دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول

toranj
دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول موارد جزیی می باشد که به راحتی خودتان می توانید آنها را رفع کنید بدون نیاز به مراجعه به افراد کار بلد.

مطمینا برای همه کسانی که از اینترنت استفاده می کنند پیش امده است که گاهی بی دلیل اینترنت گوشیشان قطع شده باشد. همراه اول نیز مدتی پیش به دلیل مشکلاتی اینترنت ارسالی اش با مشکل مواجه شده بود اما خیلی زود این مشکل رفع شد. دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول می توانست در تنظیمات گوشی کاربران نیز باشد. پس همیشه به سرعت اوپراتور خود را مورد تهاجم قرار ندهید و ابتدا به سراغ گوشی خود بروید. در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داشت.

اینترنت همراه اول

بنا بر اعلام اولین اپراتور موبایل ایران، به منظور توسعه شبکه اینترنت همراه اول و امنیت دسترسی کاربران، از روز شنبه 3 آبان ماه استفاده از اینترنت ای اپراتور فقط برای موبایل هایی امکان پذیر است که از تنظیمات HTTP استفاده می کنند و این سرویس برای WAPUser پشتیبانی نمی شود.

مشترکانی که هنوز از تنظیمات WAP برای سرویس اینترنت همراه خود استفاده می کنند، باید برای دریافت تنظیمات مجدد HTTP اقدام کنند. در غیر این صورت سرویس اینترنت همراه دسترسی نخواهند داشت. قابل ذکر است اکثر مشترکین که از قبل تنظیمات HTTP را داشته اند نیازی به تنظیمات مجدد ندارند.

برای این کار کافی است در گوشی خود به قسمت «شبکه های موبایل» یا «Mobile Networks» بروید. داخل منوی «نام نقاط دسترسی به شبکه» که با عناوین «APN» یا «Access Point Name» گردید. حالا کافی است ساخت یک APNجدید یا همان Add APN را شروع کنید. برای ادامه کار بعد از نوشتن یک نام دلخواه فقط مقابل APN کلمه mcinet را نوشته و دکمه ذخیره یا Save را فشار دهید.

برای راهنمایی تصویری در مورد سیستم عامل های مختلف به این آدرس مراجه کنید. همراه اول مدعی شده از یک ماه گذشته تاکنون، 5 مرتبه پیامک در فواصل زمانی مختلف جهت آگاه سازی برای این دسته از مشترکان که نیاز به تغییر تنظیمات دارند، ارسال شده است.

تنظیمات و سویچ بین شبکه های ۲G ، ۳G ,4G

یکی از دلایلی که باعث پرش آنتن گوشی های هوشمند هواووی ، سامسونگ ، سونی و.. میشود سوئیچ و پرش آنتن بین شبکه های موبایل ۲G ، ۳G و ۴G در مناطق مختلف است ، اگر میخواهید آنتن شما در شرایط حساس و مهم بدون پرش و سوئیچ در حالت نرمال قرار گیرد و استفاده از شبکه های موبایلی پیشرفته تر مثل ۳G و ۴G برای شما چندن مهم نیست پیشنهاد میکنیم در قسمت تنظیمات شبکه موبایل گوشی (در گوشی های اندروید Setting > Wireless and networks >More..>Mobile Networks و در گوشی های آیفون Setting > Cellular فعال بودن ENABLE 4G بردارید) حالت شبکه (Network Mode) موبایل خود را بر روی GSM only که به عنوان شبکه ۲G نیز شناخته میشود قرار دهید.

به صورت پیشفرض این گزینه بر روی گزینه انتخاب اتوماتیک LTE/GSM/WCDMA (auto connect)  یا گزینه تجریح شبکه بهتر با پسوند Prefer میباشد که در اینجا LTE نشانگر شبکه ۴G  و WCDMA یا UMTS نشانگر شبکه ۳G میباشد که شما باید آن را تنها بر روی شبکه GSM یا همان ۲G ست کنید.

توجه کنید در گوشی های دو سیم کارته ایتدا باید سیم کارت و اپراتور مورد نظر را انتخاب و این تنظیمات را برای هر کدام از آنها اعمال کنید ، همچنین در برخی از گوشی های اندروید مثل هواوی و.. اسلات سیم کارت اول تنها قابلیت ۳G و ۴G دارد و اسلات دوم تنها بر روی شبکه ۲G ست میشود پس ممکن است شما در یکی از اپراتورها تنها قابلت ۲G را مشاهده کنید.

بهم خوردن تنظیمات شبکه گوشی

یک دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول بهم خوردن تنظمیات پیشفرض شبکه گوشی برای این اپراتور ها است ، اگر چندان به تنظیمات پیش فرض شبکه گوشی خود آشنایی ندارید پیشنهاد میکینم ابتدا آن را در اینترنت جستجو کرده و تا جایی که میتوانید حالت شبکه گوشی خود را به تنظیمات اولیه بازگردانید و در صورتی که موفق به انجام این کار نشدید از گزینه های مثل بازگشت به تنظیمات کارخانه ، ریست و.. استفاده کنید ، اگرچه استفاده از این گزینه ها ممکن است باعث از دست رفتن برخی از اطلاعات گوشی شما شود.

دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول و یا کند شدن اینترنت

تمام عواملی که سبب کندی سرعت وای فای میشوند، از طریق اختلاط وای فای تاثیر خود را اعمال می کنند. اطراف ما انبوهی از برج های رادیویی با عنوان ایستگاه وجود دارد که منبع تولید امواج نامرئی رادیویی هستند و هریک ویژگی فرکانس خاصی دارند. راه اندازی هر یک از این برج ها، منجر به نصب یک کانال میشود. این کانال ها، منشا ارسال امواج وای فای هستند. در صورتی که برج های رادیویی نزدیک به هم، امواجی با یک فراکانس را منتشر کنند، پدیده اختلاط کانال و نهایتا وای فای به وجود می آید. فرکانس مناسب امواج وای فای چیزی میان 2.4 تا 5 گیگاهرتز است. چون اغلب دستگاه ها با یک فرکانس نزدیک به 24 تا 3 گیگاهرتز اتصال را برقرار می کنند، مشکل تداخل کانال ایجاد میشود و کاربر با کندی وای فای یا قطعی آن رو به رو میشود.
ابزارهای حل مشکل تداخل وای فای

برای حل مشکل کندی یا قطعی اینترنت، باید عامل اصلی آن، یعنی تداخل وای فای را شناسایی کنیم. اولین گام شناسایی کانال مناسب برای وای فای است که در آن ازدحام کاربر وجود نداشته باشد و سپس کانال روتر وای فای خود را عوض کنید.
آنالیز کانال مناسب وای فای

برای آنالیز کانال های وای فای ، ابزارهای زیادی جود دارد که برای کاربران ویندوز، WiFi Analyzer  بهترین گزینه می باشد. NirSoft’s WifiInfoView نیز برای تشحیص کانال مناسب وای فای و تنظیم مودم وای فای مناسب است.
استفاده از ابزار WiFi Analyzer

بعد از نصب این ابزار، با جست وجو از طریق قسمت search، برنامه را باز کنید. این برنامه باید قدرت سیگانالی دهی روتر شما را تخمین بزند و عددی بین 0 تا 100 برحسب dBm نشان دهد. هرچه قدر این عدد پایین تر باشد، بهتر است. سیگنال 0 به معنای آن است که شما در نزدیک ترین مکان نسبت به برج قرار گرفته اید و سیگنال 100 به معنای عدم دریافت سیگنال است. در صورت نیاز می توانید با استفاده از روش های تقویت سیگنال وای فای، قدرت سیگنال دهی را افزایش دهید.

دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول

مدتی است برخی کاربران همراه اول می‌گویند هنگام استفاده از اینترنت تلفن همراه خود، تماس‌های ورودی را دریافت نمی‌کنند و پس از پایان کار با اینترنت در قالب پیامک‌هایی که از سوی اپراتور برای آنها ارسال می‌شود متوجه می‌شوند افراد موفق به تماس با آنها نشده‌اند و خط آنها خارج از دسترس بوده است.

هم‌چنین بنابر اظهارات این کاربران در نقاط مختلف تهران کاربران همراه اول به هنگام اتصال به شبه GPRS پیامک نیز دریافت نمی‌کنند و پیامک‌هایی که در آن ساعت به آنها ارسال شده با وقفه به دستشان می‌رسد.

در این زمینه مدیرعامل همراه اول در گفت‌وگویی با ایسنا به ذکر دلایل این امر پرداخته و چرایی این مشکل را عنوان کرد.

وحید صدوقی با تاکید بر این‌که مساله‌ی اختلال به شمار نمی‌رود، اظهار کرد: یک دیدگاه و یک روش این است که فرد در زمانی که از اینترنت استفاده می‌کند مانعی بر سر راه خود نداشته باشد و زنگ خوردن یا دریافت پیامک باعث مزاحمت برای او نشود که به همین دلیل می‌توان در هنگام استفاده از اینترنت دریافت تماس و پیامک را متوقف کرد تا پس از پایان استفاده از GPRS تماس‌های از دست رفته از طریق پیامک به او اطلاع داده شود.

وی ادامه داد: راهکار دیگر هم آن است که در زمان دریافت تماس یا پیامک دیتای فرد قطع شود تا فرد به صورت همزمان با استفاده از دیتا پیامک و تماس‌های خود را نیز دریافت کند. اکنون ما در حال اصلاح سیستم هستیم تا مشترک بتواند همزمان با سرویس دیتا مکالمات خود را نیز دریافت کند.

 مدیر عامل همراه اول از دلیل قطع شدن اینترنت همراه اول می گوید

مدیرعامل همراه اول در مورد علت افت اخیر کیفیت اینترنت همراه اول، گفت: از سال گذشته در پی رشد مصرف دیتا بین مشترکان، میانگین سرعت دانلود 10 درصد کاهش یافته است.
در پاسخ به این سوال که مدتی است در تهران کیفیت اینترنت همراه اول به طور چشم‌گیری کاهش یافته و کیفیت سرویس در شهرستان‌ها به مراتب بهتر از تهران است، گفت: در گذشته متوسط سرعت دانلود مشترکان همراه اول 120 تا 130 کیلوبیت بر ثانیه بود که از یک سال گذشته در پی رشد چشم‌گیر مصرف دیتا بین مشترکان میانگین سرعت دانلود حدود 10 درصد کاهش یافته است و هم‌اکنون متوسط سرعت دانلود مشترکان همراه اول 100 کیلوبیت بر ثانیه است.

مدیرعامل همراه اول در مورد علت این کاهش کیفیت، توضیح داد: 10 سال است که در حوزه باند پهن عقب در کشور هستیم؛ بازار و تقاضای پهنای باند ایجاد شده، اما بستر ارائه خدمات فراهم نیست و مردم به ناچار برای دریافت سرویس‌های دیتا از نسل 2 استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم با نسل 2 کار نسل 3 را انجام دهیم که امکان پذیر نیست و نسل 2 تنها تا حدی می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز مشترکان باشد. زیرا نسل 2 اساساً برای مکالمه پایه‌ریزی شده سپس به GPRS و EDGE ارتقا یافته است و اگر بخواهیم پاسخ‌گویی واقعی نیاز مشترکان باشیم، باید با نسل 3 سرویس دهیم.

صدوقی با اشاره به رشد چشم‌گیر مصرف دیتا در کشور، افزود: با اینکه حدودا هر 4 ماه لینک‌ها و ظرفیت پایه‌ core را افزایش می‌دهیم، اما 11 برابر شدن مصرف دیتا در 15 ماهه گذشته را پیش‌بینی نمی‌کردیم که مطمئن هستیم، ما و رقیب از جمله رشد ترافیک دیتا غافل‌گیر شده‌ایم.

مدیرعامل همراه اول در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام رگولاتوری مبنی بر توسعه مناسب زیرساخت‌های دیتا در شبکه همراه اول، به نظر می‌رسد، مشکل فعلی بیشتر ناشی از کمبود پهنای باند است، بستر ارتباطی، گفت: مشکل کمبود پهنای باند نداریم و میزان پهنای باند مرتب در حال افزایش است؛ اما منابع رادیویی برای ارائه سرویس EDGE و GPRS محدود است. نمی‌توان توقع داشت GPRS جواب‌گوی 3G و LTE باشد.

وی تاکید کرد: اگرچه در حال توسعه شبکه هستیم، اما معتقدیم این سرمایه گذاری که از بستر نسل 2 سرویس دیتا بدهیم، غیر اقتصادی است.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسین پاکرو

حسین پاکرو

1399-09-26 - 01:27 پاسخ

سلام هنوز بسته یکساله همراه اولم تمام نشده ولی چرا اینترنتم قطع شده

شیدا باقریان اذر

شیدا باقریان اذر

1399-08-13 - 16:25 پاسخ

اینترنت همراه اول من کار نمیکند

علیرضا

علیرضا

1396-12-25 - 10:03 پاسخ

چند روزه نت ما همه قطع هست یا خیلی ضعیف هست مسخره بازی شو در اوردید هر اتفاقی میفته سریع میپرن نت و قطع میکنن بابا خجالت بکشید