علت مرگ شاهرخ حاتمی

شاهرخ حاتمی عکاس خبری ایرانی، در پاریس درگذشت. علت مرگ شاهرخ حاتمی تا کنون کهولت سن اعلام شده است.

علت مرگ شاهرخ حاتمی

شاهرخ حاتمی عکاس خبری پیشکسوت که از مسافران پرواز امام خمینی در 12 بهمن سال 57 بود در سن 91 سالگی درگذشت. شاهرخ حاتمی در پاریس درگذشت. علت مرگ شاهرخ حاتمی تا کنون کهولت سن اعلام شده است.

 به گزارش ایلنا، آلفرد یعقوب‌زاده با تایید این خبر گفت: در سال‌های پایانی زندگی مرحوم حاتمی مدتی کنارش بودم و از مصاحبت و دوستی این هنرمند بزرگ بهره بردم.

وی با بیان اینکه شاهرخ خاتمی عکاسی از جنس مصدق بود، آرام، مصمم و پر تلاش، اظهار داشت: عکاسی خبری را در نخستین روزهای جوانی، از کودتای ۲۸ مرداد آغاز کرد و پس از آن بسیار حوادث مهم ایران و جهان را ثبت کرد و با هنرمندان بزرگی همچون کوکو شانل، بیتلز، استیو مک‌کوئین، شارون تیت، فای دوونا بیگیت باردو، کاترین دانو، الیزابت تیلور، رومی اشنایدر و بسیاری دیگر از بزرگان هالیود و همچنین با مجلاتی همچون لایف، پاری‌ماچ و ال‌ سال‌ها همکاری داشت.

یعقوب‌زاده تاکید کرد: در عکاسی بسیار خلاق و صاحب سبک بود و به حق باید او را پدر فتوژورنالیست ایران دانست.حاتمی ۹۱ ساله بود که در پاریس درگذشت؛ او از کودتای ۲۸ مرداد عکاسی کرد و بعد از آن به ثبت حوادث مهمی در ایران و جهان از جمله انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخت. او با مجله‌هایی مانند «لایف» همکاری داشت.

این عکاس در جریان انقلاب با امام خمینی(ره) و یارانشان در نوفلوشاتو آشنا شد. حاتمی همچنین جزو سرنشینان پرواز امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ از پاریس به تهران بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ