درمان قطعی سنگ کیسه صفرا با این روش های خانگی

atoosamirzavandi
سنگ صفرا در شرایطی که زیاد حاد نباشد به کمک درمان های خانگی قابل برطرف شدن هستند.

سنگ کیسه صفرا بر اثر کلسترول بالا ایجاد می شود و همیشه جراحی تنها راه درمان آن نیست. می توان به کمک درمان های خانگی سنگ کیسه صفرا را برطرف کرد. در این مقاله راهکارهایی خانگی برای درمان سنگ کیسه صفرا پیشنهاد شده است.

علائم سنگ کیسه صفرا کدام‌اند؟

حدود ۸۰ درصد از مبتلایان به سنگ کیسه صفرا شاهد هیچ‌گونه علامتی نیستند. بنابراین، آن‌ها از ابتلای‌شان به سنگ کیسه صفرا باخبر نمی‌شوند. با وجود این، وقتی فردی دچار سنگ کیسه صفرا می‌شود، علائمی نظیر درد در سمت راست شکم، درد در کمر، احساس تهوع یا استفراغ، مشکل در گوارش،‌ احساس لرز و غیره را تجربه می‌کند. این دردها به مدت چند ساعت طول می‌کشند.

درمان خانگی سنگ صفرا

روغن کرچک
روغن کرچک، دارای خواص ضد التهابی است که  به کاهش تورم و درد کمک میکند. یک فنجان  روغن کرچک خالص را در ماهی تابه گرم کنید  و در  یک تور در روغن گرم خیس کرده  و فشار دهید تا  روغن اضافی آن گرفته شود این تور در سمت راست شکم قرار داده و با  کاغذ پلاستیکی  بپوشانید سپس روی کاغذ پلاستیکی آب گرم قرار دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت بماند . سعی کنید این درمان چند بار در هفته تا زمانی که سنگ صفرا از بین برود انجام دهید

آب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج

استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات عمدتا توسط درمان‌های طبیعی سنتی برای سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها که از ترکیب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج تهیه می‌شود برای کیسه صفرا بسیار مفید است. چغندر نه تنها کیسه صفرا و کبدتان را تقویت و پاکسازی می‌کند، بلکه به پاک‌سازی روده بزرگ و خون‌تان نیز کمک می‌کند. خیار، به دلیل میزان آب بالایی که دارد، برای زدودن سموم کبد و همچنین کیسه صفرا عالی است؛ آب هویج که سرشار از ویتامین ث و دیگر مواد مغذی است نیز چنین تاثیری روی کبد و کیسه صفرا دارد.

مواد لازم:

یک عدد چغندر
یک عدد خیار
۴ عدد هویج (متوسط)

به یاد داشته باشید، شما باید مقدار مساوی از آب خیار، هویج و ریشه‌ی چغندر داشته باشید. بنابراین، در صورت نیاز، مقدار هر یک از سبزیجات افزایش یا کاهش بدهید. به‌عنوان مثال، شما می‌بایست یک سوم لیوان از آب ریشه‌ی چغندر، آب هویج و آب خیار را با هم مخلوط کنید تا یک لیوان آب‌میوه‌ی مخلوط داشته باشید

طرز تهیه:

آب هر سه را (خیار و هویج و چغندر) بگیرید.
آنها را با هم ترکیب کنید.
این ترکیب را روزی دو بار بنوشید.

حتی می‌توانید سیب، کرفس و زنجبیل به این ترکیب اضافه کنید تا بر فواید آن بیفزایید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای سنگ کیسه صفرا است که می‌توانید از آن برای کوچک کردن سنگ در کیسه‌ی صفرا استفاده کنید. اگر دچار سنگ کیسه صفرا شده باشید، مصرف روغن نارگیل می‌تواند برای‌تان بسیار موثر باشد. روغن نارگیل به خاطر چربی‌های سالم‌اش، خطر انباشته شدن کلسترول و هم‌چنین نمک را در کیسه‌ی صفرا کاهش می‌دهد؛ و متعاقبا، خطر تشکیل سنگ را نیز در کیسه‌ی صفرا کاهش می‌دهد.

در ادامه، به چگونگی استفاده‌ از روغن نارگیل برای رفع سنگ کیسه صفرا اشاره می‌کنیم:

الف. ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل تهیه کنید.
ب. آن را در یک فنجان بریزید.
پ. فنجان را در یک کاسه‌ی مملو از آب داغ بگذارید تا روغن گرم شود.
ت. سپس، روغن گرم شده را در یک دستگاه مخلوط‌کن بریزید.
ث. آن‌گاه به اندازه‌ی یک چهارم لیوان آب سیب به آن اضافه کنید.
ج. یک عدد لیمو آماده کنید.
چ. آن را نصف کنید.
ح. آب نصف لیمو را بگیرید.
خ. سپس، آب لیمو را نیز به ظرف مخلوط‌کن اضافه کنید.
د. دستگاه مخلوط‌کن را روشن کنید.
ذ. این ترکیب را روزی یک بار بنوشید.
ر. این کار را به مدت چند هفته انجام دهید.

آب سبزیجات

هنگامی که از سنگ های صفراوی رنج می برید، ضروری است که مصرف غذاهای سرخ شده و چرب را کاهش دهید. بهتر است یک یا دو هفته، یک رژیم سختگیرانه مبتنی بر آب میوه و سبزیجات را دنبال کنید. آب میوه ای مخلوط از ریشه چغندر، خیار و هویج یک روش مناسب برای درمان خانگی سنگ صفرا است.

ریشه چغندر کمک می کند تا کبد پاکسازی شده و کیسه صفرا تقویت شود. آب زیاد موجود در خیار برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا عالی است. هویج غنی از ویتامین C و سایر مواد مغذی است که برای سیستم ایمنی بدن مناسب می باشند.

عصاره آب یک ریشه چغندر، یک خیار و چهار هویج متوسط را بگیرید.

آنها را مخلوط کنید و دو بار در روز بخورید.

این درمان را دو هفته دنبال کنید. بعد از این مدت متوجه پیشرفت زیادی در وضعیت بیماریتان خواهید شد.

نعناع

معروف است که روغن نعناع برای هضم غذا مفید است، زیرا جریان صفرا و دیگر مایعات گوارشی را تحریک می‌کند. این گیاه همچنین شامل ترپن است، ترکیبی طبیعی که گفته می‌شود به از بین رفتن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. چه چیزی بهتر از خوردن چای نعناع تهیه شده با برگ نعناع است. با این حال، اگر نمی‌خواهید این چای را درست کنید، می‌توانید از کپسول‌های روغن نعناع کپسول‌های دارای پوشش روده‌ای استفاده کنید، زیرا آنها روغن را در روده‌ی کوچک و بزرگ آزاد می‌کنند، نه در معده. اگر شما دچار حمله‌ی سنگ صفرا شده‌اید، چای نعناع بسیار مفید است. این گیاه کمک‌تان می‌کند اسپاسم‌ها آرام شوند و درد شدیدتان کمی تسکین بیابد.

مواد لازم:

برگ‌های تازه یا خشک نعناع- ۱ قاشق چایخوری
آب- یک فنجان
عسل (اختیاری) طبق سلیقه

طرز تهیه:

آب را بجوشانید.
برگ نعناع را اضافه کنید. (در صورت که برگ‌ها تازه هستند، ابتدا خردشان کنید).
شعله را خاموش کنید، در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید نعناع به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب بماند.
ترکیب را صاف کنید و در صورت تمایل به آن عسل اضافه کنید.

بهتر است این چای را بین وعده‌های غذایی‌تان بنوشید.
پیشگیری از سنگ کیسه صفرا با مصرف روزانه ویتامین سی
 درمان سنگ کیسه صفرا با روش خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ