چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم

bagheri.mry
چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ اگر از کاربران اپلیکیشن پر طرفدار تلگرام باشید، می دانید یکی از قابلیت های این برنامه، این است که هر پیامی که شما در چت خصوصی یا گروه میفرستید دو تیک می خورد. چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم که به معنای خوانده شدن پیام است؟

چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟

اگر از کاربران اپلیکیشن پر طرفدار تلگرام باشید، می دانید یکی از قابلیت های این برنامه، این است که هر پیامی که شما در چت خصوصی یا گروه میفرستید دو تیک می خورد؛ تیک اول به این معناست که پیام شما با موفقیت ارسال شد. زمانی که اینترنت شما ضعیف باشد یا قطع باشد، تیک اول را مشاهده نخواهید نکرد. بعد از ارسال موفقیت آمیز پیام و مشاهده تیک اول، باید منتظر بمانید پیام شما توسط دوستتان در چت خصوصی یا یکی از اعضای گروهی که پیام را در داخل آن ارسال کرده اید آن را بخواند. با باز شدن و خوانده شدن پیام شما تیک دوم نیز برای شما رویت خواهد شد. تیک دوم در واقع به معنای تحویل پیام و معادل Delivery Report در ارسال اس ام اس است.

نکته قابل توجه در این بخش این است که اگر شما پیام را در گروه ارسال کرده اید، اگر حتی یک نفر پیام شما را باز کند تیک دوم برای شما رویت می شود و تیک دوم به این معنا نیست که تمام اعضای گروه پیام شما را خوانده اند! در واقع راهی برای دانستن این موضوع که تمامی افراد گروه پیام شما را خوانده اند وجود ندارد.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که در آن ممکن است تمایلی نداشته باشید شخص فرستنده پیام متوجه شود شما پیام او را باز کرده اید، از طرفی می خواهید پیام را بخوانید! یعنی هم پیام را خوانید هم او متوجه نشود که شما پیامش را خوانده اید!

برای حذف تیک دوم تلگرام، روش هایی وجود دارد که در ادامه به تفضیل شرح داده خواهد شد.

چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ با استفاده از تنظیمات داخل خود تلگرام!

برای اجرای این مورد شما کار بسیار ساده ای پیش رو دارید پس ابتدا تلگرام را در گوشی خود باز کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

1) به قسمت تنظیمات یا Setting تلگرام بروید:

بعد از اینکه تلگرام را باز کردید سه خط بالا سمت چپ را بزنید و سپس از پنجره باز شده تب Settings را زده تا وارد بخش تنظیمات تلگرام خود شوید.

2. وارد بخش Notification and sounds شوید:

پس از اینکه در مرحله قبل وارد بخش تنظیمات شدید حال نوبت آن رسیده است تا دراین بخش تب Notification and sound را زده تا وارد بخش اعلانیه های تلگرام خود شوید. در این بخش به تنظیمات نوتیفیکیشن و اعلانیه های تلگرام خود دسترسی دارید.

3. تب Popup Notification را بزنید:

پس از وارد شدن به بخش اعلانیه و نوتیفیکیشن در مرحله قبل حال نوبت آن رسیده است که که در این بخش قسمت  Popup Notification را باز کنید و با پنجره زیر رو به رو شوید که چهار گزینه داریم. ما برای شما هر چهار گزینه را به صورت کامل توضیخ میدهیم.

قبل از توضیح در رابطه با این بخش توضیح دهیم که اگر شما این بخش را فعال کنید هنگامی که پیام جدید برای شما ارسال می شود یک پنجره در وسط گوشی یا تبلت شما در هر نرم افزار یا قسمت گوشی که هستید باز شده و پیام را به صورت کامل به نمایش میگذارد که شامل تنظیمات زیر است.

No popup: به صورت پیش فرض اگر شما تنظیمات این بخش را تغییر نداده باشید این گزینه فعال است و این گزینه به این معنی ست که اگر پیام جدیدی برای شما بیاید پنجره ای در وسط صفحه نمایش باز نشده و شما اگر می خواهید پیام را ببینید باید تلگرام را باز کنید. که به صورت معمول همه به این صورت است.

 Only when screen on: اگر شما این گزینه را فعال کنید زمانی که شما پیامی دریافت جدید می کنید و صفحه نمایش گوشی شما روشن است و یا در حال کار کردن با گوشی هستید به محض دریافت پیام یک پنجره باز شده و پیام را به صورت کامل به نمایش می گذارد. حال شما می توانید پیام را بخوانید بدونه اینکه تیک دوم بخورد و مادامی که پیام را در داخل تلگرام باز نکنید و نبینید این تیک دوم زده نخواهد شد.

only when screen off: این مورد دقیقا همان مورد بالاست با این تفاوت که پنجره پیام فقط زمانی نمایش داده می شود که صفحه نمایش گوشی شما خاموش باشد.

 Always show popup: این گزینه هم همان موارد بالاست با این تفاوت که اگر شما این گزینه را فعال کنید خواه صفحه نمایش روشن و خواه خاموش باشد در هر شرایطی به محض دریافت پیام جدید از تلگرام پنجره جدید باز شده و پیام به نمایش در می آید و شما میتوانید پیام را بخوانید بدونه اینکه تیک دوم بخورد. تا زمانی که پیام را در خود تلگرام باز نکرده اید تیک دوم خورده نمی شود.

فرقی نمی کند که از سه حالت آخر کدام یک را انتخاب کنید، چرا که بسته به شرایط انتخاب ‌شده پیام‌ ها از این به بعد هنگام ارسال در یک صفحه پاپ آپ به نمایش در می آیند. در این حالت، با اینکه متن پیام را می بینید، اما تا زمان زدن دکمه مشاهده (view) و ورود به اپلیکیشن، تیک دوم برای شخص ارسال کننده نمی خورد! خواندن پیام تلگرام بدون تیک دوم به این روش برای تمامی پیام‌ های ارسال‌ شده توسط یک کاربر ممکن است و با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست می ‌توان بین تمامی پیام‌ های فرد خاطی پیمایش کرد.

برداشتن تیک دوم تلگرام در نسخه ویندوز نیز به روشی مشابه همین روش امکان پذیر است. به این ترتیب که در مرحله اول به تنظیمات وارد شوید و تیک سه گزینه اولی که مشاهده می ‌کنید را بزنید.هنگامی که این قابلیت فعال باشد، پنجره باز شده به صورت زیر خواهد بود.

در ادامه بر روی قسمت مشخص شده در عکس بالا، با عنوان تعداد و موقعیت اطلاع‌ رسانی کلیک کنید. در این صفحه چهار موقعیت به شما نمایش داده می‌ شود و باید یک مورد را از میان آن‌ ها انتخاب کنید.

در حالت پیش فرض پیام ‌ها در گوشه پایین، سمت راست به نمایش در می‌ آیند. در این صفحه بعد از تعیین موقعیت، تعداد پیام‌ هایی که تمایل دارید در آن واحد به این صورت به نمایش در بیایند را مشخص کنید.

حداکثر تعداد ممکن، مشاهده پنج پیام به صورت همزمان است. برای خواندن پیام تلگرام بدون تیک دوم کافی است بعد از مشاهده متن ها، بر روی آن‌ ها کلیک نکنید و وارد پیام رسان نشوید.

ما سعی کردیم این آموزش را تا جای که امکان داشت ساده، صریح و روان بیان کنیم و اگر خیلی زیاد به جزئیات پرداختیم صرفا برای آموزش کامل بود.

چگونه تیک دوم تلگرام را برداریم؟ با فعال کردن حالت روح تلگرام!

” توصیه می شود نرم افزارهای غیر رسمی مشابه تلگرام را تا حد امکان نصب نکنید. “

علاوه بر امکانات فوق که در خود پیام رسان تلگرام قابل دسترس است، می توان با استفاده از نرم افزارهای غیر رسمی دیگر نظری موبوگرام حالت روح تلگرام را فعال کرد.

حالت روح در تلگرام اصطلاحی است برای اینکه بعد از خواندن پیام های دوستان خود ، تیک دوم پیام خورده نشده و در نتیجه دوستان شما از خوانده شدن پیامشان توسط شما مطلع نشوند. در حالت روح تلگرام شما می توانید به طور کامل در تلگرام فعالیت کنید بدون آنکه دیگران متوجه فعالیت شما شوند.

ذکر این نکته ضروری است که نرم افزار های معرفی شده در این مقاله، غیر رسمی هستند و بنابراین استفاده زیاد از آنها توصیه نمی شود. بنابراین اگر این نرم افزار ها را بر روی گوشی خود نصب کردید ، مراقب عواقب احتمالی آن ها نیز باشید.

نرم افزار موبوگرام چیست؟

نکته مهم: شما می توانید موبوگرام را در کنار تلگرام بر روی گوشی خود نصب کنید!

موبوگرام هم اکنون پرطرفدارترین برنامه فارسی زبان فعلی موجود به شمار می‌رود که علاوه بر قابلیت های اصلی تلگرام، ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار داده است. موبوگرام در عین حال که قابلیت های پیشرفته‌تری را نسبت به تلگرام ارائه می‌کند، از نظر امنیت یک اپلیکیشن قابل اعتماد است.

اما در بین تمام ویژگی های پیشرفته موبوگرام، یک ویژگی جالب تحت عنوان حالت روح (Ghost Mode) ارائه شده است که بسیار جالب و کاربردی عمل می‌کند.

اما چگونه می‌توانیم حالت روح موبوگرام را فعال کنیم؟ برای انجام این کار کافیست که به شرح زیر عمل نمایید:

برنامه موبوگرام را اجرا کنید.

از منوی فوقانی و سمت راست صفحه، آیکون “روح” (کنار آیکون با نماد “چشم” قرار دارد) را لمس کنید.

با یک بار لمس این آیکون مشاهده می‌کنید که یک شکلک شبیه به روح در بخش فوقانی و وسط برنامه موبوگرام نمایان می‌شود. نمایان شدن این شکل به معنای فعال بودن حالت روح در موبوگرام است. برای غیر فعال کردن حالت روح در موبوگرام کافیست:

بار دیگر آیکون روح را از منوی فوقانی و سمت راست صفحه در برنامه موبوگرام لمس کنید.

با لمس مجدد این آیکون، شکلک روح از بخش فوقانی و وسط صفحه حذف می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که حالت روح غیر فعال شده است.

هرچند که موبوگرام ادعا می کند از لحاظ امنیتی هیچ تفاوتی با تلگرام ندارد و از همان زیرساخت و سرورهای تلگرام استفاده می کند اما باز هم تاکید می کنیم که استفاده از این نرم افزار احتمال دارد مخاطرات امنیتی برای شما به وجود آورد.

نرم افزار تلگراف چیست؟

نرم افزار پیام رسان تلگراف نیز مدعی است از همان زیرساخت تلگرام استفاده می کند و هیچ مخاطره امنیتی ندارد. از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پنهان کردن وضعیت آنلاین بودن شما به گونه ای که شما بتوانید آنلاین یا آفلاین بودن سایر دوستان خود را ببینید.

– امکان ارسال متون به صورت نقاشی

– امکان بازگشت به گروه های ترک شده

– نمایش لیستی از مخاطبین آنلاین

همچنین این نرم افزار از فونت زیبایی برای نمایش متون استفاده می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ