حکم قاتل بنیتا کودک هشت ماهه

پانته آ توتونپیان
حکم قاتل بنیتا کودک هشت ماهه ای که ربوده و رها شده بود اعلام شد.

احکام متهمان پرونده قتل بنیتا اعلام شد

افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در مورد اعلام حکم قاتلان بنیتا گفت:

افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران: متهمان ردیف دوم و سوم پرونده قتل «بنیتا» دختربچه 8 ماهه، به حبس و شلاق محکوم شدند.
اژه‌ای: متهم ردیف اول به اتهام قتل عمد به قصاص و در ارتباط با سایر موارد اتهامی به حبس، شلاق و تبعید محکوم شده است.

ماجرای بنیتا چیست؟

بنیتا کودک هشت ماهه ای بود که هنگامی که در صندلی عقب خودروی پدرش بود،به همراه ماشین سرقت شد.مدتی بعد از گم شدن،جسد بنیتا در ماشین که در منطقه  ای رها شده بود پیدا شد.

٢٩ تیرماه خبر گم شدن کودک 8 ماهه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد. 6 روز از این ماجرا گذشت و در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی‌نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماهه در رسانه‌ها پیچید.پس از اعلام موضوع به پلیس، مأموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند.با شناسایی مخفیگاه یکی از سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبه‌رو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز به یکی از خیابان‌های پاکدشت برده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها، آن را ر‌ها کرده است.

مأموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبه‌رو شدند.پس از آن با درخواست دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت و موافقت شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان تهران که ریاست آن به عهده رئیس کل دادگستری استان تهران است پرونده از دادسرای پاکدشت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احاله شد و دادستان تهران یک هفته بعد از صدور کیفرخواست دائر بر قتل عمد بنیتا در این پرونده خبر داد.

در ادامه، وکیل متهم ردیف اول ضمن تسلیت به خانواده اولیای دم اظهار کرد: این حادثه احساسات کل جامعه را جریحه‌دار کرده است. جرایم ناشی از مواد مخدر و مواد روانگردان به گونه‌ای است که باید مسئولان وجامعه فکر اساسی برایش نمایند. لایحه دفاعیه را به دادگاه تقدیم و به طورشفاهی نیز نکاتی را بیان می‌کنم. وی در خصوص اتهام قتل عمدی موکلش که در کیفرخواست مطرح شده گفت: به استناد بند پ ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری در موضوع قتل عمد موکلم فقط قصدش سرقت بوده است.بنا به اظهارات او محل پارک ماشین جای پرترددی بوده و متهم فرض را بر این گذاشته که در آن حوالی خودرو کشف می‌شود و بچه به آغوش خانواده بازمی‌گردد که متأسفانه این قصد منجر به قتل کودک می‌شود.

ماجرای کامل بنیتا را در این مطلب بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ