متن نامه احمدی نژاد به صادق لاریجانی

نامه احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه جنجالی جدید به راه انداخت .

نامه محمود احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه

نامه محمود احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه بار دیگر نام احمدی نژاد را بر زبان ها آورد.
احمدی نژاد رییس جمهور اسبق کشور با ارسال نامه ای به قوه قضاییه بار دیگر جنجالی به راه انداخت.احمدی نژاد مه پیش از این در موارد زیادی با سخنانی که زده است جنجال به پا مرده است اینار طی ارسال نامه ای به رییس قوه قضاییه جنجال برانگیز شد.
در نامه ای که احمدی نژاد به قوه قضاییه ارسال نموده است حرف های قابل توجه ای زده شده است که متن نامه احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه به شرح زیر میباشد.

متن نامه احمدی نژاد به رییس قوه قضاییه :

شنیده می شود که اخوی حضرتعالی، جناب آقای علی لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی قصد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند و مهم ترین مانع در این راه را بنده و همکاران بنده تلقی می نمایند.

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گذشت شرکت نمود و با توجه به فرمان رهبر مبنی بر انصراف از این کار ،وی انصراف نداد و در نهایت  به علت رد صلاحیت نتوانست در انتخابات شرکت داشته باشد.

آقای احمدی نژاد در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ احضاریه‌ای از طرف دادگاه کیفری استان تهران به دست احمدی‌نژاد رسید که در محتوای آن خبر شکایت علی لاریجانی و یعقوب خلیل‌نژاد از احمدی‌نژاد مطرح شده بود و به موجب این حکم، وی می‌بایست در روز ۵ آذر ۱۳۹۲ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شود تا به شکایات مطرح شده پاسخ گوید. احمدی‌نژاد نخستین رئیس‌جمهور ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که به دادگاه احضار می‌شود. دادگاه در تاریخ مربوطه برگزار نشد
در تاریخ ۱ تیر ۱۳۹۴ نیز به دلیل چهار شکایت مجلس هشتم از رئیس دولت نهم احمدی‌نژاد مجدداً به دادگاه فراخوانده شد که وی همانند ۵ آذر ۱۳۹۲ از رفتن به دادگاه امتناع ورزید.

محمدرضا خباز در ۱۶ مرداد ۱۳۹۵، گفت:

    آقای احمدی‌نژاد شش پرونده قوی و محکم با رای مجلس دارد. یعنی شش دفعه در کمیسیون اصل نود، متخلف بودن آقای احمدی‌نژاد محرز شده، موضوع به صحن مجلس آمده و نمایندگان تخلف‌ها را تأیید کرده‌اند بعد از آن به قوه قضائیه رفته‌است، چون محاکمه و مجازات در اختیار قوه قانونگذار نیست. اگر قوه قضائیه فقط به یکی از پرونده‌های ایشان رسیدگی کند، ایشان برای همه عمرش از تمامی سمت‌ها محروم خواهد شد و نخواهد توانست در هیچ سمتی ثبت نام کند چه برسد به ریاست جمهوری.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ