ساعت طرح ترافیک

با توجه به جمعیت چندین میلیونی ساکن و غیر ساکن شهر بزرگ تهران، راهنمایی و رانندگی تهران از سالهای گذشته با اجرای طراح های ویژه ترافیکی، تردد در ساعاتی خاص از محدوده ی شلوغ مرکز شهر را ممنوع نمود. در ادامه ساعت طرح ترافیک و محدوده آن را خواهیم گفت.

 

پس از افزایش بیشتر جمعیت ساکن و میهمان و وسائط نقلیه این محدوده افزایش یافت اما از آنجایی که امکان گسترش این محدودیت بصورت کامل وجود ندارد چرا که علی القاعده مردم باید بتوانند در شهر تردد کنند و تردد درشهر تهران نیز فقط بورت ماشینی امکان دارد لذا گسترش دوم بصورت نوع دوم یعنی بر اساس زوج و فرد می باشد بدین معنی که ساعت طرح ترافیک اصلی که هسته اصلی طرح را تشکیل می دهد بطور کلی بجز برای افراد دارای مجوز ممنوع است اما محدوده دوم که دوتا دور هسته اصلی طرح را دربر میگیرد بصورت زوج و فرد یعنی براساس آخرین رقم سمت راست پلاک وسائط نقلیه می باشد.متاسفانه با وجود این طرح ها اما باز هم همین محدوده جزو آلوده ترین مناطق شهر تهران میباشد.

همچنین در نامه شورای عالی ترافیک به پلیس راهور تاکید شده مصوبات شورای عالی ترافیک شهرهای کشور پس از تصویب وزیر کشور برای تمام وزارتخانه‌ها، موسسات، سازمان‌های دولتی، نهادها و موسسات عمومی و خصوصی لازم‌ الاجراست.

لازم به ذکر است دوربین ها و افسران راهنمایی و رانندگی در این محدوده ها حضور دارند و برای خودروهای غیرمجازی که در ساعات یاد شده در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تردد کنند، اعمال قانون خواهد شد.

طرح ترافیک:

حرکت کلیه خودروها، (به جز وسایل نقلیه عمومی، امدادی، نظامی، انتظامی)، در هسته مرکزی شهر ممنوع میباشد، و تنها خودروهایی میتوانند در این نواحی تردد نمایند که دارای مجوز ورود به طرح ترافیک باشند. (نقشه پایین ملاحظه شود).

ساعت شروع و پایان طرح ترافیک چه زمانی است؟

طرح ترافیک از 6:30 صبح آغاز می شود و در ساعت 17 عصر پایان می یابد.
طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح آغاز می شود و در ساعت 19 عصر به اتمام می رسد.
همچنین طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه تا ساعت یک بعد ظهر می باشد.

راهنمای نقشه فوق:

رنگ بنفش: محدوده طرح ترافیک (از شمال مطهری، از جنوب شوش، از غرب کارگر، از شرق ۱۷ شهریور و شریعتی)

رنگ صورتی: محدوده طرح زوج و فرد (از شمال همت، از جنوب بعثت، از غرب نواب، از شرق امام علی)

رنگ آبی: نقشه شهر تهران

نکته: مرز طرح ها شامل طرح نمی شود، برای مثال اتوبان نواب جزء طرح زوج و فرد نیست.

آیا برای خارج شدن از طرح ترافیک توسط دوربین ها جریمه می شوم؟

برای خروج از طرح مشکلی نخواهید داشت و جریمه نمی شوید. دوربین های خروجی تنها کسانی را که به صورت خلاف از خروجی ها وارد طرح ترافیک می شوند جریمه می کنند. اما شهروندان گرامی باید به این نکته توجه داشته باشند که خروج از طرح ترافیک به منزله ورود به طرح زوج یا فرد می باشد و بر همین اساس حتما پلاک ماشین باید متناسب با روز مورد نظر باشد. در غیر اینصورت جریمه خواهند شد.

شهروندان گرامی به این نکته توجه داشته باشند که هر نوع تردد  یا خروج از محدوده ی طرح زوج و فرد در صورت مغایرت پلاک با روز مورد نظر، مشمول جریمه می گردد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ