چگونه با آی دی تلگرام اد کنیم

bagheri.mry
چگونه مخاطبی را با آی دی او به تلگرام خود اضافه کنیم؟ اصلا آی دی تلگرام چیست و چگونه آی دی افراد را پیدا کنیم؟ برای تلگرام خود چگونه آی دی بسازیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به تمامی سوالات شما در رابطه با آی دی تلگرام پاسخ دهیم.

چگونه با آی دی تلگرام اد کنیم؟ تلگرام امروزه به نرم افزاری محبوب و پرکاربرد برای ارتباطات تبدیل شده است و به گونه ای با زندگی و کار ما آمیخته شده است که حذف آن از زندگی روزمره غیرممکن به نظر می رسد. با استفاده از این نرم افزار بسیار کاربردی، به راحتی می توانید با تمامی لیست مخاطبین خود به شرطی که آن ها نیز تلگرام را روی گوشی خود نصب کرده باشند، ارتباط برقرار کنید.

یکی دیگر از مزایای تلگرام، توانایی ارتباط با افرادی است که جزو مخاطبین شما نبوده و به شماره تلفن همراه آنها دسترسی ندارید، اما با دانستن آی دی تلگرام آن ها می توانید برایشان پیام ارسال کنید. گاهی نیز کسی می خواهد در تلگرام به شما پیام دهد و شما تمایلی به دادن شماره خود به آن شخص ندارید. پس یک آی دی تلگرام بسازید و از او بخواهید به اصطلاح شما را ادد کند!

اما یک مخاطب را چگونه با آی دی تلگرام به لیست مخاطبین خود اضافه کنیم؟ اصلا آی دی تلگرام چیست و چگونه آی دی افراد را پیدا کنیم؟ برای تلگرام خود چگونه آی دی بسازیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به تمامی سوالات شما در رابطه با آی دی تلگرام پاسخ دهیم.

کاربرد آی دی تلگرام چیست؟

آی دی تلگرام یا نام کاربری (username) روشی است که افراد با استفاده از آن و بدون نیاز به شماره تلفن همراه، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در مواردی ممکن است بخواهید شخصی خاص بتواند به شما در تلگرام پیام دهد ولی به شماره تلفن شما دسترسی نداشته باشد. کافیست آی دی تلگرام خود را در اختیار او قرار دهید.

این یکی از مزایای تلگرام نسبت به سایر نرم افزارهای پیام رسان است که بدون تبادل شماره تلفن در آن، می توانید با اشخاص در ارتباط باشید.

چگونه با آی دی تلگرام اد کنیم؟

اد کردن اصطلاحی است که برای افزودن یک مخاطب به لیست مخاطبان خود استفاده می شود.

۱- در ابتدا باید نام کاربری یا همان Username طرف مقابل را داشته باشید.

۲- حالا وارد نرم‌افزار تلگرام شوید.

۳- از سمت راست و بالای صفحه اصلی نرم‌افزار، علامت جست ‌و‌جو(ذره بین) را انتخاب کنید.

۴- حالا اگر Username فرد مورد نظر را در کادر ظاهر شده تایپ کنید پس از چند لحظه عکس او ظاهر خواهد شد و می توانید با انتخاب کاربر، با او شروع به صحبت کنید.

اگر از طریق جست و جو یا همان سرچ، مخاطب مورد نظرتان را نیافتید، کافیست یک صفحه ی چت خصوصی با یکی از دوستانتان باز کرده، علامت @ را تایپ کرده و در ادامه آی دی فرد مورد را تایپ کنید. بعد از ارسال این پیام برای دوست خود، پیام به رنگ آبی در می آید که با ضربه روی آن می توانید پروفایل کاربری را که در جست و جوی او بودید مشاهده کنید. برای چت و صحبت با او می توانید گزینه چت از بالای صفحه را لمس کنید. در این روش، حواستان باشد دوستتان نیز می تواند به پروفایل کاربری که آی دی او را تایپ کردید دسترسی داشته باشد!

روش دوم چگونه با آی دی تلگرام اد کنیم؟

1. ابتدا آیدی فرد مورد نظر را که می خواهید به لیست خود Add نمایید باید تهیه کنید.

2. سپس با مرورگر اینترنتی (مرورگر دلخواه) خود به آدرس telegram.me/id مراجعه نمایید.

3. آنگاه در قسمت ID در آدرس فوق باید آیدی فرد مورد نظر را که می خواهید به لیست شما اضافه شود وارد نمایید.

4. پس از وارد کردن آیدی طرف مورد نظر مانند telegram.me/test آنگاه در نرم افزار مرورگر اندروید خود سرچ نمایید.

5. بعد از چند ثانیه می بینید که در صفحه چت فرد مورد نظر اضافه شده است و می توانید با او به گفتگو بپردازید.

لازم به ذکر است در این روش و با توجه به امنیت بالای آن هیچ شماره ای در کار نبوده و فقط از ID استفاده می شود.

چگونه آی دی تلگرام بسازیم؟

1. به قسمت پروفایل برنامه رفته و تنظیمات (setting) را انتخاب کنید.

2. روی قسمت نام کاربری ضربه بزنید.

3. آیدی مورد نظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که این آیدی نباید قبلا توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد، همچنین می توانید از اعداد ۰ تا ۹ و حروف A تا Z لاتین برای ساخت آیدی استفاده کنید.

نکته اول : شما می توانید از حروف a تا z و از اعداد 0 تا 9 برای Username تلگرام خود استفاده کنید و بقیه علامت ها مانند فاصله، خط تیره و ”   _ , /* *&%$#@^ ” در قسمت آی دی مجاز نمی باشند!

توجه : حداقل تعداد کاراکتری که یک آی دی تلگرام می تواند داشته باشد، 5 کاراکتر می باشد! یعنی آیدی تلگرام شما باید بیشتر از 5 کاراکتر (چه حرف و چه عدد) باشد.

نکته: اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده می نویسید، کمتر از 5 کاراکتر باشد، عبارت قرمز رنگ “A username must have at least 5 characters” به معنی “یک یوزرنیم حداقل باید دارای 5 کاراکتر باشد” نمایان می شود.

نکته: اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده می نویسید، بیشتر از 5 کاراکتر باشد ولی قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده باشد، عبارت قرمز رنگ “Sorry, this username is already taken” به معنای “متاسفیم، این نام کاربری قبلا ثبت شده است” نمایان می شود.

4. اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده می نویسید، بیشتر از 5 کاراکتر باشد و کسی قبلا از آن استفاده نکرده باشد، عبارت سبز رنگ “Your Username is available” به معنی “نام کاربری انتخابی شما در دسترس می باشد” در زیر آن کادر نمایان می شود. در صورتی که این نام قبلا انتخاب نشده باشد میتوانید روی علامت تیک در بالای صفحه بزنید و به مراحل پایان دهید.

روش تغییر آی دی تلگرام چیست؟

خوشبختانه در نرم افزار تلگرام شما می توانید در هر زمان و هر چند بار که خواستید آی دی (یوزرنیم) تلگرام خود را عوض کنید. وارد تنظیمات (setting) برنامه شده و روی نام کاربری خود ضربه بزنید. حال می توانید نام کاربری قبلی را حذف کنید و یک نام کاربری جدید وارد کنید. اگر نام کاربری جدید مورد تایید باشد، به این معنا که کسی قبل از شما آن را انتخاب نکرده باشد و شرط حداقل 5 کاراکتر را رعایت کرده باشید، با پیامی به رنگ سبز مواجه خواهید شد و می توانید به مراحل پایان دهید و از نام کاربری جدید استفاده کنید.

روش حذف آی دی تلگرام چیست؟

هر زمانی که خواستید کسی نتواند شما را از طریق آیدی پیدا کند ، به روش زیر آیدی خود را تغییر داده یا حذف کنید؛

وارد تنظیمات (setting) برنامه شده و روی نام کاربری خود ضربه بزنید و نام کاربری قبلی را حذف کنید و تایید را بزنید. زمانی که کادر مربوط به نام کاربری یا همان آی دی شما خالی باشد، یعنی آی دی خود را حذف کرده اید.

روش حذف کردن اکانت و حساب تلگرام چیست؟

مراحل حذف اکانت تلگرام Delete Telegram account یک مسیر چند صفحه ای است که بلافاصله و پشت سر هم انجام می پذیرد. تمامی مراحل به سادگی قابل انجام است.

فراموش نکنید اکانت تلگرام بسیار حساس و گاهی بازگشت ناپذیر است. اگر اشتباه کنید باید ۲۴ ساعت معطل شوید. اگر بی دلیل دلیت اکانت کنید شماره شما مسدود می شود و نمی توانید ثبت نام کنید.

1. ابتدا مرورگر گوشی خود را باز کرده و به آدرس https://my.telegram.org/deactivate بروید.

2. شماره خود را با +۹۸ وارد کنید.

3. سپس یک پیام به تلگرام شما ارسال شده و حاوی یک کد است که باید آن را یادداشت کنید تا در سایت وارد کنید.

4. حالا باید کد را در کادر پایینی زیر شماره وارد کرده و Sign in بزنید ( حروف کوچیک و بزرگ رعایت شود ).

5. در این صفحه باید Done را بزنید.

6. بعد از شما میپرسه که اطمینان دارین که حساب کاربریتون و پاک کنید که باید گزینه قرمز رنگ را انتخاب کنید.

7. اگر با پیام زیر مواجه شدید شما توانستید به درستی شماره خود را از تلگرام حذف کنید.

8. توجه داشته باشید دیلیت اکانت تلگرام اصلی با دیلیت اکانت تلگرام پلاس و حذف اکانت موبوگرام هیچ فرقی ندارد و برای همه آنها باید مراحل بالا را انجام دهید.دلت اکانت موبوگرام یا بقیه را فقط با سایت بالا انجام دهید. امیدوارم با انجام این آموزش مشکل دیلیت اکانت تلگرام شما حل شود.

نکته: اگر از مرورگر پیشفرض اندروید استفاده می کنید، ممکنه که در هنگام حذف اکانت به مرحله اول دوباره برگرید. پس برای حل این مشکل بهتره که از مرورگر های فایرفاکس یا کروم استفاده کنید.

پس از حذف اکانت شما از تلگرام، دوستانتان اکانت شما را دیگر با نام شما نمی بینند بلکه به جای نام شما گزینه Deleted Account را مشاهده خواهند کرد یعنی دیگر آثاری از عکس، شماره، آیدی و نام شما در تلگرام دوستان تان نخواهند ماند. همچنین پیام هایی که تاکنون برای دوستانتان فرستاده اید، همچنان باقی می مانند مگر دوستانتان آن را حذف کرده باشند.

سوالات پرتکرار کاربران در مورد حذف اکانت تلگرام:

– رمز حذف اکانت تلگرام واسمون اس ام اس میشه یا به خود تلگرام ارسال میشه؟ رمز دیلیت اکانت تلگرام به خود برنامه تلگرام ارسال میشه و داخل یک پیام از خود تلگرام است.

– با حذف اکانت یا همون دلیت اکانت تلگرام از ریپورت اسپم خارج می شویم؟ خیر. با حذف اکانت تلگرام از ریپورت خارج نخواهید شد زیرا ریپورت بر روی شماره شما انجام می شود نه اکانت.

– اگر چند بار پشت سر هم دیلیت اکانت کنیم چه مشکلی پیش می آید؟ اگر در بازه ی زمانی کوتاه و بیش از سه بار دیلیت اکانت کنید، شماره شما فلود شده و دیگر قادر نخواهد بود تا سه هفته در تلگرام ثبت نام کنید.

– در صورت ارسال شدن ناخواسته پیام دیلیت اکانت تلگرام چه کنیم؟ در صورتی که پیام حذف تلگرام به صورت ناخواسته برای شما ارسال شده است. آن را نادیده بگیرید! به احتمال زیاد کسی شماره موبایل را اشتباه وارد کرده یا قصد شوخی با شما را دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ