آمیزش جنسی دهانی چیست

bagheri.mry
آمیزش جنسی دهانی یکی از روش های آمیزش جنسی است که در آن مرد یا زن، و یا هر دو به طور هم زمان سعی می کند با دهان خود، اندام شریک جنسی خود را نوازش کرده و او را تحریک کند و یا گاهی به ارگاسم برساند.

آمیزش جنسی دهانی یکی از روش های آمیزش جنسی است که در آن مرد یا زن، و یا هر دو به طور هم زمان سعی می کند با دهان خود، اندام شریک جنسی خود را نوازش کرده و او را تحریک کند و یا گاهی به ارگاسم برساند.

این روش آمیزش جنسی که در روابط زن و مرد، انجام می شود، می تواند به روش های مختلفی انجام شود.

برخی از زوجین از آمیزش جنسی دهانی تنها برای عشق‌بازی و پیش از دخول یا در میانهٔ آن به کار می‌برند و در برخی روابط، هدف از آمیزش جنسی دهانی، ارگاسم و پایان دادن به عمل جنسی است.

دلایل روانی لذت از آمیزش جنسی دهانی

عامل روانی در لذت جنسی مردان بیش از عامل فیزیکی نقش بازی می کند تا حدی که مردان این توانایی غیر ارادی را دارند تا بدون عمل فیزیکی رابطه جنسی به انزال دست یابند و معمولا این اتفاق در خواب برای آن ها اتفاق می افتد و علت آن نیاز به تخلیه منی است.

به عبارتی بدن مردان هر چند وقت یک بار نیاز به تخلیه منی دارد و این عمل برای پروستات و دفع بهتر ادرار لازم است. همچنین حس برانگیختگی مردان می تواند با یک جرقه ذهنی زودگذر و طی چند ثانیه صورت پذیرد.

پیرامون موارد مذکور آمیزش جنسی دهانی از ابعاد روانی برای مردان از این حیث لذت بخش است که حس برتری به آن ها دست می دهد و هم چنین عمل همسر خود را فداکارانه و برگرفته از حس دوست داشتن محسوب می کنند.

اثر روانی و ذهنیت پردازی در مردان آن قدری هست که بدون تجربه لذت آن به این باور رسیده باشند که این رابطه حتما برای آن ها لذت بخش خواهد بود چرا که فکر به آن نیز برای آن ها لذت بخش است در نتیجه مغز آن ها به این عمل واکنش مثبت نشان می دهد.

اگر چه در زنان دو فاکتور احساس و لمس نقش به سزائی در تحریک جنسی و لذت جنسی بازی می کند اما این بدان معنا نمی‌باشد که ذهنیت جنسی یا تخیلات جنسی در زنان کم اهمیت است.

آمیزش جنسی دهانی در زنان نیز لذت بخش است و از نظر روحی و روانی باعث شکل‌ گیری حس خوشایندی نسبت به همسرشان در آن ها می شود. باور این موضوع که همسر وی به او این لذت را تقدیم می‌کند در پرورش حس تعلق درونی موثرتر است.

آمیزش جنسی دهانی؛ چرا برخی افراد مخالفت می کنند

آمیزش جنسی دهانی به دلیل فشار ایجاد شده بر آلت مردانه و تجمع خون در بافت های آن، عملی لذت بخش برای مردان خواهد بود که باعث برانگیختگی جنسی در آن ها می شود.

همچنین در زنانی که دچار خشکی واژن هستندف این نوع آمیزش می تواند بیش از آمیزش واژنی لذت بخش بوده و یا می تواند به عنوان مرحله تحریک استفاده شود تا ترشحات واژن افزایش یابد.

این در حالی است که برخی از مردان و زنان نیز آمیزش جنسی دهانی را عملی کثیف و چندش آور توصیف کرده اند. دلیل آن ها برای چنین توصیفی این است که آلت تناسلی را محلی برای تخلیه ادرار می شناسند و بنا بر آموزه های بهداشتی و گاها مذهبی، از تماس با آن خودداری می کنند.

برخی از افراد نیز، آمیزش جنسی دهانی را مخصوص بازیگران فیلم های پورن دانسته و احساس می کنند با انجام این عمل، ارزش شخصیت خود را پایین می آورند و در جایگاهی برابر با روسپی ها و سوپراستارهای پورن قرار می گیرند.

این افراد در برابر خواسته های جنسی همسران خود احساس می کنند تحقیر شده اند و عصبانی می شوند. در حالی که همان طور که در بالا گفته شد، رضایت جنسی همسر می تواند به طرف مقابل قدرت بدهد.

دسته سوم افرادی هستند که آمیزش جنسی دهانی را برای همسر و شریک جنسی خود انجام می دهند اما از دریافت آن محروم می شوند که پس از این اتفاق، در برابر آمیزش جنسی دهانی جبهه می گیرند و انجام آن را برای خود ننگین می دانند.

همه این ها در حالی است که روانشناسان توصیه می کنند هیچ گاه در خواست های همسر خود را نادیده نگیرید و آن را تمسخر نکنید.

زیرا موجب دلسردی او از زندگی زناشویی شده و یا راه های دیگری برای ارضای جنسی خود انتخاب می کند. از طرفی هیچ گاه همسر خود را مجبور به انجام رفتارهایی که تمایلی ندارد نکنید.

بهتر است طرفین با صحبت درباره روابط جنسی خود، به گونه ای توافق کنند که نیازهای هر دو طرف برآورده شده و تحمیلی بر هیچ کدام از آن دو نشده باشد.

همانند بیشتر انواع عمل جنسی خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی در آمیزش جنسی دهانی وجود دارد؛ گرچه خطر انتقال، به ویژه انتقال اچ‌آی‌وی در آمیزش جنسی دهانی، به مراتب از آمیزش واژنی یا مقعدی کمتر است.

بیشتر بخوانید:درمان های فوق العاده روماتیسم

عدم بارداری در آمیزش جنسی دهانی

یکی از عواملی که موجب گرایش افراد به آمیزش جنسی دهانی می شود، عدم بارداری با این روش است. در برخی زوج‌ها از این روش برای جلوگیری از بارداری و گاهی به عنوان یک آمیزش جایگزین استفاده می‌شود.

آمیزش دهانی به تنهایی هرگز منجر به بارداری نخواهد شد. در شرایط معمولی هیچ ارتباطی میان دستگاه گوارش و دستگاه تناسلی وجود ندارد و در اثر این آمیزش این احتمال وجود ندارد که اسپرم مرد وارد رحم و لولهٔ رحم زن شود.

اسپرم در صورت ورود به معده در اثر اسید معده و پروتئین موجود در روده باریک کشته و شکسته می‌شود و پس از شکسته شدن همراه با دیگر مواد خوراکی جذب بدن می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر انگشت فرد به منی آغشته شده باشد و از این راه یا به دلیل انزال به واژن نزدیک شده باشد احتمال بارداری وجود خواهد داشت.

خطرات بهداشتی آمیزش جنسی دهانی

بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، پاپیلومای انسانی (HPV)، سفیلس، سوزاک، زونا، هپاتیت و دیگر بیماری‌های آمیزشی (STD) مانند ویروس اچ‌آی‌وی (عامل ایدز) می‌توانند از راه آمیزش جنسی دهانی منتقل شوند.

اینکه چرا HIV از این راه می‌تواند منتقل شود هنوز روشن نیست ولی برخی گمان می‌کنند که احتمال انتقال بیماری در این روش نسبت به دیگر آمیزش‌ها پایین‌تر است ولی صفر نیست و بیشترین میزان خطر در آمیزش جنسی واژینال و مقعدی است.

البته احتمال انتقال برخی از این بیماری‌های مقاربتی مثل پاپیلومای انسانی و کلامیدیا بسیار ناچیز است. محاسبه دقیق احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در مقایسه با آمیزش واژنی و مقعدی غیرممکن است چون بسیاری از افراد همزمان از هر دو روش آمیزش استفاده می‌کنند و تعیین دلیل ابتلا در این موارد ناممکن است.

همچنین انزال مرد در هنگام آمیزش جنسی دهانی احتمال انتقال بیماری به زن را افزایش می‌دهد. برای انتقال ویروس اچ‌آی‌وی از این طریق باید ویروس از منی، ترشحات واژنی یا خون شخص مبتلا وارد خراشیدگی‌ها و غشای مخاطی دهان و حلق طرف مقابل شود.

انتقال این ویروس از طریق بزاق ممکن نیست، در نتیجه بوسه‌های دهان به دهان قابلیت انتقال ویروس را ندارند مگر زمانی‌که خون در دهان وجود داشته باشد.

اگر شریک جنسی دریافت کننده بر روی ناحیهٔ مهبل زخم یا بریدگی داشته باشد یا اگر شریک دهنده در دهانش زخم یا بریدگی باشد یا لثه‌هایش دچار خونریزی یا آسیب باشد در این صورت احتمال انتقال بیماری آمیزشی بسیار بالا می‌رود.

همچنین مسواک زدن دندان‌ها، کشیدن نخ دندان، انجام کار بر روی دندان‌ها، خوردن مواد خوراکی خشن مانند چیپس، در بازهٔ زمانی کوتاهی پیش یا پس از آمیزش جنسی دهانی خطرناک است و احتمال انتقال بیماری‌های آمیزشی را بالا می‌برد چون تمامی این کارها ممکن است باعث ایجاد خراش در دهان و ناحیهٔ لثه‌ها شود.

این زخم حتی اگر بسیار ریز و میکروسکوپی باشند همچنان خطرناک اند. چنین تماس‌هایی با بدن شریک جنسی باعث می‌شود تا ویروس‌ها و باکتری‌هایی که در ناحیهٔ اندام جنسی یا پیرامون آن رشد می‌کنند یا در آن پنهان اند وارد دهان و بدن فرد شوند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داده‌است که می‌توان یک ضریب همبستگی میان گرفتاری به سرطان‌های سر و گردن و آمیزش دهانی پیدا کرد. گمان آن می‌رود که این به دلیل انتقال ویروس پاپیلوم انسانی میان افراد باشد.

ویروس HPV ویروسی است که عامل بیشتر سرطان‌های ناحیهٔ گردن است. پزشکان در بسیاری از مطالعات توانسته‌اند این ویروس را در بافت سرطانی حلق پیدا کنند.

تحقیقات نشریهٔ پزشکی نیو انگلند نشان داده‌است که افرادی که در زندگیشان یک تا پنج شریک برای آمیزش جنسی دهانی داشته‌اند نسبت به کسانی که هرگز چنین رفتاری نداشته‌اند، دو برابر در برابر خطر سرطان آسیب‌پذیر اند و کسانی که بیش از پنج شریک جنسی آمیزش جنسی دهانی داشته‌اند خطر گرفتاریشان به سرطان ۲۵٪ بیشتر است.

همچنین اگر آمیزش جنسی دهانی به ناحیه مقعد مربوط شود، دارای خطرات بهداشتی بالقوه ناشی از تماس مستقیم دهان با مدفوع است. بیماری‌هایی که ممکن است از طریق تماس زبان با مدفوع منتقل شود عبارتند از:

بیماری‌های ویروسی: هپاتیت A، هپاتیت B، هپاتیت C، فلج اطفال، ویروس پاپیلوم انسانی، ویروس هرپس سیمپلکس

بیماری‌های عفونی و التهابی: کلامیدیا تراکوماتیس، گاستروآنتریت، التهاب ملتحمه، سوزاک

بیماری باکتریایی: شیگلوز (اسهال خونی)

و انگل روده و سایر بیماری‌های مقاربتی.

بیشتر بخوانید:درمان های خانگی ساده برای تسکین خارش و سوزش واژن

آمیزش جنسی دهانی از نظر شرعی

آمیزش جنسی دهانی بین زن و شوهر از نظر شرعی از روابط غیر متعارف نمی‌ باشد و از روابطیست که اشکال شرعی در صورتی که ترشحات آلت تناسلی مردانه و زنانه بلعیده نشود به آن وارد نیست.

با این حال می‌ توانید برای اطمینان خاطر با مراجعه به استفتائات مرجع تقلید خود نسبت به حکم آن اطمینان حاصل کنید.

گگ دهانی چیست؟

گگ دهانی به عنوان ابزاری در باز نگه داشتن دهان هنگام آندوسکوپی کاربرد دارد. گگ دهانی یا Bite Block از بسته شدن و گاز گرفتن غیرارادی لوله آندوسکوپی توسط بیمار جلوگیری می کند.

گگ دهانی وسیله ای یک بار مصرف، انعطاف پذیر و از جنس پلی استارین است. دو سمت گگ دهانی توسط کش دور سر فیکس می شود. قسمت دهانی باعث باز نگه داشته شدن دهان و لب ها می شود و لوله آندوسکوپی از طریق سوراخ واقع شده در مرکز آن وارد دهان می شود.

استفاده از گگ دهانی از آسیب به دندان های بیمار از طریق لوله آندوسکوپی جلوگیری می کند. علاوه بر این، از آسیب به لوله های آندوسکوپی توسط دندان های بیمار به دلیل درد و رفلکس ناشی از آن جلوگیری می کند.

علاوه بر این، گگ دهانی آندوسکوپی از ابزارهای مربوط به دستگاه گوارش است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. وسط این گگ یک دریچه تعبیه شده که لوله دستگاه از وسط این دریچه عبور می کند و وارد مجاری شکمی فرد بیمار می شود.

گگ دهانی ضمن جلوگیری از بسته شدن دهان بیمار و حرکات زیاد دهان و دندان بدون وارد شدن آسیب به دستگاه انجام می شود به گونه ای که مانع اعمال فشار روی زبان و لب یا گاز گرفتن می شود.

البته از این وسیله در برخی جراحی های دهانی که نیاز به باز بودن دهان بیمار است نیز استفاده می شود. علاوه بر این، گگ دهانی به انجام عمل های جراحی و آندوسکوپی سرعت می بخشد.

عضلات دهان برخی بیماران به دلیل دریافت داروی بیهوشی یا سداتیو (بررسی اثر داروهای تسکین بخش) شل شده و احتمال آسیب به زبان و لب ها وجود دارد که استفاده از گگ دهانی در این شرایط نیز توصیه می شود.

گزارش: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ