند. پدر بعد از مدتی، به جهت خلاص شدن از آزار و اذیت رژیم پهلوی، از قم مهاجرت و در شهر تهران سکونت کردند. محسن در تهران به مدرسه رفت. او در مدارس اسلامی ولی‌عصر و علوی تحصیل کرده‌است.

دوران نوجوانی محسن، با زندان سه ساله پدر که تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، همزمان بود. محسن نوجوان، در غیاب پدر، مرد خانه بود. او در کارهای فرهنگی مدرسه فعال بود و مسئولیت کتابخانه مسجد بازار تجریش را نیز بر عهده داشت؛ کتابخانه غنی مسجد، فرصت خوب مطالعه کتاب‌های مختلف برایش فراهم ساخته بود. هنگام پیروزی انقلاب، او ۱۷ سال داشت و درکنار انقلابیون برای به ثمر رسیدن آن فعالیت می‌کرد. در روزهای منتهی به پیروزی، او توانسته بود، چند اسلحه از پادگان‌های تسخیر شده به دست آورد.

محسن هاشمی و ریاست شورای شهر تهران:

در تاریخ 1 شهریورماه سال 96 محسن هاشمی بهرمانی با اکثریت آرا رییس شورای شهر تهران شد.

شنیده شده که محسن هاشمی تنها نفری بوده که به ریاست خود رای نداده و رای سفید داخل گلدان انداخته است.

مسئولیت ها و سوابق کاری محسن هاشمی:

محسن هاشمی دارای سوابق کاری در زمینه های مختلفی است که از جمله آنها  می‌توان به مدیریت 13 ساله آقای هاشمی به عنوان ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران اشاره کرد.او در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کناره‌گیری کرد و شهردار وقت تهران، محمدباقر قالیباف با استعفایش موافقت نمود و او را به سمت مشاور شهردار و عضو هیئت‌مدیره منصوب کرد. در دولت یازدهم به ریاست‌جمهوری حسن روحانی، عضویت هیئت‌مدیرهٔ شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور نیز به او واگذار شده‌است.محسن هاشمی  در گذشته علاوه بر موارد ذکر شده در مشاغل گوناگونی مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است. هاشمی از مهرماه سال ۹۲  نیز تا به امروز عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی داشته است است. همچنین او در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گزینهٔ اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت مغلوب محمدباقر قالیباف شد.
به طور کلی سوابق کاری او به شرح زیر میباشد:

-معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی
-معاون عمران و توسعه دانشگاه علوم و تحقیقات
-ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران
-رییس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام
-رییس بازرسی ویژه ویاست جمهوری
عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع
-رییس هیئت اتحادیه  قطارهای شهری
-ریاست انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران.

محسن هاشمی  به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط دارد،ازتالیفات محسن هاشمی نیز میتوان به آنالیز رایانه ای قالب های تزریقی،توسعه پاک،انرژی پاک و ماجرای مک فارلین اشاره نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ