زمان واریز سهام عدالت

zahra
زمان واریز سهام عدالت چه موقع است؟ میزان سود سهام عدالت چقدر است؟ مشمولین سهام عدالت چگونه سود سهام را دریافت می کنند؟

زمان واریز سهام عدالت چه موقع است؟ میزان سود سهام عدالت چقدر است؟ مشمولین سهام عدالت چگونه سود سهام را دریافت می کنند؟ سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟ پاسخ موارد ذکر شده در این مقاله بیان شده است.

خبرهای جدید از سهام عدالت

به گزارش تسنیم، طرح ساماندهی سهام عدالت از بزرگترین طرحهای دولت یازدهم بود که در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۵ با حضور معاون اول رییس جمهور از این سامانه رونمایی شد.

 جعفر سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه جمعیتی حدود ۳۶ میلیون اکنون از مشمولین سهام عدالت به سامانه مراجعه و ثبت نام کردند گفت: از ۳۰ فروردین گرفتن شماره شبا از آنها آغاز شد که تا کنون نزدیک ۲۹ میلیون نفر شماره شبا را در سامانه ثبت کردند.

 وی با بیان اینکه نزدیک ۹۷ درصد از کسانی که شماره شبا خود را وارد کردند شماره شبا خود را صحیح وارد کردند گفت: در دو حالت ممکن است شماره شبا داری ایراد باشد یک اینکه شماره شبا متعلق به شخص مشمول سهام عدالت نباشد و این تفاوت سهام عدالت با یارانه است که شماره شبا باید متعلق به شخص مشمول سهام و نه سرپرست خانوار باشد و یا اینکه از اساس شماره شبا را اشتباه وارد کرده باشد.

 

وی با بیان اینکه سود سهام  عدالت samanese.ir از شهریور ماه واریز می شود گفت: طرح سهام عدالت طرحی ۱۰ ساله بود که در سال ۹۴ به ثمر نشست.


زمان واریز سود سهام عدالت نزدیک است

با توجه به سهام موجود و مشمولینی که سود به آنها تعلق پیدا کرده است گفت: برای کسانی که دارای یک میلیون سهم هستند در حدود 150 هزار تومان سود عملکرد سال 1395  اختصاص پیدا خواهد کرد و  به همین درصد افرادی که داری سهام هستند به میزان سهام سود دریافت خواهند مثلا اگر افرادی دارای 500 هزار تومان سهام هستند حدود 50 درصد این مبلغ را دریافت خوهند کرد.

پوری حسینی با بیان اینکه برای اولین بار در ده سال گذشته با دریافت مجوزهای لازم سود بین سهامداران عدالت پخش می شود گفت: با رعایت تمامی مقررات لازم پرداخت سود به مردم تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه این سود به مرور به مشمولان تعلق خواهد گرفت و گفت: از طریق شماره شبا که از آنها در سامانه ثبت شده است سود سهام عدالت واریز خواهد شد.

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

جعفر سبحانی در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واریز سود سهام عدالت مشمولان در شهریورماه اظهارداشت: این سود به مرور به مشمولان تعلق خواهد گرفت و از طریق شماره شبا که از آنها در سامانه ثبت شده است سود سهام عدالت واریز خواهد شد . بنابراین از 53 میلیون مشمول فقط امکان واریز سود 27 میلیون نفری که شماره شبا آنها ثبت شده است امکان خواهد داشت.

زمان قطعی واریز سود سهام عدالت

به گزارش تسنیم، پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در مورد خبر واریز سود سهام گفت: زمان واگذاری آن بستگی به واریز سود سهام ها به وسیله شرکتها دارد که تا به امروز مقداری ناچیزی از آن حصول شده است که البته طبیعی است چرا که شرکتها هنوز برای واریز آن فرصت دارند و اکنون زمان کوتاهی از تصویب دریافت سود از آنها برای پرداخت به مردم گذشته است .

پوری حسینی با بیان اینکه بنای سازمان خصوصی سازی این است که سود را در سه قسمت بپردازد گفت: مثلا در شهریور ماه که بخش اول پرداخت خواهد شد، در فاصله سه ماه یعنی تا آذرماه  بخش دوم سود پرداخت می شود و در اسفند ماه  مابقی سود پرداخت می شود.

زمان واریز اولین سود سهام عدالت

از زمان بازگشایی سامانه سهام عدالت بیش از 50 درصد مشمولین صورتحساب دریافت کرده‌اند و با وجود اتمام زمان مجامع شرکت‌های موجود در سبد سهام، سود سهام عدالت در شهریور ماه به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

در این میان بیش از 50 درصد مشمولین سهام عدالت از سامانه صورتحساب مربوط به سهام خود را دریافت کرده‌اند که از میان کل مشمولین تنها درصد کمی اقدام به تکمیل وجه سهام خود تا سقف یک میلیون تومان کرده‌اند.

با این وجود رئیس سازمان خص وصی‌سازی خبر از واریز سود 150 هزار تومانی به حساب مشمولینی داد که آورده سهام خود را تکمیل کرده باشند در غیر این صورت میزان سود سهام به نسبت و درصد برای هر یک از مشمولین تعیین خواهد شد که رقم آن مشخص نیست.

همچنین تمامی 60 شرکت موجود در سبد سهام عدالت تعیین و تکلیف شدند و سود مربوط به این شرکت‌ها مشخص شد که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها بازدهی خوبی داشتند و از این بابت ساماندهی مرحله دوم سهام عدالت در شهریور ماه با واریز سود به حساب مشمولین به پایان خواهد رسید.

این در حالی است که مسئولین سازمان خصوصی‌سازی از مشولین سهام عدالت درخواست کرده‌اند برای دریافت سود سهام عدالت در شهریور ماه هر چه سریعتر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه دهند تا این سازمان بعد از بررسی صحت شماره حساب بتواند در زمان مقرر سود را به حساب مشمولین واریز کند.

به علاوه افرادی که شماره حساب خود را قبل از زمان واریز به سامانه ارائه نکنند؛ سود سهام این افراد به صورت امانت نزد سازمان خصوصی‌سازی تا زمان ارائه شماره شبا ذخیره می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ