روش ساخت استیکر

toranj
روش ساخت استیکر برای کسانی است که می خواهد استیکرهای اختصاصی برای خود داشته باشند. در ادامه به آموزش آن می پردازیم.

تلگرام یکی از پر طرفدارترین اپلیکیشن های روز دنیاست که توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است. در آن به راحتی می توانید چت کنید و به تازگی قابلیت صوتی تلگرام نیز به راه افتاده است. همچنین یکی از تفریحات شیرین آن فرستادن استیکرهای جالب و خنده دار و حتی گاهی معنادار است که همه از آن ها استفاده می کنند. اما خیلی از ماها به دنبال روش ساخت استیکر در تلگرام هستیم تا بتوانیم استیکرهای اختصاصی خودمان را داشته باشیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 برای روش ساخت استیکر، شما دو مرحله‌ی متفاوت را در پیش خواهید داشت. ابتدا باید استیکرها را با شرایط تلگرام ویرایش کنید و بعد از آن، با کمک یکی از ربات‌های دوست داشتنی تلگرام با نام Stickers استیکرهای خود را برای تلگرام ارسال کنید.

الف: هماهنگ‌سازی استیکرها با شرایط تلگرام
استیکرهای ارسالی شما برای تلگرام باید دارای سه مشخصه‌ی زیر باشند:

– فرمت استیکر PNG و عکس مورد نظر نیز به صورت دوربری شده باشد.

– فایل ارسالی شما باید دارای طول و عرض 512 پیکسل باشد. در واقع حداقل یکی از مقدارهای طول یا عرض باید 512 باشد و دیگری، 512 یا کمتر از آن باشد.

– حجم فایل تهیه شده باید کمتر از 350 کیلوبایت باشد.

برای راحتی این امر، تلگرام یک فایل PSD پیشنهادی به شما ارائه خواهد کرد که می توانید با باز کردن آن، و انتقال استیکرهای مورد نظرتان به این فایل، و سپس خروجی گرفتن از آن، بدون کوچکترین دردسری استیکرهای خود را آماده‌ی ارسال کنید.

ب: ارسال استیکرهای ساخته شده به ربات تلگرام

بعد از انجام مراحل بالا و ساخت استیکرهایی که واجد شرایط تلگرام هستند، نوبت به ارسال آن‌ها و ساخت مجموعه‌ شما خواهد رسید که خود تلگرام پیشنهاد کرده است تا این امر را توسط نسخه‌ کامپیوتری تلگرام انجام دهید.

بعد از دانلود و نصب نسخه کامپیوتری تلگرام، در صفحه‌ مرورگر خود آدرس telegram.me/stickers را جستجو کنید و بعد از پیدا شدن این ربات، روی آن کلیک کنید. صفحه‌ای برای گفتگو باز خواهد شد که کار ساخت استیکرها در این بخش انجام خواهد شد. در ابتدا پیامی دلخواه ارسال کنید تا این ربات ورود شما را تبریک بگوید و لیست دستورات ممکن را برای شما ارسال کند.

 

برای شروع ساخت استیکر ، دستور newstickerpack/ را تایپ و برای این ربات ارسال کنید. بعد از این مرحله، ربات استیکرساز از شما می‌خواهد تا نامی برای  مجموعه‌ی استیکر خود انتخاب کنید. پس از اختصاص دادن نامی برای آن، تلگرام از شما می‌خواهد تا با توجه به حال و احوال استیکر خود (ناراحت، خوشحال، متعجب و …) یک Emoji برای آن تعیین کنید. دلیل این امر دسترسی راحت‌تر به استیکرها است به این صورت که شما با زدن اموجی “گریه”، بدون نیاز به مراجعه به تب استیکر‌ها، می‌توانید خلاصه‌ای از استیکرهای غمگینی که به این اموجی ربط داده‌اید مشاهده کنید و با کلیک روی آن، به سرعت استیکرها را ارسال کنید. اگر تمایلی به صرف وقت برای این موضوع ندارید، می‌توانید برای تمامی استیکرها یک اموجی یکسان ارسال کنید.

بعد از ارسال هر استیکر، این ربات به شما تعداد استیکرهایی که تاکنون به این مجموعه وارد کرده‌اید را یادآوری می‌کند و اگر تمایل به ادامه دارید، کافی است تا استیکر بعدی را ارسال کنید. در مرحله‌ی آخر و بعد از ارسال تمامی استیکرهای مورد نظر، دستور publish/ را ارسال کنید تا استیکرهای شما در کسری از ثانیه منتشر و آماده‌ی استفاده شود. البته قبل از مرحله‌ی نهایی باید یک آیدی یا نام برای این مجموعه استیکر انتخاب کنید تا در هنگام اشتراک لینک این استیکر، با مشکلی مواجه نشوید حالا شما با روش ساخت استیکر آشنا شدید و می توانید استیکرهای متفاوتی بسازید.

ترفندهایی برای استفاده از تلگرام

حذف اکانت تلگرام

برای حذف اکانت در تلگرام راه مستقیم وجود ندارد. البته در نسخه های قدیمی امکان این کار بود اما اکنون باید از طریق آدرس https://my.telegram.org/deactivate نسبت به این کار اقدام کنید. بدین صورت که پس از وارد شدن، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و گزینه Next را بزنید. حال یک پیام حاوی پسورد برای تلگرام شما ارسال می شود که باید پسورد را در سایت وارد کنید و گزینه Sign In را بزنید. پس از آن صفحه ای برای شما باز می شود که دلیل حذف اکانت را از شما می خواهد در قسمت ?Why are you leaving کافیست عبارت I don’t use Telegram sometimes را به معنی (فعلا از این تلگرام استفاده نمی کنم) وارد کرده و done را بزنید. پس از آن از شما سوال می کند که آیا از حذف اکانت اطمینان دارید که باید گزینه Yes,delete my account را به معنی تایید حذف اکانت انتخاب کنید. حال اکانت شما از تلگرام حذف می شود.
آموزش حذف مخاطب در تلگرام

انجام این روش خیلی ساده می باشد. ابتدا باید مخاطب مورد نظر را از بخش Contact انتخاب کنید. پس از باز شدن صفحه چت مخاطب، روی اسم آن لمس کنید، در صفحه ای که برای شما باز می شود قسمت بالا، سمت راست گزینه ای به صورت سه نقطه عمودی وجود دارد که می بایست آن را انتخاب کرده و گزینه Delete را بزنید. به این صورت مخاطب از لیست شما حذف می شود. اگر می خواهید مخاطب دیگر نتواند به شما پیغام دهد میتوانید ابتدا مخاطب را بلاک کرده سپس از قسمت Blocked users مخاطب بلاک شده را انتخاب کرده و مراحل بالا را انجام دهید.
ارسال نشدن کد فعال سازی تلگرام

افرادی که با سرعت پایین، هنگ، ارسال نشدن کد تایید و مشکلات دیگر روبه رو هستند کافیست یک بار اکانت خود را حذف کرده، سپس به بخش مدیریت اپلیکیشن های تلفن همراه خود رفته و اپلیکیشن Telegram را انتخاب و گزینه Clear Data را بزنند. سپس برنامه را از نصب خارج کرده و آخرین ورژن آن را از منابع معتبر دریافت کنید و اکانت خود را مجدد راه اندازی کنید. (در نظر داشته باشید که با حذف اکانت به روش ذکر شده کل اکانت و اطلاعات کاربری شما حذف می شود و با ثبت نام مجدد اکانت جدید ساخته شود.)
قرار دادن لینک بر روی متن در تلگرام

در آخرین نسخه از تلگرام این امکان وجود دارد که روی متن های ارسالی خود لینک قرار دهید تا کاربر با لمس متن به لینک مورد نظر هدایت شود. اگر قصد چنین کاری را دارید اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه، ارتقا داده و طبق دستور زیر عمل کنید:
ابتدا ربات bold را باید فعال کنید برای این کار کافیست bold@ را تایپ کنید، سپس طبق فرمول زیر عمل کنید:

@bold [matn](link)

به جای عبارت matn متن مورد نظر خود و به جای عبارت link لینک مورد نظر خود را تایپ کنید سپس گزینه Custom markdown را انتخاب کنید تا متن ارسالی حاوی لینک مورد نظر شما باشد. همه ربات ها امنیت تلگرام را به خطر نمی اندازند. ربات هایی هستند که مربوط به خود تلگرام می باشند.
مدیریت کش و پاک کردن فایل های اضافی در تلگرام

کش (منظور فضای مورد اشغال فایل ها می باشد) : این فایل ها مزاحمت زیادی در سرعت و حافظه گوشی های هوشمند ایجاد می کند، برای جلوگیری از این که سرعت گوشی شما پایین نیاید پیشنهاد می شود که فایل های اضافی را حذف کنید برای این کار راه هایی وجود دارد که در مقاله ترفندهای تلگرام به بخشی از آن اشاره می کنیم.
پس از اجرای برنامه تلگرام در قسمت settings گزینه Cache Settings را انتخاب کنید. پس از انتخاب با سه گزینه روبرو خواهید شد.
گزینه اول Keep Madia می باشد که به معنی محافظت از فایل ها است، این گزینه به صورت پیش فرض بر روی forever قرار داشته و می توانید آن را به زمان مورد نظر خود تغییر دهید تا در زمانی که برای آن تعیین کرده اید فایل ها را حذف کند.
گزینه دوم Clear Cache می باشد که با انتخاب آن صفحه ای باز خواهد شد که در آن با تیک، فایل هایی که می خواهید حذف شوند را می توانید انتخاب کنید. به طور مثال اگر می خواهید فایل تصاویر شما حذف شود تیک Images را باید بگذارید سپس گزینه Clear Cache را بزنید تا تصاویر انتخابی حذف شود. لازم به ذکر است که در این روش همه فایل هایی که انتخاب می کنید پاک می شوند پس قبل از انجام این کار، فایل های خود را چک کنید و موارد مورد نیاز خود را به مسیر دیگر انتقال دهید.
گزینه سوم Local Database می باشد که متن های چت را پاک می کند که اگر میخواهید همه گفتگوی شما پاک شود از این گزینه استفاده کنید.

جلوگیری از دانلود خوکار فایل ها در تلگرام

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام  جلوگیری از دانلود فایل ها می باشد. این روش به ما کمک می کند تا از دانلود فایل ها، پر شدن حافظه تلفن همراه و به هدر رفتن حجم اینترنت جلوگیری کنیم. برای این کار باید دانلود را از حالت اتوماتیک خارج کنیم که برای انجام این کار به روش زیر عمل می کنیم.
وارد قسمت settings شده و به قسمت Automatic media download بروید در این قسمت دو روش برای دانلود وجود دارد یکی When using Mobile data می باشد که برای زمانی است که شما با استفاده از سیمکارت خود به شبکه اینترنت وارد شده اید و گزینه بعدی When connected on Wi-Fi می باشد که برای زمانی است که شما با استفاده از شبکه Wi-Fi متصل به اینترنت شده اید. با انتخاب هر کدام از دو گزینه میتوانید تعیین کنید زمان اتصال خود چه فایل هایی دانلود شود. اگر تیک همه موارد را بردارید هیچ فایلی دانلود نمی شود، مگر این که خودتان آن را لمس کنید. گزینه دیگری هم به نام Save to gallery وجود دارد که با فعال کردن آن اجازه می دهید تا فیلم یا تصاویر دانلود شده در گالری تلفن همراه نمایش داده شود. انجام این کار برای امنیت تلگرام نیز اهمیت دارد چرا که با انجام این عملیات از ذخیره خودسرانه فایلهای بدافزار جلوگیری می کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ